zelfstandig eten

Gestart door johan, augustus 02, 2006, 20:40:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

johan

hallo...

pucky is bijna tot de leeftijd gekomen dat hij van een spuitje wat ik geef moet overstappen op gewone zaadjes. mijn vraag is: doet hij dit zelfstandig? bij de kweker waar ik hem gehaald heb zei dat hij vanzelf zelfstandig ging eten. ik weet dit niet zeker. en als ik hem bij een andere parkiet moet zetten die niet tam is, gaat dat dan gewoon goed ???

groetjes,
            johan
             

Safrena

Hey johan

je bouwt het voeden met de hand af en zo zal je kleintje langzaam aan zelfstandig beginnen eten

Hoe je dit nog kun kun je lezen op onderstaande link

http://www.neophema.nl/nl/dept_5.html

vele groetjes

johan

hoi...

er staat dat je vaak aan de krop kan voelen of er zaadjes inzitten. ik weet niet precies hoe je dat moet voelen. ik wilde een e-mail naar die man sturen maar de e-mail doet het niet. misschien weten jullie hier iest van?

groetjes, johan

Sonja

Hoi Johan,

Er zijn meer manieren om te zien of je parkietje al wat zaadjes binnen heeft gekregen.
Als de ontlasting wat vaster van vorm wordt, is dat ook een teken. Hoewel je dat pas goed  kunt merken als ze wat meer zaadjes eten.

Let ook goed op of je lege zaadhulsjes op de bodem van de kooi ziet liggen.

Als je aan de krop voelt, doe dat vooral heel voorzichtig! (nooit erin knijpen!)
Je kunt dan de zaadjes voelen, de krop voelt dan wat 'steviger' aan dan wanneer je parkietje alleen, of hoofdzakelijk, pap heeft gegeten.

Veel succes.

Groetjes, Sonja.

johan

hoi,

bedankt voor de info. ik zal zeker niet in de krop knijpen ;) als ik zag toen hij bijna nog geen veertjes had hoe een dun vliesje eigenlijk die krop heeft.

groetjes, johan ;)