een paar vragen :)

Gestart door bayko, augustus 01, 2006, 22:44:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bayko

Heey mensen ik heb  paar vragen
Vraag 1 : ik heb nu 5 eitjes maar ik heb er niet zo veel verstand van en wil graag weten of ze bevrucht zijn. hoe kan ik dat het beste zien?

Vraag 2 : Hoe groot zijn de jonkies al ze uit komen ?  ::) wantt die eitjes vind ik zo klein ???

Vraag 3 : Ik heb een groene ( het popje ) en een grijs/witte  parkiet ( het mannetje ) wat voor kleuren komen daar uit 8)

budgie

Antwoord 1: Bevruchte eitjes worden na enige tijd ondoorzichtig, melkachtig wit. Ik kon het vroeger   
                 aan een eitje meteen zien aan de soort 'matte glans' die erop kwam. Na enkele dagen broeden,
                 kun je met een speciale schouwlamp al heel goed een netwerk van bloedvaatjes waarnemen.
                 Als je wilt gaan schouwen, moet je erg voorzichtig zijn met de kwetsbare eitjes!
Antwoord 2: Zo klein als een rose Hollands garnaaltje.
Antwoord 3: De kleuren van de jongen zijn mede afhankelijk van de kleuren van de 'voorouders'. Ik vond het
                 elke keer weer spannend welke kleuren er nu weer uit een nieuw gevormd paartje zouden
                 komen. Ik vergeleek parkietjes altijd voor de grap met 'toverballen'.

Safrena

Hey Bayko

Kijk even bij onderstaande link aan de linkerkant bij nestjes halfweg de pagina bij de datum van 10 september
Daar zie je een pasgeboren kleintje

http://www.come2me.nl/sites/index.php?bijnaam=kaatjespets

Vele groetjes