Kleine Kiwi ontsnapt & weggevlogen...

Gestart door Susanne32, augustus 01, 2006, 18:20:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Susanne32

Hallo...

Ik heb even moed moeten verzamelen om dit bericht te schrijven...

Ik vind het echt vreselijk om te moeten melden en dacht dat het mij nooit zou gebeuren, want ik heb al jaren parkieten, maar mijn ergste nachtmerrie is waarheid geworden: 1 van mijn babyparkietjes (6 weken oud) is gisteren rond 18:00 uur ontsnapt en weggevlogen... Toen ik met mijn hand in de kooi was om het schommeltje op z'n plek te hangen, was er plotseling wild gefladder, wat normaalgesproken niet gebeurt, en is Kiwi onder mijn hand doorgeschoten en vloog als een speer richting de achterdeur die Jacco net een stukje bleek te hebben opengezet. We zijn nog achter hem aangerend, maar het mocht niet baten: wij hebben hem zo de wijde wereld in zien vliegen... :'(

Kiwi is het oudste parkietje uit ons 2e nestje van 5. Ik heb hem zien opgroeien van A tot Z. De kleintjes hadden net 3 vlieglessen achter de rug en zijn nog een beetje ongecoordineerd... Ik stond er dus echt versteld van dat hij als een speer richting die deur vloog in i.p.v. er tegenaan - wat ik eerder had verwacht - en precies door de opening naar buiten vloog.

We zijn meteen de hele buurt afgegaan, maar geen glimp van Kiwi... Ondertussen had ik snel een flyer gemaakt en die tig keer gekopieerd en aan diverse lantaarnpalen hier in de buurt bevestigd, bij de lokale Albert Heijn opgehangen, aan voorbijgangers gegeven en bij  diverse adressen hier in de buurt in de bus gedaan. Vandaag langs de 3 dierenwinkels in de buurt gereden en ook hier een flyer achtergelaten. Aansluitend Kiwi als vermist opgegeven bij Amivedi. Ook zal ik hem onder 'vermist/gevonden' op Marktplaats zetten.  Erg hoe kil sommige mensen reageren van 'dan koop je toch een nieuwe?', of 'tsja, ze hebben nu eenmaal vleugels...' echt onbegrijpelijk.

Wat kan ik verder nog doen?!?! De gedachte aan het arme beestje ergens buiten alleen met die harde regen en wind vandaag... Ik kon en kan m'n gedachten er niet vanaf zetten en vol mij intens ellendig en schuldig... Dit had natuurlijk NOOIT mogen gebeuren, juist omdat je er dus altijd op bedacht moet zijn dat het KAN gebeuren en zo makkelijk & snel... :(

Ik hoop van harte dat Kiwi opduikt bij mensen met een voliere in de tuin, zodat ze hem makkelijk kunnen vangen. Aan de andere kant lopen hier ontelbare katten rond, net een plaag, en krijg ik vreselijke visioenen... Maar we moeten hoop blijven houden dat Kiwi het gaat redden... :-\

Het zou heel toevallig zijn, maar MOCHT iemand van het forum iets opvangen over een gevonden groen/geel parkietje in omgeving Maasland, laat het me PLEASE PLEASE weten!! Ik blijf wachten op dat verlossende telefoontje...

Hierbij 2 foto's waar Kiwi opstaat:

[verwijderd door de beheerder]

Meltjuh

Hey Susanne,

Wat vreselijk dat dit is gebeurd :o.

Ik hoop dat snel iemand je parkietje vind. Je heb in iedergeval alles gedaan wat je kan doen

Heel veel sterkte!

Parkieten-Freak

Wat ontzettend naar nou Suzanne... :(
Een ongeluk zit in een klein hoekje, en het is zoals je schrijft, voor iedere parkietenliefhebber een nachtmerrie als zij of haar vogeltje in een onbewaakt moment wegvliegt.
Laten we hopen dat je Kiwi nog op het spoor komt. Ik zou gewoon vanavond rondlopen in de buurt waar je woont. Wellicht is hij nog in de buurt want regen lijkt dan wel een nadeel te zijn, maar misschien is het dat niet.
Wellicht is Kiwi goed nat geworden en niet ver weg gevlogen.....
Veel sterkte, en ik hoop echt dat je hem vindt!


Chicowen

Wat een vreselijk bericht! Ik snap dat je helemaal overstuur bent!
Ik wens je heel veel sterkte en hoop met je mee voor dat verlossende telefoontje.
Liefs
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

budgie

Zet ook advertenties in plaatselijke krantjes. Loof een beloning uit. Het gaat om dat kleine beestje dat onbetaalbaar is. Probeer het! Heel veel sterkte toegewenst. Ik weet wat je bedoelt en voelt. Het is afschuwelijk als je dan ook nog eens van die lompe 'adviezen' van sukkels moet aanhoren. Bah!!!

Chantalleke

Ow wat een verschrikkelijk naar bericht!  :'(
Hopelijk  is Kiwi door de regen niet zo ver van huis beland zoals parkieten-freak ook al schreef.
Wij duimen met je mee dat je de lieve kleine kiwi weer terug vindt!

kaboutertjes

Wat erg,
Ik hoop dat je gezoek en uitdelen van flyers en alle moeite die je doet om kiwi toch nog te vinden mag helpen en dat je het vogeltje vinden kan.

Sterkte ermee,

Sylvia

Sonja

Hoi Susanne,

O jee wat verschrikkelijk dat Kiwi is weggevlogen! :(

Je kunt ook opletten of er misschien mensen bij je in de buurt wonen die een voliere hebben. Vaak komen ze op het geluid van de andere vogels af.

Ik hoop van harte dat je je kleine vriendje terug gaat vinden.

Veel sterkte!

Groetjes, Sonja.

Nina

Zoals al eerder genoemd: de nachtmerrie van elke parkieten liefhebber. :( Heel veel sterkte & geluk!

Groetjes

Susanne32

Dank voor jullie lieve reacties & tips!

We hopen dat we Kiwi zullen vinden of dat iemand anders hem vindt, maar in ieder geval hopen we dat hij het goed maakt en iets te eten heeft gevonden (water in overvloed) ...

We hadden vanavond nog willen zoeken, maar het was echt noodweer hier, met onweer en hoosbuien, en het is vrij plotseling donker geworden...

Morgen hopen we op beter weer. Waarschijnlijk zijn alle flyers op de lantaarnpalen verregend en zullen we daar morgen nieuwe voor op gaan hangen...

Wordt vervolgd...

smartie

Hoi Susanne!

Wat een vreselijk nieuws zeg! Met recht de nachtmerrie van iedere parkietenliefhebber. Maar ongelukken zitten in kleine hoekjes. Neem het jezelf niet teveel kwalijk. 2 Seconden niet opletten is al genoeg. De beste verzorger kan dat overkomen in een onbewaakt moment.

Als er echt zoveel katten in de buurt zitten hoop ik dat Kiwi ondanks de regen een mooi beschut hoog plekje weet uit te zoeken. Ik zou ook mijn hart vasthouden en alles doen om mijn parkietje weer terug te vinden. Maak flyers (liefst met kleurenfoto van Kiwi) en laat ze plastificieren of doe ze zelf in die showtassen die je bij kantoorspullen (Hema/V&D etc.) kunt kopen. Doe daar het A4tje in en zorg dat de dichte kant aan de bovenkant zit met het ophangen zodat een regenbui de flyers niet onleesbaar kan maken. Verder zou ik zorgen dat ik ook flyers zou maken voor de buurt. Laat je tekst met foto op een half a4tje passen en stop dat in de brievenbussen in de buurt. Hoe meer ogen er naar Kiwi speuren hoe beter.

Hier zijn pas van die flyers verspreid van vermiste katten. In de hoop dat iemand ze ergens per ongeluk heeft opgesloten in de schuur/berging en toch voor de zekerheid even gaat kijken...

Ik vind het zo erg voor je. Is toch 1 van je baby's. Aan allemaal raak je even gehecht! En naar de foto kijkend was Kiwi ook nog eens een heel mooi (denk mannetjes) parkietje...

Heel veel succes met zoeken. Ik hou mijn oren open (vermoed niet dat ik hem ruim 30 kilometer verderop hier zal vinden) en mijn ogen op het internet.

Succes!!

liefs van mij en natuurlijk van de parkietjes Pino en Lucky!

maartje

#11
is dat Maasland bij Den Haag of in Limburg?
en heel veel sterkte gewenst!!

sorry, ik zie in een ander bericht van je dat het bij Den Haag is..

LucenDenise

Hallo Susanne,

Wat vreselijk voor jullie!! Je kunt er echt niets aan doen hoor! Het is zo gebeurt, ze zijn zo snel. Maar ik kan me voorstellen dat je je nu schuldig voelt.

Hopelijk komt het gezegde 'de wonderen zijn de wereld nog niet uit' ook bij jullie voor!

Heel veel sterkte!!

missie_go

heej, wat vreselijk :( hij was nog zo jong en zoiets meegemaakt :'(

het gebeurt indd. in een flits, bij ons is dat ook gebeurt, heel toevallig, hij heette ook kiwi, en was ook heel jong en is inplaats van tegen de glazen deur aangevlogen door het iniminie raampje gevlogen, ook dus de wijde wereld in :'(

ik hoop echt voor je dat jehem nog terug vind,
heel veel sterkte!

judithdejong

Ook ik duim mee voor je!
Hoop echt dat je hem nog vind, tis toch je vriendje......
Sterkte!

Succes,
Judith en een kusje van Baco

*Z*


Ik leef echt met je mee :(, het was gister een maandje geleden dat mijn parkietje is ontsnapt,, krijg hem nog steeds niet uit mijn hoofd,dat zal ook nooit gebeuen denk ik.
Ik hoop in ieder geval dat jij Kiwi terug kan vinden,,

Groetjes,

Sara

Ik hoop ook dat je Kiwi terug vindt.
Weet je misschien welke mensen in de buurt een volière hebben?Volgens mij vliegen ontsnapte vogeltjes vaak naar hun soortgenootjes,mijn Arno vroeger was ook eens ontsnapt,maar ik had wel heel veel geluk,want hij landde op mijn eigen volière,waar ik hem goed kon pakken.
In ieder geval veel succes!

Groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes