zelfstandig eten?

Gestart door karin v h, augustus 01, 2006, 16:34:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Hallo Parkietenfreaks,
Bij mij is Sammy afgelopen vrijdag uit het blok gekomen, begint te vliegen. ;D
Het vervelende is dat ze de hele dag roept om eten maar Sara (moeder) trekt er zich weinig van aan zo nu en dan krijgt ze een beetje eten maar..... of dat genoeg is vraag ik mij af. :-\
Ze is nu 34 dagen oud. Ze zit zelf zo nu en dan aan de trosgierst, gewelde zaad, eikrachtvoer, zaad en water maar niet erg veel.

Vannacht had ik  haar in haar broedblok gezet om te gaan slapen en toen ik ging kijken (vanwege het geluid in de kamer) zat ze op het schommeltje (waar ze bijna de hele dag op zit).
De vader vliegt haar steeds aan omdat hij waarschijnlijk te weinig aandacht krijgt van het vrouwtje.
Als Sammy lekker op het schommeltje zit wil Poekie (vader) op het schommeltje zitten en ligt Sammy weer op de grond! :P

Het vrouwtje is begonnen met de binnenkant van het broedblok te slopen. Als Sara in het broedblok aan het slopen is kruipt Sammy er steeds bij maar er ligt allemaal troep (afval van board) op de grond en dat eet ze op.
Ik heb nu tijdelijk het broedblok maar  van de kooi gehaald en zal het er vanavond wel weer aanhangen en als Sammy er weer uitkruipt is de vraag of het er nog aan moet. :-\

Wat moet ik er nou mee?
Groetjes karin vrouwtje van Sara, Poekie, Meisie, Buffy, Sammy, Jippie

Safrena

Hey Karin

Dat het kleintje bijna geen eten meer krijgt van het popje is normaal op deze leeftijd.
Normaal neemt paps deze taak op zich en leert zo het kleintje zelfstandig eten

De kleintjes vliegen uit rond de vier weken maar keren 's avonds normaal nog terug in het blok, dit tot een zes à zeven weken ;)

Als de kleintjes niet meer terug keren mag je het blok weghalen als je geen nestje meer wil

vele groetjes

karin v h

Hallo Safrena,
Ik heb al eens eerder gemaild dat het mannetje een flierefluiter is, hij geniet van veel 'sex' maar voor Sammy zorgen heeft hij tot op heden nog niet gedaan. Hij jaagt Sammy van het schommeltje af, bijt naar Sammy maar echt lief is hij niet! Ik denk dat hij jaloers is. ;D
Ja, Sara is het zat om voor Sammy te zorgen en doet er dus bijna niets meer aan.
Is de kleur neus van een kleintje altijd rose en kleurt hij later naar de eigenlijke kleur (ik bedoel blauw-mannetje, roze vrouwtje) ?
groetjes karin

Parkieten-Freak

Ja, na de jeugdrui kun je zien wat het geslacht van de vogels is, bij de meeste kleurslagen althans.
Mannetjes blauw, vrouwtjes bruin/roze/beige-achtig.
Er zijn echter enkele kleurslagen waarbij de neusdoppen van mannen en vrouwtjes roze blijven.