een knaagdieren drink flesje als parkieten drink flesje?

Gestart door pascalparkiet, juli 27, 2006, 15:36:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pascalparkiet

hallo,

aangezien ik bijna op vakantie ga en ik de verzorgers van mijn vogels minder tot last wil zijn, heb ik in mijn kamer voliere een kogeldrinkflesje gehangen, ik weet nhiet of ze bekend zijn bij iemand maar er zitten 2 grasparkieten in, kunnen die daar uit drinken?
ik hoop het wel, heeft iemand anders nog suggesties voor drink en eetbakjes waarvoor de kooi niet openhoeft opdat ik liever heb dat ze niet ontsnappen??

groetjes

Sonja

Hoi pascalparkiet,

Of parkietjes daaruit drinken weet ik niet.
Maar daarbij wil ik het je toch afraden, omdat het belangrijk is dagelijks het drinkwater van je parkietjes te verversen, ivm bacterien. Ze kunnen daar ziek van worden.
Beter gewoon de drinkbakjes waar ze aan gewend zijn, laten hangen.
Zoveel werk is dat immers niet, om die dagelijks even met fris en schoon water te vullen. Met zieke parkietjes ben je verder van huis.......

Groetjes, Sonja.

pascalparkiet

hoi, het ging eigelijk niet om het verversen of om het werk maar omdat ze misschien ontsnappen, ze kunnen de flesjes wel gewoon elke dag verschonen hoor!
maar zijn er in de winkel niet van de buitenkooise drink bakjes te krijgen, nu heb ik de tijd om ze eraan te laten wennen dus...

Meltjuh

Je heb speciale vogel drink flesjes die je via de buiten kant door de tralies kan steken.
Dat is altijd nog beter dan een flesje die eigenlijk voor knaagdieren bedoeld zijn. Wel moet je even kijken of hun snaveltje erin past want sommige flesjes zijn wat meer voor tropische vogeltjes gemaakt ;)

pascalparkiet

ik weet welke je bedoeld denk ik maar ik dacht dat ik aan de binnenkant hingen, maar nu snap ik het, op naar mijn stamkroeg, de dierenwinkel haha.

Caradow

De vogels van mijn vriendin gebruiken deze kogeldrinkflesjes zonder problemen, dus het kan wel zeker

Mylène

Onze parkietjes hebben een gewoon drinkbakje en zo`n knaagdierenflesje, en Budgie vindt het een geweldig speeltje dat hij tegen het kogeltje tikt en er dan een druppel water uitkomt. Jippie snapt het niet helelmaal, hij praat er alleen tegen. :-X
Je hoeft inderdaad niet de kooi open te maken om het flesje te vullen.

Groetjes,
Mylène

Moppers

Je hebt verschillende soorten drinkflesjes die je buiten de kooi hangt. Sommige kun je voor zowel water als (snoep)voer gebruiken.
Ik denk dat veel vogels een knaagdierenfles niet snappen. Het knaagdier (of konijn) krijgt daar water uit door met zijn tong tegen het balletje te duwen en kan zo tegelijkertijd het water dat dan vrijkomt opdrinken. Maar parkieten hebben een snavel, dus ik denk dat de meesten moeite hebben met het bewegen van het kogeltje, omdat de snavel een beetje in de weg zit. Het is ze vast aan te leren, maar het lijkt me niet handig een parkiet iets nieuws te geven waarvoor hij afhankelijk is van water als je zelf een tijdje weg gaat. Misschien dat je het hem kan leren als je weer terug bent, dan kan je het voordoen (bijvoorbeeld met je vinger het kogeltje bewegen), heeft het parkietje de tijd om te leren hoe het werkt en kan je zelf goed in de gaten houden of hij er daadwerkelijk uit drinkt.