blauwe snavel

Gestart door bayko, juli 26, 2006, 15:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bayko

Hallo allemaal,

Klein bericht over bayko. 4e eitje. Even een vraag aan jullie.
Het lijkt dat de snavel van bayko (popje) wat blauwer van kleur is, heeft dit te maken met het broeden of is het de temperatuur ? Het is 30 graden binnen. ik probeer de luchtvochtigheid wat op pijl te houden. De blauwe kleur vind ik een beetje vreemd.
Ga weer van jullie horen.
Bayko/ Richard.

Meltjuh

Hey Bayko,

Bedoel je dat haar neusdop een beetje blauw is?
Dat is normaal namelijk dat heeft mijn popje ook af en toe. Dat de neusdop weer even terugkleurt heeft te maken met hormonen. Alleen als de neusdop moeilijk weer bruin kleurt kan dat komen door een vitamine tekort



bayko

Nee, het is de snavel zelf. Normaal is hij ook wel iets blauw, maar viel me nu meer op. Waarschijnlijk omdat ik nu veel meer met de vogels bezig ben ?
Vitamines is leuk, maar heb je wel eens een eigewijze parkiet gezien ? nou deze wel hoor. Zogauw er fruit in de kooi komt, wil je niet weten hoe snel dit er weer uit is gegooid  :).
Richard.

Parkieten-Freak

De snavel kan op bepaalde momenten wel wat verschillen in kleur, dat ligt aan de doorbloeding.
In sommige gevallen kan een verminderde doorbloeding voor een grijs-blauwe verkleuring van de snavel zorgen. Dit zie je wel bij oudere vogels die problemen met het hartje hebben.
Mits je vogeltje verder gezond en niet kortademig is, zou ik me geen zorgen maken. ;)
Plaats anders gerust even een foto als dat mogelijk is tenminste.