5 popjes en 1 mannetje

Gestart door puck, juni 05, 2005, 13:14:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

puck

hallo,
ik heb een vraagje.
ik heb 5 vrouwtjes en 1 mannetje. ( parkieten he :P)
ik dacht dat ik ergens las dat dat erg is
hoe komt dat dan en wat kan ik eraan doen??

alvast bedankt.
groetjes puck

mirjam125

Hallo

Nou ik weet niet of het erg is, maar als dat zo is dan moeten er mannen bij! :lol:

Jorijn

Dit kan een hoop ruzies opleveren, meer vrouwtjes als mannetjes gaat 9 van de 10 keer niet goed.

Je moet er altijd voor zorgen dat er meer mannen als vrouwen zijn

Hoe je dit gaat oplossen lat ik aan jou over, Al gaat het af en toe wel goed. bij Safrena gaat het ook goed :D
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

puck

ik ben zelf pas 12 en heb de kooi op mijn  slaapkamer staan en ik ben daar best vaak maar zie eigenlijk nooit een ruzie ofso...
en ik heb nu dus 6 parkieten in die kooi maar er kunnen er eigenlijk niet echt parkieten meer bij.
nu hebben ze nog lekker de ruimte en anders word het te druk.
maar het kan dus wel goed gaan? :o

Safrena

Hey  puck

Je verteld net dat je er geen parkietjes meer bij kan doen dan raad ik je aan om het mannetje eruit te halen.

Nu gaat het misschien nog even goed maar als de popjes in broedstemming zijn gaat het zeker fout gaan. De popjes zullen beginnen vechten onder elkaar voor het mannetje tot bloedens toe soms met de dood als gevolg.

zolang er geen mannetje bij de popjes zit zal het blijven goed gaan tussen de popjes maar meer popjes dan mannetjes gaat vrijwel altijd fout.

vele groetjes

puck

ik las ergens op dit forum dat als de neusdop een beetje omhoog ging dat de parkiet in de broedtijd is of kwam?
is dat waar?
zo ja 1 parkiet van mij heeft het dat de neusdop een beetje omhoog gaat en dat is een vrouwtje maar als dat vrouwtje zwanger is hoe kan je dat dan zien misschien is ze zwanger ofso :o ( ik weet het echt niet hoor) maar dan kan ik het mannetje toch niet weghalen :???
alvast bedankt voor het reageren

Annika

ten eerste worden parkieten niet zwanger maar ze leggen eieren. In principe gebeurt dat meestal alleen als er een broedhokje in de kooi hangt. Soms komt het voor de er eitjes op de grond gelegd worden maar die zullen niet uitkomen, aangezien het popje niet snel op de bodem zal gaan broeden.
Het mannetje eruit halen is dus geen enkel probleem.
Mag ik vragen hoe groot de kooi is? Heb je een kamervoliere in je slaapkamer? 6 parkietjes in 1 kooi lijkt me vrij veel ...

Groetjes Annika

puck

ja oke ik begrijp dat ze eieren leggen.
was even fout.
maar ik heb ook een broedkooitje.
en ik zal even een foto van de kooi erop zetten.

Annika

een broedkooitje zou ik toch niet aanraden met zoveel popjes en 1 man ...  :?  om reden die eerder genoemd zijn

Daar ben ik het helemaal met eens.
Er gaan echt problemen van komen
Zoals vechten tot bloedens toe
soms met de dood tot gevolg
gr safrena

puck

o0w.. :?
naja ik haal hem wel weg en probeer een ander kooitje ofzo te zoeken voor het mannetje..
maar wel bedankt voor de tips!!

Anne_

Misschien kan je hem in een andere kooi samen met 1 vrouwtje zetten, zodat zij een stelletje kunnen gaan vormen? Misschien kun je dan het beste het vrouwtje nemen dat van de 5 het minst geaccepteerd wordt?

Groetjes, Anne

Dit is inderdaad ook een goed idee :wink:
gr safrena

mirjam125

Ja dat is indd slim, dan is het ook niet zielig om hem apart te zetten. Een tip voor als je een kooitje moet kopen. Kijk even op www.marktplaats.nl daar staan vaak goedkope kooitjes op.