Roodruggen

Gestart door cicinioh, juli 26, 2006, 11:58:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cicinioh

Hallo

Ik ben een nieuwe voliere aan het zetten en ik kreeg van iemand die ik ken een roodrug pop cadeau... Nu vind ik veel tegenstrijdige informatie op het internet bv dat ze tijdens de kweek aggresief zijn, maar ergens anders praten ze daar helemaal niet over...  Maar dan heb ik een pop, dan heb ik ook nog een manneke nodig en die prijzen verschillen ook fel kan iemand mij hierbij helpen???

Wanneer zijn roodruggen vruchtbaar?

Vriendelijke groeten

Meltjuh

#1
Hey Cicinioh,

Mijn ervaring met roodruggen is dat ze zeer agressief zijn en vooral in het broedseizoen. Ik heb zelf meegemaak hoe ze tegenover andere vogels zijn en ze verdedigen zichzelf echt tot de dood. Ik zou er geen andere vogels bij zetten zelfs geen ander roodrug koppel of je moet net geluk hebben dat ze wat minder agressief zijn.

Ik zou het maar niet uitproberen het risico dat ze gaan vechten is veel te groot

Van Meltjuh kreeg ik het verzoek om dit neer te zetten:

Je kan er beter 1 mannetje bij zetten en dus 1 koppel houden. Ik zou er geen ander koppel meer bij doen dit is vragen om problemen

Gr. PF



Meltjuh

Even nog een aanvulling
Dit vond ik op een site:
"Buiten de broedtijd kunnen ze samen met andere vogels worden gehouden. Soortgenoten in eenzelfde verblijf kunnen ze echter niet verdragen."

Dus ze zouden eventueel buiten het broedseizoen met andere soorten vogels samen kunnen maar dat betekend wel dat je ze in het broedseizoen appart moet houden

cicinioh

ah zo jammer,... De man van wie ik een roodrug kreeg had geen last ermee...  :(  Dan moet ik dat nog eens bekijken... Weten jullie misschien nog andere soorten die er wel bij mogen zitten? Mogen rossela's en bourch (of hoe ge dat ook schrijft) wel?

MVG

smartie

De kweker waar Pino vandaan kwam is dol op allerlei soorten vogels. Dus had een apart afgesloten stuk met grasparkieten, een apart hok met andere vogels en in de schuur mooie formaten binnenhokken. Ook met roodruggen. D.w.z. 1 paar in 1 kooi, want de kweker vertelde dat ze in het broedseizoen zeer agressief zijn en dat is dus vragen om problemen. Ze kunnen dan zoals Meltjuh al zei andere vogels verwonden of zelfs doden. Dus lijkt me dat dit voor ALLE andere vogels geldt. Dus voor de zekerheid zeg ik gewoon apart houden, zeker tijdens het broedseizoen!!

Meltjuh

Neophema's zijn goed voor in een voliere met grasparkieten en andere soorten vogels.
je heb oa de:
-Bourke
-Splendid
-Elegant
-Turquoisine

Vaak hoor ik ook dat mensen kleine tropische vogels bij grasparkieten doen. Dit kan heel goed gaan omdat grasparkieten vaak zachtaardig zijn voor andere soorten vogels


pascalparkiet

ook valkparkieten zijn goed te houden met grasparkieten!