Mager?

Gestart door mirjam125, juni 04, 2005, 16:48:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mirjam125

Hallo allemaal,

Ik las op het forum dat je het borstbeen niet mag zien maar wel mag voelen. Tot in hoever mag je het voelen? Ik heb Valentijn nu bijna een week en hij gaat nu op mijn vinger zitten. Maar daardoor voelde ik zijn borstbeen heel duidelijk. Ik geef hem 1,5 schepje Xtravital en hij eet alles op! Hij eet ook iedere dag een klein stukje trosgierst (ivm het tam maken) en wat groente of fruit. Maar dat is hij nog niet zoi gewend dus das heel weinig. Moet ik hem nog meer gaan geven of is het normaal dat een jonge parkiet wat aan de magere kant is?

Groetjes Mirjam, Punkie en Valentijn

Safrena

Hey Mirjam

Je mag je parkietje 2 schepjes extra vital geven per dag hoor :wink:

Verder mag je heel af en toe je parkietje een klein stukje kaas geven en regelmatig verse groentjes en fruit.

ook roosvicee mag je in het water doen van je parkietje daar zitten ook nog nodige vitamintjes in.

Kijk even op onderstaande link voor het borstbeentje  :wink:

http://forums.parkietenweb.nl/index.php?to...msg3732#msg3732

Als je parkietje goed eet en gezond is goed actief is, ook de uitwerpselen zijn goed en je parkietje zit niet bol dan is het geen probleem.
Echter parkietjes kunnen ook iets magerder zijn als ze in de rui zijn dat veranderd weer na de rui :wink:

vele groetjes

mirjam125

Ok dank je voor de tips, het meeste wat je opnoemt heeft ie al maar kaas wist ik nog niet :D Ik ga het meteen even proberen!

Kaas mag je maar een keer per week geven
en maar een pinknageltje groot  :wink:
gr safrena


Ruudees

Als je bang bent dat je parkietje te dik wordt is dit eenvoudig te controleren. Onder het verenpak is de huid normaal gezien rossig.
Wanneer een parkietje te dik wordt ziet dit er gelig uit. Dit komt door het vet dat zich vlak onder de huid opslaat.

sebastiaan

wat voor kaas mag dat allemaaal zijn?? of is dat gelijk?

Jorijn

Normale jonge kaas, dus niet met al te veel kruiden en dat soort dingen erin ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Sonja

Hoi Sebastiaan,

Mijn parkietje krijgt eens per week een piepklein stukje jonge kaas, en dat vindt hij heerlijk!
In ieder geval geen oude kaas geven, omdat dat veel te zout is.

Groetjes, Sonja.

sebastiaan

ok thx eens kiiken of hij het lust :D