Nino is weer broeds. Wat nu?

Gestart door Jojo, juli 23, 2006, 14:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jojo

Hallo!

In maart kwam ik er achter dat mijn popje Nino voor het eerst broeds was.
Heb ook een blok opgehangen in de kooi en er kwamen 6 eitjes, maar die waren niet bevrucht.
Dus na een tijdje heb ik het blok weer weggehaald en Nino was er snel klaar mee.

Maar nu begint ze weer van dat broedse gedrag te vertonen!
Paco het mannetje snapt helemaal niets van dit gedrag, dus gepaard wordt er zeker niet.
Kan ik haar nu haar gang laten gaan en geen blok ophangen, in de hoop dat het vanzelf weer over gaat?
Of moet het blok hier toch weer aan te paskomen om haar weer tot bedaren te brengen?

Groeten,
Jojo

marjolein

Hoi

Op je vragen heb ik geen antwoord, het lijkt me dat als je geen broedblok ophangt, dat het popje dan geen prikkels meer krijgt om te gaan broeden en het af zal nemen. Maar dat denk ik hoor.

Hoe merk je dat je popje broeds is, welk gedrag vertoont ze? Dat vind ik wel interessant om te weten.

Groetjes Marjolein

Safrena

Hey Jojo

Als je geen eitjes wil en er word ook niet gepaard hoef je geen broedblok te hangen

Zelf heb ik twee popjes die met hun periodes ook broeds worden en zij bijten dan in al het hout dat ze tegen komen (gelukkig alleen in hun eigen speeltuin en boom en houten speeltjes en niet in mijn meubels ;D ).
Zijn hebben nog nooit een broedblok gehad en dus ook nog nooit problemen en geen eitjes
Mijn eerst meisjes is net drie jaar geworden mijn andere meisje 2,5  ;)
Na een paar dagen hout bijten en agressief lopen (vingers bijten hihi) is dit gedrag weer over en is alles weer normaal ;)

Vele groetjes