hoeveel

Gestart door Ireen, juni 04, 2005, 12:54:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ireen

hoi
ik krijg over anderhalve week mijn parkietje en nu las ik ergens dat een parkietje maar 7,5 gram zaad nodig heeft per dag?? maar is dat niet veel te weinig??

groetjes ireen

Sonja

Hoi Ireen,

Een parkietje eet niet zo veel op een dag.
Het beste kun je hem/haar XtraVital geven, daar zit alles in, wat een parkiet nodig heeft, ook het ei-krachtvoer zit er al doorheen, dus dat hoef je er niet meer apart bij te geven. Bovendien zit er een maatschepje bij, in de verpakking, en als je per dag 2 van die maatschepjes aan je parkiet geeft, is dat voldoende. Op deze manier eet hij alles op,  en eet hij niet alleen het lekkerste eruit, wat hij wel doet, als hij een volle bak eten krijgt.

Groetjes, Sonja.

Ireen

hoi
hoeveel gram is dan een zo'n maatbeketje ongeveer??
ik heb nu namelijk al ander voer... maar ik denk dan dat ik de volgende keer xtra vital ga kopen...
groetjes ireen
ps
ik kan nu dan toch ook tijdelijk eivoer bijvoerne??

mirjam125

Ja je kan ook tijdelijk ei-voer bijvoeren hoor! Maar Xtra vital is gewoon handig omdat je dan alles in 1 heb. Maar ei voer erbij en iedere dag verse groentes en fruit dan komt het goed hoor :o

Anita & Marisa

Hoi Ireen,

Bij Xtravital zit een maatschepje, hier kun je je parkietje anderhalve schep geven. Zie je dat het echt te weinig is, dan kun je als hij alles opgegeten heeft nog een half schepje toevoegen.
In Xtravital zit alles wat je parkietje nodig heeft! Buiten eivoer zitten hier ook veel meer verschillende soorten zaden in, dan in gewoon zaad. In Xtravital 17 tot 30 verschillende soorten zaden en ik gewoon zaad slecht 6 verschillende soorten zaden. Ter bevordering van de weerstand is Echinacea toegevoegd aan de voeding.
Je kunt dit stukje (bij Donkey online -> www.parkietenweb. nl, voeding, Xtravital) ook doorlezen http://www.parkietenweb.nl/xtravital.php Hier staat veel informatie in over Xtravital.

Wanneer je een pak Xtravital koopt, kun je de zak nog dichtlaten als je eerst het andere voer op wilt maken. Je kunt het ook mengen, zodat hij al meer variatie heeft. Het schepje zit er los bij, dus dan kun je het precies afmeten :wink:

Heel veel plezier met je parkietje.

Veel liefs,
Anita en Marisa.