luchtvochtigheid

Gestart door bayko, juli 21, 2006, 10:39:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bayko

Hallo parkiet liefhebbers,
Gisteren voor het eerst ingelogd, en al heel veel wijzer geworden (perfekt).
Nu alweer de volgende vraag. Ik heb iets gelezen over de luchtvochtigheid in het broedblok. Is het ook mogelijk om met een plantenspuit de buitenkant vochtig te maken? Het lijkt me dat als ik een spons op het blok leg dat de vogels het opeten ! Het is volgens de kenners op deze syte wel een goede manier, Ik heb de spuit al geprobeerd, maar of dit afdoende is ??
Ga weer van jullie horen.
bayko.

Safrena

Hey bayko

dit is inderdaad ook mogelijk
Of een bakje met water in de buurt zodat het water verdamp kan ook ;)

Als je het zeker wil weten of de vochtigheid goed ik kun je dit beste doen met een hygrometer (vochtigheidsmeter) ;)
je kan deze ook zelf maken ;)

http://www.knutselidee.nl/startknippen.htm?vocht

vele groetjes

Ben Van den Berge

Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat je moet oppassen met die spuiten , want als het water bij de eitjes geraakt , zuigen die al het vocht op en het embrio verdrinkt . Ik denk dat het in de zomer niet nodig is te sproeien . Groetjes , Ben

Safrena

Citaat van: Ben Van den Berge op juli 21, 2006, 11:11:49
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat je moet oppassen met die spuiten , want als het water bij de eitjes geraakt , zuigen die al het vocht op en het embrio verdrinkt . Ik denk dat het in de zomer niet nodig is te sproeien . Groetjes , Ben

Hey Ben

Embryo's kunnen inderdaad verdrinken als je ze in een kom met water legt, net daarom dat je ze nooit in water mag leggen.
Als het te warm is en de luchtvochtigheid te laag is mag je het eitje heel voorzichtig een beetje benevelen of zoals hierboven beschreven ;)

vele groetjes

Ben Van den Berge

In de zomer is de luchtvochtigheid toch altijd goed ,aangezien er veel water verdampt door de warmte ? Dus lijkt me dit geen probleem , nee ? Groetjes ,Ben

Meltjuh

Ik had wel een spons op het blok maar dat kon gewoon omdat mijn blok aan de buitenkant van de kooi hing ;). Ik moet zeggen dat ik de spons wel de manier vind om de luchtvochtigheid hoog te houden

bayko

dank allemaal, ik ga morgen proberen een meter te maken.
Ps vandaag 21-07-06  3e eitje
Groet Bayko