mijn lieverdje is genezen!!

Gestart door Xx GrAsPaRkIeT xX, juli 19, 2006, 16:01:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xx GrAsPaRkIeT xX

Vandaag is gebleken dat mijn lieve grasparkietje scotty weer beter is!!  ;D :D Ik ben zo ontzettend trots op hem, het is een sterk kereltje (misschien ook wel een popje):-*
Ik ben ook zo blij dat ik vol heb gehouden om met hem naar de dierenarts te gaan. Mijn vader en moeder zeiden dat hij er slecht aan toe was (hij was aan het opknappen, maar toen ging het weer slecht met hem) en dat hij het niet zou halen (de rit naar de dierenarts ook niet eens, dachten ze). Ik zat er zelf ook zo ontzettend over in, maar als ik niks deed ging hij sowieso dood!  :-[ Dus gebeld en gevraagd of ze grasparkietjes behandelen en dat deeden ze! (maar het zijn geen echte vogelartsen in die praktijk). Scotty lag heel zielig door zijn pootjes gezakt en het erge was, dat mijn vader naar zijn werk was en de auto dus weg was. (het was een doordeweekse dag en bijna iedereen in onze straat was dus aan het werk...  :( dus op de fiets en mijn moeder ging mee (en mijn zusje)  ;) Daar was ik blij om, heel voorzichtig gereden. Scotty zat in een kartonnen doosje met luchtgaten in de fietstas.  :-[ Het kon niet anders. We moesten ook nog driekwartier wachten voordat scotty aan de beurt was. Hij kreeg een antibiotica-prik en een medicijn dat hij een week moest drinken (geen water meer). Hij had volgens de dierenarts in zijn darmen een virus en was erg zwak (de DA wist niet of hij het zou halen, had niet veel hoop meer).

Maar die avond nog ging hij zaadjes eten, wel een beetje moeizaam, maar hij at! :D

sindsdien knapt hij elke dag op en sinds een paar dagen begint ie al wat (wel stuntelig) te vliegen. En sinds vandaag en gister, is hij vanaf de grond op de kooi van keecko gevlogen.
zo blij ben ik,  :D

en nu heb ik ze even bijelkaar gezet (ze kennen elkaar wel, van het vliegen sinds drie dagen en het zijn nu dikke maatjes  :-*) Scotty wil telkens gekrauwd worden en keecko krauwt hem dan ook. samen zitten ze ook te snavelen en te fluiten. Alleen mag scotty niet aan het touw komen van keecko... waarom weet ik niet  ??? maar ja ik had nooit gedacht (na het overlijden van layla) dat het zo goed zou komen, dus moet ik niet klagen...  ;)

groetjes van een blije ilse en 2 lieve vriendjes of vriendinnetjes (???) scotty en keecko  :-* :-*


o ja.. weten jullie ook of ze mannetje of popje zijn?
scotty --> wit rond neusgaten en verder paars + beetje lichtblauw
keecko --> wit rond neusgaten en roze

wat denken jullie of evt. een gokje???

missie_go

heej wat goed ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

ik denk scotty mannetje en keecko denk ik popje ;)

maar het is echt fantastisch!!
sterk kereltje :P

heel veel groetjes van mij en kiwi ;D

marretje

Wat fijn dat Scotty nu genezen is. Toppie. Om te oordelen of het vrouwtjes of mannetjes zijn is moeilijk zonder foto. Maar ik heb wel geleerd dat met veel wit rond de neusgaten meestal toch vrouwtjes zijn.

Anita1983

Hallo,

Wat ontzettend goed om te horen dat het zo goed gaat met Scotty! Heel goed dat je doorgezet hebt, super  ;)
En helemaal top om te horen dat Scoty en Keecko zo goed met elkaar op kunnen schieten.

Wanneer een parkietje ouder is dan 3 maanden (na de eerste rui) is het duidelijk of je parkietje een man of een pop is. Een parkietenman heeft een blauwe neusdop en een popje heeft een roze/bruine neusdop.
Voor deze 3 maanden is het lastig te bepalen. Meestal is het dan net omgekeerd. Een parkietenman heeft dan een roze/paarse neusdop en een popje een blauwe.

Liefs,
Anita

manuelatje

Hoi,
Kei gaaf dat ie is genezen. ;D
We zijn hartstikke blij voor je!
Ik heb breezer maar kort,maar kan me nu al geen leven meer voorstellen zonder hem!
Geweldig dat ie alweer genezen is ;D Ze krijgen zeker veel liefde! ;)
sucses en goed dat je zo'n doorzetter bent
groetjes
manuela en breezer

Xx GrAsPaRkIeT xX

bedankt voor al die lieve reacties!!  ;D ;D

ben erg blij dat ik mijn verhaal even kwijt kon...  :) Vanavond ga ik nieuw schelpenzand kopen en nog een leuk speeltje en morgen maak ik het hok heel grondig schoon en dan mogen ze ondertussen vliegen door de kamer!  :-X :-* Als de kooi schoon is en ingericht, mogen ze nog even vliegen en dan gaan ze met zijn tweëen in een mooie grote, lekkere, leuke, frisse kooi!!  :D

vinden ze vast fijn!

groetjes ilse en snavelkusjes van keecko en scotty!  :-*