belletjes??

Gestart door Lijntje, juli 19, 2006, 12:37:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lijntje

Ik heb een raar vraagje..
Ik wil voor mijn parkietje Kiwi een leuk speeltje maken van allerlei verschillende belletjes. Hij is namelijk altijd bezig met de belletjes aan speeltjes die in zijn kooitje hangen. Nou is mijn vraag of iemand weet hoe ik aan die belletjes kan komen, want om nou allemaal speeltjes te gaan kopen en dan de belletjes eraf te gaan halen vind ik zonde van de speeltjes en het geld.... Maar waar haal ik dan die belletjes vandaan???

Groetjes Annelijn en Kiwi :P

Ingrid

Wat dacht je van een hobbyzaak  ;). Er zit er vast wel een bij jou in de buurt.

Lijntje

Bij mij zit er geen hobby zaak in de buurt, heb evenin de gouden gids gekeken namelijk..
Wat ik wel vond is een site waar ze leuke belletjes hebben en die kun je dan gewoon daar bestellen!
Voor als er nog meer mensen zijn die zo'n speeltje willen maken, dit is de link
http://www.linsbeads.nl/N_frame.html?http://www.linsbeads.nl/N_grp_72-1.html

Groetjes Annelijn en Kiwi

Meltjuh

Kijk wel uit met al die kleurtjes die lak/verf kan namelijk giftig zijn :o

Lijntje

 :( owh daar moet ik mee oppassen inderdaad, ben blij dat je het zegt, ik heb ze namelijk al besteld en had er anders zelf niet aan gedacht!!!

prissie

Hoi Annelijn!

Ik heb hier nog wat leuke belletjes aan draadjes liggen, als je me je adres wil pb-en stuur ik er wel een aantal op, ze zijn speciaal voor parkieten en ze zijn er dol op!  :-X
Ik heb er geloof ik nog een stuk of 4, het zijn gekleurde balletjes met een belletje erin...
En als het echt alleen om de belletjes gaat kun je de balletjes er denk ik zo vanaf halen en de belletjes eruit  :P

Groetjes Priscilla.

marjolein

Hoi,

Ik heb mijn belletjes op de markt gekocht, bij een "naai" kraampje waar ze ook garen en knopen e.d. verkopen. Ik was eerst naar een hobbyzaak geweest, maar die was veel te duur. Dit was qua prijs goed te doen, ik geloof 5 voor € 2,50

succes met het maken van je speeltje, dat vindt je parkietje vast erg leuk!

groetjes Marjolein

Sonja

Hoi Lijntje,

Graag wil ik je nog een waarschuwing geven m.b.t. de belletjes:
Ik zag op de link voornamelijk van die dichte, ronde belletjes staan.
Hiermee heeft 1 van mijn parkietjes haar pootje bezeerd, doordat ze met 1 van haar teentjes in de opening bleef vastzitten. :(
Is allemaal weer goed gekomen, gelukkig. :)

Maar sindsdien gebruik ik alleen nog maar de zgn. 'open' belletjes, om te voorkomen dat dit nog eens gebeurt.

Misschien een tip?

Groetjes, Sonja.

Chantalleke

Ook ik heb net als Sonja de ervaring dat die dichte belletjes voor een hoop ellende kunnen zorgen. Pino, het allereerste parkietenvriendje in mijn leven (hij was van mijn zusje) heeft ook vast gezeten met zijn teentje. Ik was denk ik pas 9 jaar oud, maar ik krijg nog rillingen als ik er aan terugdenk. Ow wat had hij een pijn zeg.  :o

Sjefke en Billy krijgen dus ook alleen maar 'open' belletjes. Zelfs als ze een snoepstaaf cadeau krijgen van iemand waar zo'n dichtbelletje aanzit haal ik em er snel vanaf.

Met een open belletje wordt trouwens zoiets als in de volgende link bedoeld:
http://www.gkn-dierenbenodigdheden.nl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,328/category_id,13/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,1/

Veel plezier met het maken van een speeltje!
Chantal

kaboutertjes

Of zoals bij ons het snaveltje wat vast komt te zitten in een belletje.
Gelukkig hadden wij een parkiet die we konden pakken en die het graag liet verwijderen.
Maar als je een parkiet hebt die je niet graag gepakt word is het moeilijk om dit te verwijderen.
Gelukkig heeft onze parkiet er ook niks aan overgehouden.

groetjes Sylvia, Nanoe en Dippie

Lijntje

Wat ee goede tips allemaal en lief ook dat er zo veel gereageerd wordt! Ik ben blij dat jullie me op de gevaren hebben gewezen, want net als met dat de lak e.d. gevaarlijk kan zijn, had ik ook hier niet aan gedacht! Super allemaal! Want ik wil natuurlijk niet dat mijn peopie vast komt te zitten en pijn heeft!
Bedankt!  ;D