Is mijn parkiet nou wel of niet tam ???

Gestart door Sean Paul, juli 17, 2006, 15:20:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sean Paul

Halo,,

IK heb een parkiet die is nu al bijna een jaar oud hij was eerst heel tam maar ik ben op vakantie gegaan en toen hem bij iemand anders laten liggen maar nu ben ik weer thuis en heb hem opgehaald en hij komt niet naar me toe vliegen.
Hij komt alleen nog als ik mijn hand naar hem toe doe gaat hij er op zitten en dan kan ik hem naar mijn schouder toe halen maar dan gaat ie weer naar 2 min weg  ;) ;)

En ik heb hier nog een paar vragen.

1. Hoe kan ik  met hem spelen
2. Mijn parkiet lust geen sla :S
3. Hoe moet ik mijn parkiet tam maken  ;D ;D
4. Is dit jullie wel eens overkomen

Sonja

Hoi Sean Paul,

Als je de komende tijd weer veel met je parkietje bezig bent, komt het tam zijn weer helemaal goed hoor. ;) Hij moet gewoon weer eventjes aan je wennen na de vakantie.

De overige vragen die je stelt, zijn al heel vaak gesteld. Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt, en de site goed doorleest, zul je de antwoorden hierop zeker vinden.

Het lijkt me een goed idee om eerst de site en het forum goed door te nemen, voordat je je vragen stelt.
Kom je daarna tot de ontdekking dat je alsnog vragen hebt, dan kun je ze gerust stellen. ;)

Groetjes, Sonja.




Maur@

Citeerhem bij iemand anders laten liggen

Sorry maar hier moet ik even vreselijk om lachen. Net of je je sleutels ergens hebt neergelegd.

Ook wij hebben na de vakantie altijd wat moeite met het "tam" zijn. Maar ik verdenk ze er steeds meer van dat ze boos zijn en daarom niet komen. Gun het weer wat tijd, hij is natuurlijk ook aan het heen een weer verhuizen geweest en het komt weer goed.

Lust hij geen sla geef hem een een takje peterselie en/of selderie. Vinden 9 van de 10 parkieten heerlijk.

emceeelwee

Tjonge, kon jij met je parkiet spelen?
Ik heb wat dat betreft een "saai" parkietje. Kiki komt op mijn vinger zitten, meestal niet zonder "bijtdreigement", maar vliegt vervolgens weg. Het is niet zo'n vrijkont. Kiki gooit niet met dingen, zoals de meeste parkieten dat doen.
Als Kiki uit logeren is geweest, bij parkietenman Keesje, dan zijn ze alle twee "minder tam". Ze gaan dan minder snel op een vinger zitten. Maar dat komt later weer goed.
Ondanks dat Kiki niet zo aanhankelijk is, is ze wel leuk!
Kiki lust ook geen sla. Ik zal peterselie en selderij eens proberen...  ;)

Groetjes,

Maartje