wanneer bijelkaar??

Gestart door Xx GrAsPaRkIeT xX, juli 17, 2006, 13:40:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xx GrAsPaRkIeT xX

zo als jullie misschien al hadden gelezen, is Scotty ziek geweest, nadat zijn vriendinnetje was overleden  :'( Nu hadden we een nieuwe vogeltje van de fokker gekregen en die zit in een andere kooi.
Scotty lijkt weer beter, het vliegen gaat ook al stukken beter als een paar dagen terug. Keecko (de nieuwe) is handtam sinds 2 dagen en mag nu elke dag vliegen met scotty. Scotty komt nog niet heel hoog, maar gaat al beter. Ze kletsen me de oren van het hoofd en geven heel veel kusjes aan elkaar. Nu zit ik met een probleem. Ik ben o zo bang dat Scotty toch nog ziek is (ik weet niet waarom en dat keecko straks ook ziek wordt). Scotty zit nu de hele tijd in de kooi te klimmen, te krijsen, te fluiten, heen en weer te lopen en zelfs te graven in het doek op de bodem. kortom hij is super actief. Keecko krijst bovendien ook de hele tijd.

wat moet ik nu doen?? Als ze losvliegen zijn het dikke vrienden, de kooien had ik al naast elkaar gezet, maar scotty plet zich als het ware tegen de tralies... dus heb ik de kooien maar even bij elkaar weggezet, maar helpt niet veel...  :(

kan ik scotty bij keecko in de kooi zetten...?? (scotty is nu precies 1 week van zijn medicijnen af en het dierenartsbezoek is 2 weken geleden) Hij heeft geen ziekteverschijnselen, maar als ik 's avonds probeer te kijken of hij slaapt op één poot, zie ik hem nooit slapen, hij is heel alert!  ;)

heeft iemand raad voor mij???

groetjes ilse en kusjes van twee druk krijsende parkietjes die elkaar missen -> scotty en keecko

Anita1983

Hallo,

Wil je weten of je parkietjes bij elkaar kunnen omdat er één ziek is geweest?
Ik weet niet precies wat je parkietje heeft gehad, maar hij lijkt me in ieder geval goed opgeknapt -> gelukkig  ;)!
Je laat je parkieten ook samen vliegen en dan kussen ze elkaar, ze zitten vlak bij elkaar. Het lijkt mij dat ze al veel contact met elkaar hebben gehad. Wanneer hij nog ziek was, zou je andere parkiet dit waarschijnlijk ook hebben gehad nu.
Als je je parkieten los hebt vliegen, gaan ze dan ook bij elkaar in de kooi zitten? Dit zou je eens kunnen proberen. Hierna zou je kunnen kijken hoe het gaat als ze bij elkaar in de kooi zitten, maar houd het eerst goed in de gaten. Als je zeker weet dat het goed gaat, kunnen ze officieel bij elkaar intrekken  :D

Liefs,
Anita

Xx GrAsPaRkIeT xX

bedankt voor je reactie anita.  ;D
ik had vandaag scotty even uit de kooi en toen vloog hij naar keecko's kooi toe en ging erboven opzitten. Toen ging keecko ook tegen de tralies aan en zaten ze te snavelen  :-*
ik denk dat ze elkaar wel mogen...  :D
ik liet ze samen eruit en keecko ging telkens naar scotty toe en andersom
soms ging keecko even op de kast zitten, wou scotty ook, maar hij moet nog wat aansterken dus komt nog niet heel hoog... Maar hij komt al wel stukken hoger als gister!!  ;) ik zie dat hij wel hoger wil...
ze maken echt geen ruzie gelukkig  ;)

Ik wou ze als het kon woensdag middag bij elkaar zetten in een schone kooi?? en heeft iemand tips hoe ik mijn lieve scotty meer energie kan geven??

jullie zijn parkietenkenners, dus vraag ik het nog even voor de zekerheid  ;)

alvast bedankt voor een reactie!

groetjes ilse en kusjes van 2 dikke maatjes scotty en keecko  :-*

Anita1983

Hallo Ilse,

Wat ontzettend goed nieuws dat het zo goed gaat met de 2 vriendjes  :-*

Gezonde voeding is erg belangrijk. Ik weet niet welk voer je je parkieten geeft, maar Xtravital zou een goede keuze zijn. Hierin zitten veel zaden en krachtvoer.
Groenten en fruit is ook lekker en gezond voor je parkieten.
Verder heeft je parkietje nog wel veel rust nodig, omdat hij pas ziek geweest is.
Houd hem dus goed in de gaten met vliegen en voorkom dat hij helemaal uitgeput raakt.

Wanneer je merkt dat Scotty het aankan om bij elkaar in de kooi te zitten, dan zou je hier naar toe kunnen werken. Maar houd ze goed in de gaten. Wanneer Keecko teveel energie vraagt van Scotty is het toch verstandig om het nog even uit te stellen!

Succes!

Liefs,
Anita

Xx GrAsPaRkIeT xX

#4
bedankt voor je reactie!  ;D

ik geef mijn parkietjes parkietenzaad, eivoer, grit, beetje trosgierst. Dit alles is van het merk 'KENNER'. Ons konijn en mijn hamster heeft ook alles van dit merk en dat beviel me wel... dus daarom dacht ik, ik neem ook alles van dit merk voor mijn parkietjes (overal staat dat het voor parkieten is, met een afbeelding van een grasparkiet erop).
Ik denk dat als dit voer op is, ik waarschijnlijk wel overga op Xtravital. Ik heb hier al meer over gehoord en alleen maar positief, dus Xtravital zie ik als een goede optie  ;) Maar over groente en fruit gesproken, keecko vindt er niks aan en neemt geen hap ervan, ik leg het er wel neer in zijn ruifje. ik heb appel, komkommer, sla, andijvie, perzik, druiven, nectarine, aardbei en banaan geprobeerd en oja...konijnenblaadjes ook nog. (dit alles heel goed gewassen en beetje gedroogd) maar keecko lust dit niet, maar scotty lust wel een paar dingen, namelijk: aardbei, andijvie, sla, komkommer en appel.

trouwens over die energie... scotty wil telkens kusjes en krauwen van keecko dus dat wordt ook al beter!!

hoe kan ik keecko nou wel gezond houden??, hij heeft trouwens wel een sepia en een jodiumsteen in zijn kooi (scotty ook).

alvast bedankt!

groetjes ilse en mijn lieve rakkers scotty en keecko  :-* :-* wil ze never nooit meer kwijt  :-X



ik wou nog even iets meededelen, als het mag  ::), ik laat ze vanaf nu elke dag even eruit en vandaag stond ik verbaast over scotty  :-X ik zat op mijn bed en hij zat op mijn vinger. Keecko vloog op de kast en scotty vloog erachteraan!  ;D ongeveer 1,5 meter omhoog!!! ben zo blij  :D :D


Anita1983

#5
Hallo,

Het merk "kenner" ken ik persoonlijk niet.
Hier op het forum zijn we inderdaad erg enthousiast over Xtravital!

Keecko is nog niet zo lang bij jullie en zal groenten en fruit moeten leren eten. Nu hij vaker bij Scotty is, kun je hen samen iets lekkers van dit geven. Wanneer Scotty dit eet, zal Keecko dit ook zien. Ook kun je zelf het voorbeeld geven (op deze manier hebben wij dit Chico geleerd). Vaak volgen parkieten dit voorbeeld. Uiteraard zullen je parkieten niet alles lusten (wij lusten ook niet alles)  ;)

Geweldig om te horen dat het goed gaat met Scotty en Keecko!  :D ;D

Succes!

Liefs,
Anita

Ps. Er is al veel gediscusseerd over een sepiasteen in de kooi van de parkieten. Ik kies hier persoonlijk niet voor, omdat deze steen veel zout bevat wat niet goed is voor je parkietjes.
Wel is het aan te raden om een mineraalsteen in de kooi te hangen!

Xx GrAsPaRkIeT xX

ohh... ok, maar ik heb ook een roze blok, dat is een jodiumsteen. Mag dat wel, en is dat hetzelfde als een mineraalsteen, want in de dierenwinkel zag ik geen mineraalsteen (of heb het over het hoofd gezien).

en zijn vitaminedruppels noodzakelijk?? ik doe soms wel wat roosvicee (gele dop) in het water. Dat is toch ook goed??

groetjes ilse en snavelkusjes van scotty en keecko

Anita1983

Hallo,

Volgens mij bedoelen we dezelfde  ;)!
Roosvicee door het water is prima. En wanneer Keecko groenten een fruit leert eten is het helemaal perfect.

Het komt helemaal goed  :D

Liefs,
Anita

Xx GrAsPaRkIeT xX

#8
Nou, sinds vrijdag zitten scotty en keecko bij elkaar en het gaat super  ;D
eerst mocht scotty niet op het touw zitten, maar nu zitten ze er samen op. En keecko mocht van scotty niet op het schommeltje zitten, nu zitten ze samen op het schommeltje heen en weer te schommelen... echt heel lief  :-*

over dat fruit... sinds vandaag heeft keecko eindelijk fruit gegeten. een stukje appel en die vond ie heerlijk (scotty ook). Overal vlogen kleine stukjes appel door de kooi en ze zaten lekker te smakken aan de appel  :D
Nog bedankt voor de tip, Anita, om eerst zelf een stukje te eten, dat lukte heel goed!! dus bedankt  ;)
ik heb ze nog een klein stukje trostierst gegeven als beloning, maar volgens mij vinden ze de appel nog lekkerder!! haha  :P

nou dat wou ik nog even vertellen, en scotty vliegt als de beste (net als keecko), ze vliegen elkaar achterna, snavelen, e.d. en scotty is niet meer mager en heeft veel spieren. Alles is nu weer goed, gelukkig... :D

maar, ik had nog 1 vraagje:
als ik wil controleren of ze op 1 pootje slapen, kan ik dat nooit zien, want zodra ik het licht aan doe, worden ze wakker. Keecko heb ik laatst wel gezien dat zij of hij op 1 pootje slaapt, maar scotty zie ik nooit slapen ... wat moet ik nu doen..?? Voor de rest is zij of hij echt heel fit enzo.... het gaat super, maar zal ze wel slapen op 1 pootje??

bedankt iedereen van dit forum die mij heeft geholpen met de ziekte van scotty en alle goede tips, e.d.... heb er veel aan gehad en daarom leeft scotty nog en gaat het goed met hem/haar!! Bedankt!!  ;D
een topforum is dit!

groetjes ilse en snavelkusjes van scotty en keecko  :-*

als iemand me nog kan helpen met mijn laatste vraag, zou dat mooi zijn, daarna mag hier van mij wel een slotje op!

Parkieten-Freak

Fijn om te horen dat het zo goed gaat! ;D
Wat betreft het slapen op 1 pootje: tegen de schemering doen vogels wel eens een dutje.
Wellicht trekt hij dan een pootje op?
Als je het niet ziet, is dat niet zo erg. Zolang de vogel goed eet, speelt, fluit/kwettert en lekker fit is, zit het wel goed!
Succes!


Xx GrAsPaRkIeT xX

ja precies!!

keecko trekt gewoon 1 pootje in en steekt zijn kop in de veren, maar scotty is heel allert en als hij wat hoort is hij klaarwakker... dus die zie ik nooit slapen. Verder zijn ze dus heel fit  :D gelukkig!
ik dacht namelijk altijd dat ze op 1 pootje sliepen en als ze op 2 sliepen dat ze dan ziek waren enzo... maar ze hebben beide totaal geen ziekteverschijnselen.

groetjes!!

Anita1983

Hallo Xx GrAsPaRkIeT xX,

Wat fijn dat het zo goed gaat met je twee vriendjes!  :D
Wanneer je parkiet erg vaak slaapt -> op 2 pootjes en (bijna) niet eet, dan moet je je zorgen maken. Maar sommige parkieten doen wel vaker een dutje. Anderen blijven liever alert  ;)
Geen zorgen maken dus!

Liefs,
Anita