Ik wil jullie mening ergens over.

Gestart door Yessica, juli 14, 2006, 13:34:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yessica

Zoals jullie misschien al hebben gelezen heb ik een soms iets moeilijk maar verder heel lief groen grasparkietje; Kiwi.
Een vriendin van mij heeft ook sinds enkele maanden een blauwe mannelijke grasparkiet; Rocky. Nou zijn er ongeveer een week of twee geleden problemen ontstaan bij mijn vriendin. Haar vader begon te klagen over de 'rotzooi' en de 'herrie'. We hebben hoog en laag gesprongen, maar hij moet weg.. Rocky moet weg anders laat haar vader hem vliegen of erger.
Dit zijn zeker geen loze dreigementen, ze heeft namelijk al eerder een knaagdier gehad die haar vader toen toen zij op vakantie was heeft vrijgelaten omdat hij het diertje vond stinken.  :'( Het is natuurlijk vreselijk wat deze man doet.

We zijn actief opzoek gegaan naar een tehuis voor Rocky dicht in de buurt, in ieder geval waar ze hem nog vaak kon zien. Ik had aan mijn ouders gevraagd of Rocky bij mij en Kiwi mocht komen wonen, maar nee.

Rocky kan nu naar een vriend van ons, die heeft een grote kooi met nog twee vrouwelijke grasjes. Geweldig natuurlijk, maar daar kwam het probleem. Twee vrouwtjes gaan ruzie maken om het mannetje.

Parkietjes en alle andere dieren gaan bij mij voor. En ik zat er aan te denken om mijn eigen geluk een beetje opzij te zetten en Kiwi naar die vriend brengen, dan heeft zij een leuk leven bij twee soortgenootjes en heeft Rocky een tehuis dicht bij zijn oude baasje.

Maar het knaagt toch  :( Kiwi wegdoen, het is moeilijk. Ik kan haar nog vaak genoeg zien. Wanneer ik wil eigenlijk. Maar het is niet hetzelfde...

Natuurlijk is Rocky's opvang belangrijker dan wat ik zelf wil, maar toch.

Rocky moet binnen een paar dagen weg.. want dan gaat ze zelf op vakantie en haar vader duld geen tegenspraak of ze hem nog tot na haar vakantie mag houden.

Dus wat vinden jullie? Zou ik Kiwi een gezelliger leven bij twee soortgenootjes in een prachtige kooi gunnen, en dan dat Rocky een veilig en leuk tehuis heb bij mij?
Ik heb er zelf gemengde gevoelens over. En zou graag willen horen wat jullie in zo'n situatie hadden gedaan.


Groetjes, Yessica en Kiwi

Safrena

Hey Yessica

Persoonlijk zou ik NOOIT mijn eigen parkietje wegdoen voor iemand anders parkietje
Tensotte is het toch jouw vriendje

Begrijp me niet verkeerd he, want ook het pakietje van je vriendin verdient een hele goed thuis net zoals ieder ander diertje

Kijk even op onderstaande link
Daar is iemand op zoek naar een parkietenman
Misschien is dit een mogelijkheid

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=8395.0

Ik hoop echt dat je vriending haar parkietje snel een goede thuis krijgt alsvorens pap lief de verkeerde dingen doet >:(

Veel sucses met het vinden van een goede thuis
vele groetjes

Nina

Ik zou het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen, maar ik vind het heel mooi van je dat je het leventje van de parkiet van je vriendin net zo belangrijk vindt als dat van je eigen vriendje. Dat vind ik toch een mooi gebaar van je.  :)

Ik hoop dat Rocky snel een goed baasje vindt! En wat de vader van je vriendin doet, dat is belachelijk.  :(

Succes! Groetjes Nina

Yessica

Bedankt voor de link Safrena! Ik zal het nog even overleggen met mijn vriendin zodra ze van haar werk thuiskomt. Misschien is dit inderdaad een optie  ;D

En ja Nina, ik vind het ook belachelijk. Ze is er helemaal stuk van, het ging eerst zo goed en nu.. :(
Dat er zulke mensen bestaan op de wereld is soms toch een raadsel  :-\

Yessica

Na enig overleg zijn we helaas nog niet echt tot een besluit gekomen. Mijn vriendin zou graag willen dat ze Rocky nog af en toe kon zien.

Ik ben er ook nog niet over uit, Kiwi en Rocky zijn alle twee schatjes van een grasjes, en het allerliefste hou ik ze beide maar mijn vader wil dit dus echt niet.
a.s. dinsdag moet er worden beslist, kreeg ik net te horen.  :'(

Het liefst doe ik kiwi niet weg, ze is immers echt mijn vogeltje. Ookal woont die vriend twee straten verder, het blijft voor je gevoel verder weg. Kiwi krijgt dan wel twee vriendinnen erbij daar, misschien moet ik daar aan denken? Het feit dat Rocky zal worden 'omgebracht' als we niet snel handelen brengt me aardig in de stress.  :( Hoe kan die man zo wreed zijn  >:(

smartie

Ik zou zelf nooit mijn parkietje om die reden die jij in je verhaal noemt wegdoen. Daarvoor zou ik veel te veel aan mijn dier gehecht zijn. Ik ben opgegroeid met het idee; een huisdier neem je niet voor even maar voor zijn hele leven. Tenzij het echt niet anders kan, door vooraf niet bekende heftige allergie van kind ofzo. Maar ik werd door Susanne pas aangesproken over dat ik Pino misschien weg zou doen aan mijn ouders. Dit was een hersenspinsel als de komende maanden blijkt dat Pino en Lucky nog steeds niet met elkaar overweg kunnen en niet in 1 kooi kunnen wonen. Maar voorlopig moet de tijd uitwijzen of liefde op het 2e gezicht bestaat. En bovendien zou ik in dat extreme geval kiezen om haar naar mijn ouders te brengen omdat ze hun parkiet wel ziet zitten (die laat zich volledig overheersen), ze beiden Harrisons eten, ze dan samen gelukkig kunnen zijn en ik haar zeer regelmatig zie. Bovendien zou ik dan nog altijd een lief parkietenvriendje voor Lucky willen want die is zo lief en zachtaardig. Maar is niet zo'n watje als Timo en laat Pino echt de dienst niet uitmaken! Nog niet in ieder geval.

Maar laten wegvliegen? Tja, dat is echt gemeen! Maar al zou het dreigement staan zou ik mijn parkiet er in GEEN geval voor opofferen. Dan desnoods een parkiet erbij kopen via marktplaats/kweker of dierenwinkel zodat de combinatie bij die vriend thuis wel kan maar mijn dier blijft gewoon waar ie hoort: bij mij!!!

Parkieten-Freak

Het is inderdaad diep triest dat sommige mensen zo harteloos zijn om dieren expres weg te laten vliegen, of aan een boom te binden.

Ik zou Rocky direct naar de vriend van jullie brengen, inclusief kooi. Rocky hoeft dus niet bij de 2 vrouwtjes in de kooi, en kan in zijn eigen kooi blijven.
Hij is daar in elk geval veilig en jullie hebben rustig de tijd om een definitieve oplossing te zoeken.




Anita1983

Dit is inderdaad een nare situatie! Ook ik zou mijn parkietje nooit wegdoen! Ten eerste omdat ik niet zonder hem kan hihi! En ten tweede omdat hij hier erg gewend is; aan ons en zijn omgeving enz.
Zoals Parkieten-Freak al zei, gelijk naar jullie vriend brengen! Op deze manier kunnen jullie rustig een oplossing zoeken. Of misschien jouw ouders nog overhalen dat hij toch bij jullie mag!  :P

Enne... je vriendin kan beter niet meer aan huisdieren beginnen zolang ze nog in één huis woont met haar vader  >:(

Liefs,
Anita

Idske

Wat ontzettend erg dat sommige mensen zo met dieren omgaan! :(  :'(  Ik hoop het allerbeste voor Rocky en jullie! En ik sluit me inderdaad aan bij het punt om Rocky in ieder geval eerst naar jullie vriend te brengen! Laat je weten hoe het gegaan is?

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

missie_go

heej, ik snap eigenlijk niet waarom die vader ten eerste instantie ja heeft gezegd tegeneen  parkietje als hij de rest van de beestjes ook allemaal niet 'accepteerde'

maar ik zou ook niet mijn parkietje weg doen..!! tis toch je eigen beestje en je gevleugelde vriendje

moet je eens denken wat je eigen parkietje daarvan zou denken, hij krijgt dan miss. wel soortgenootjes maar hij is dan toch zijn eigen 'baasje'kwijt, en niet te vergeten zijn eigen veilige omgeving

maarja.. de keuze is aan jou natuurlijk, groetjes

emceeelwee

Hoi Yessica,

Dit is wel erg ja. Misschien kan ik uitkomst bieden. Ik ben namelijk op zoek naar een parkietenman. Kijk even bij het Prikbord: Goed tehuis aangeboden voor parkietenman.

Laat maar eens weten wat je ervan vindt...

Groetjes,

Maartje

Yessica

Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga a.s. woensdag Rocky eerst even naar die vriend brengen, om (zoals parkieten-freak al zei) even na te denken over het definitieve besluit.

Ik ga het ook nog eens hebben over emceeelwee's voorstel om Rocky in huis te nemen.  Maar wij wonen in Gouda, misschien iets te ver reizen?  :( Ik weet nou ook niet eigenlijk hoe het zat met Rocky's kooi  :-[ er was iets mee.
Maar goed dat ik Saskia (die vriendin) morgen nog even spreek  :-\ me geheugen begint me een beetje in de steek te laten.  :P

Citaat van: Anita. op juli 15, 2006, 20:22:08


Enne... je vriendin kan beter niet meer aan huisdieren beginnen zolang ze nog in één huis woont met haar vader  >:(


Haar vader is ook 1 van de redenen waarom ze zo snel mogelijk op kamers wil gaan wonen (het liefst volgend jaar nog)  >:(

Sean Paul

Yo,,

Hmm als je de parkeit niet kwijt kan  wil ik hem wel hoor  :P :P
Ik wil er wel goed voor zorgen ik heb hier nog een  lege kooi staan en Mijn eigenparkiet (mannetje) zoek nog een 2 vriend :P :P
Maar dan moet je wel even aangeven waar diegene woont  ;D ;D

Anita1983

Hallo Yessica,

Wat een nare situatie is het! Hopelijk wordt er snel een thuis gevonden voor Rocky en een woonplaats voor je vriendin.
Ik vind het geweldig om te zien dat er zoveel forumleden meedenken. Er worden al meerdere woonplaatsen voor Rocky aangeboden, waar hij een goed thuis kan krijgen. Misschien kun je het daar met je vriendin over hebben.

Succes! En houd je ons op de hoogte?

Liefs,
Anita

Yessica

Hallo allemaal =)

Nou sinds gister is Rocky bij mij komen logeren. Gewoon even voor een aantal weken zodat we rustig tot een besluit kunnen komen. Mijn vader is volgens mij een beetje verliefd aan het worden op Rocky  :P hij loopt steeds te zeggen dat Rocky "een prachtig vogeltje is."
Rocky is ietwat verlegen, maar mijn brutale Kiwi volgt hij overal. Als ze samen los vliegen dan zitten ze gezellig samen op de kleerhanger (die hangt bij mij van het plafon, heb niet genoeg landingsplaatsen  :P).
Soms hebben ze een beetje ruzie, maar vanmiddag zat Rocky op Kiwi's kooi en toen kwam Kiwi naar buiten om Rocky zaadjes te voeren. Het was zo lief om te zien!

Heb in deze warme dagen een lekker badje voor Rocky opgehangen in zijn kooitje. Kiwi is geen fan van water, maar Rocky wel! Toen Kiwi zag dat Rocky aan het badderen was, wipte ze toch even verbaasd zijn kooitje in om te kijken wat hij aan het doen was.

Maargoed, Rocky heeft dus nu voor enkele weekjes een tehuis en een speelkameraadje.

Groetjes van Yessica, Kiwi EN Rocky.

Idske

Hoihoi,

Hardstikke goed zeg! ;D En fijn dat hij het zo te lezen wel naar zijn zin heeft!

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Safrena

Hey Yessica

Wat leuk te lezen dat Rocky bij jou is en dat het goed klikt met Kiwi

Misschien wordt je pa zo verliefd op Rocky dat hij bij jou en Kiwi mag blijven
Dan heeft ie meteen een goede thuis  ;D

Veel suces

vele groetjes

marretje

Fijn dat Rocky nu bij jullie is en ook dat je Kiwi niet hebt ingeruild. En inderdaad wat Safrena al schreef, misschien mag hij toch blijven dat zou helemaal mooi zijn. Toppie ;D

Anita1983

Wat goed om te horen dat Rocky nu bij jou in huis is.
En echt leuk om te horen dat Kiwi en Rocky zo goed met elkaar op kunnen schieten!  ;D

Hopelijk mag Rocky blijven van je vader, zodat Rocky een fijn thuis en een nieuw vriendje heeft!  ;)

Liefs,
Anita

veerle

heej,

mag je rocky nog altijd niet houden?
als de kooi van kiwi groot genoeg is kan rocky er gerust bij!
de grote van de kooi voor1 of 2 parkieten is eigelijk hetzelfde.
en kiwi en rocky zullen zich toppie voelen als ze er een speelkameraadje bij hebben!! :-X