1 soort fruit om te leren?

Gestart door Ellenvdb83, juli 13, 2006, 23:09:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ellenvdb83

Hallo,

Atje is inmiddels ruim twee weken bij ons. Ik dacht eerst dat het best goed ging met het tam maken, maar vandaag had ik de kooi schoongemaakt en toen ik vanavond weer (net als iedere dag een aantal keer) met mijn hand in de kooi ging, fladderde Atje van de ene kant naar de andere kant en hij wilde niet op zijn hoge stok gaan zitten. Dit deed hij eerder wel. Maar goed, ik denk dat ik hier geduld moet hebben (ik weet het :-[)

Maar goed. Ik heb op de site parkietenfreak vanalles over voeding gelezen en ook op dit forum gelezen over het aanbieden van groente en fruit en dat dat heel goed is. Sinds een week probeer ik dit dus aan Atje aan te bieden. Tot nu toe wil hij er helemaal niets van weten. Ik heb gelezen dat je stug moet volhouden en het moet blijven aanbieden. Maar nu is mijn vraag, moet je dat dan doen met steeds hetzelfde soort fruit?
Zelf heb ik een fruitallergie en eet dus geen fruit. Mijn vriend eet wel veel fruit, seizoensgebonden. Vandaar dat we nooit hetzelfde fruit in huis hebben. Voor het leren eten van fruit en groenten, moet je dan steeds hetzelfde aanbieden?
En hoe moet je het aanbieden? Ik heb het in mijn hand gehouden, maar daar kijkt hij niet naar om. Ik heb het bij zijn hoge stokje tussen de tralies geklemt, maar daar lijkt hij ook niet naar om te kijken. Op de bodem van de kooi ook niet. Nu ligt er een stukje perzik in zijn voerbakje, bovenop zijn zaadjes.

Groetjes Ellen

Safrena

Hey Ellen

Om een parkietje fruit te leren eten heb je inderdaad veel geduld nodig
en Blijven aanbieden

het beste fruit om te beginnen is met een appeltje
Je mag gerust afwisselend fruit aanbieden, maar persoonlijk zou ik het parietje eerst leren voor een appeltje en dan pas afwisselend fruit
Let wel dat je geen avocado geeft dit is giftig

vele groetjes

Ellenvdb83

Zou iemand mij nog antwoord kunnen geven op hoe ik Atje het beste zijn fruit kan aanbieden?
(In de hand, op de bodem van de kooi, in een klemmetje aan de tralies, etc)

Groetjes Ellen

Nina

Ik geef het in een klemmetje aan de tralies. Zodra iets op de grond valt, wordt het hier niet meer gegeten.  ;)

Ellenvdb83

Hallo,

Ik ben zo blij! :D

Had van die klemmetjes gekocht om de trosgierst in te hangen, maar dacht vanmorgen, ik doe er eerst een stukje appel in. En raad is wat er vanmiddag gebeurd....Atje eet fruit!!!! YEAH!!! ;D Hij had z'n stukje zo op en nu heb ik er nog een stukje ingehangen en ja hoor, hij heeft hem al weer half op. Ben erg trots op Atje.
Nu hopen dat het tam maken ook gaat lukken.

Groetjes Ellen

Maur@

Geef ook eens wat peterselie en selderie, vinden ze ook helemaal te gek lekker.