Goed tehuis aangeboden voor parkietenman

Gestart door emceeelwee, juli 13, 2006, 12:01:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

emceeelwee

Hallo,

Wij willen graag een tweede parkietje.
Op dit moment hebben we Kiki.
Kiki is zo'n 2,5 jaar oud. Ze is handtam, maar komt niet uit zichzelf op me zitten. Toch vind ik haar lief. We willen voor haar een maatje, zodat ze, als we overdag eens niet thuis zijn, ze iemand heeft om tegenaan te kletsen.
Misschien heel stom, maar we weten nog steeds niet zeker of Kiki een popje of een man is. Kiki heeft nog steeds een licht blauwe, gladde dop met wit rond de gaatjes. We gaan er nu even vanuit dat het een popje is. Het lijkt me dan het beste om er een mannetje bij te nemen, dat heeft de meeste kans van slagen. En dan bedoel ik dat ze elkaars maatjes kunnen worden.
We kunnen natuurlijk naar de vogelhandelaar gaan en daar een jong parkietje kopen. Maar we willen eerst kijken of we een grasparkietje kunnen adopteren en zo mensen uit de brand helpen.

Wij zoeken voor Kiki dus:

- een parkietenman,
- liefst handtam,
- binnen een straal van 40km van Nijmegen.

Wij bieden:

- veel aandacht,
- goede verzorging (schone kooi, drinken, eten: waaronder parkietenvoer, fruit, groente en af en toe trosgierst),
- ruime vlieggelegenheid (50m2 en 3,4m hoog),
- goede speelgelegenheid (speeltplaatsje),
- (wier)rookvrij huis,
- en natuurlijk een maatje: Kiki

Zoek je een nieuw huis voor je parkietje? Laat het dan maar weten, misschien kunnen wij wat betekenen.

Groetjes,

Maartje

Annika

hartstikke super dat jullie op zoek zijn naar een parkietenvriendje en niet meteen een jong aanschaffen! Petje af!  ;D
Ik zou zelf eens rondkijken op speurders en martkplaats, vaak worden daar parkieten te koop/gratis aangeboden die een goed nieuw huis zoeken wegens tijdgebrek, allergie e.d. Kun je meteen vaak foto zien.
Succes met je zoektocht, hopelijk houd je ons op de hoogte!

Groetjes Annika

Parkieten-Freak

Fantastisch is dit, wat leuk dat jullie aanbieden om een volwassen parkietje te adopteren!
Echt klasse hoor!  ;D


Anita - Marisa

Geweldig dat jullie een parkiet een fijn thuis en een lief vriendje willen geven!
Supers  ;)

Susanne32

Hoi,

Kiki zal vast heel blij zijn met een maatje!  :D

Dat heb ik destijds bij mijn Koko ook gezien, die kreeg na een maand een maatje en ze waren na een korte gewenningsperiode echt gek op elkaar (2 mannetjes). Het is ook heel leuk om ze zo samen bezig te zien spelen, kroelen etc.

Ik begrijp dat jullie het liefst een iets ouder parkietje willen... Tja, daar kan ik jullie niet aan helpen... Ik heb wel 5 babyparkieten die nu een week of 3 oud zijn en over 3-4 weken klaar zijn om het nest te verlaten. Maar ja, al zouden jullie in een kleintje geinteresseerd zijn, dan nog is er de afstand, want maasland is wel 'iets' verder weg dan nijmegen... Of we zouden ergens in het midden moeten afspreken? Maar misschien is zo'n stuk rijden ook niet prettig voor 't beestje...

Wens jullie succes met het vinden van een parkietenman, dat moet vast wel lukken!  ::)

emceeelwee

Haha, thankz voor jullie reacties.

Ik heb van de week al gereageerd op een advertentie op Martkplaats.nl. De baasjes van Pien willen hem weg doen wegens tijdgebrek. Maarrrr... na mijn mail zijn ze nog eens aan het nadenken of ze Pien toch wel kwijt willen. Ik wacht nog op een reactie. Hou jullie op de hoogte.

Groetjes,

Maartje

Parkieten-Freak



Annika

die advertentie had ik gezien ja. Tjonge jonge, ze weten dus niet echt wat ze willen. Is Pien een popje? (aan de naam te horen, ik heb er verder niet op gelet)
In ieder geval spannend hoor!

Groetjes Annika

Pam

Hallo Maartje,

Mocht het met "Pien" niet lukken dan is dit misschien iets voor jou?

Deze advertentie zag ik op Marktplaats. Er staat ook een foto bij. Je kunt niet echt zien of het een mannetje is of een vrouwtje.
(misschien had je het zelf ook al gezien)

Dit is de advertentietekst:
Lief Grasparkietje goed tehuis gezocht
Mooi geel bonte grasparkiet mist 1 oogje maar verder is hij kerngezond hij heeft er geen last van en kan er goed mee vliegen Ik zoek een goed tehuis voor dit vogeltje en geen handelaren. De aanbieder woont in Uden. En is gratis af te halen.

Ik weet niet of dit een vogeltje is dat bij Kiwi zal passen? En hoe zal hij reageren op een vogeltje met een "handicap" dat is natuurlijk ook nog de vraag.

Succes !!!

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

Chicowen

Hej!
Ook ik kwam nog een advertentie tegen op marktplaats. Als ik het goed zag op de foto (die was niet heel duidelijk) is het een mannetje.

Gratis af te halen een parkiet met kooi en voer!
Wegens tijd gebrek van onze dochter bieden wij haar parkiet met kooi gratis aan.
Af te halen in de buurt van zutphen.


Als ik het zo zag, kan dat parkietje heel wat beter krijgen. Op de foto is een hele kleine ronde kooi te zien met weinig speeltjes.
Het is in Baak in Gelderland (vraag me niet waar het precies ligt!  :-X hihi).

Succes en Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Maur@

CiteerWij willen graag een tweede parkietje.

Is Billie niet wat voor je?. Zomaar een idee.

emceeelwee

Hallo,

Maandag gaan we bij Pien (Pino) kijken. Ik weet het nog niet zeker, maar waarschijnlijk is ze een popje, ik gok van een jaar of 4 oud. Ik weet dus niet of dit goed zou gaan met Kiki (niet Kiwi) die waarschijnlijk dus toch een popje is  ???

Ondanks dat we gaan kijken, zoek ik rustig verder. Andere mannen die een huis zoeken zijn dus altijd welkom.
Pam en Chicwen, ik kan de advertenties die jullie noemen op Marktplaats.nl niet vinden. Zouden jullie de link willen vermelden? Uden is in ieder geval makkelijk te doen. Onze Kiki hebben we in Uden gekocht, en ons logeetje Keesje woont daar.

Maur@, is Billie dat vogeltje dat een ander huis zoekt omdat het eerste vogeltje Sjakie ziek is? Ik kan het verhaal niet meer terug vinden.  :(
Misschien is Billie inderdaad wel iets voor ons. Maar hij woont volgens mij best ver weg, is het niet?

Ik zal jullie in ieder geval laten weten hoe het maandag was. Ik ben heel benieuwd. Denken jullie dat een popje bij Kiki plaatsen ook zou kunnen?

Groetjes,

Maartje

Maur@

CiteerMaur@, is Billie dat vogeltje dat een ander huis zoekt omdat het eerste vogeltje Sjakie ziek is? Ik kan het verhaal niet meer terug vinden. 

Ja dat is Billie. Billie is weer terug bij Paps en Mams. Neem je toch gewoon even contact op met Meltjuh.


budgie

Ik weet bijna zeker dat Billie een popje is. Waar stond dat bericht ook alweer van iemand die haar parkietenman moet wegdoen omdat haar vader last van het dier heeft? Sorry dat ik niet precies kan zeggen waar ik dit heb gelezen. Maar jullie weten vast wel wat ik bedoel! Of is dat probleem ook al opgelost?

Chicowen

Hmmm... Helaas heb ik de advertentie niet opgeslagen en ik kan het inderdaad ook niet meer terugvinden.
Succes verder en ik hoop dat Pien wat is!
Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

budgie

Ik heb het topic gevonden. Het is geschreven door Yessica en het heet: Ik wil jullie mening ergens over. 

Pam

Hallo Maartje,

Sorry dat ik Kiki "Kiwi" heb genoemd, foutje mijenerzeids.

Maar ik kan de link ook niet meer vinden, waarschijnlijk heeft hij, hoop ik voor hem,  al een goed tehuis gekregen.

Succes met het verder zoeken naar een maatje voor Kiki.

Groet Pam
Toedels Pam en Willem

budgie

Citaat van: budgie op juli 16, 2006, 19:58:17
Ik heb het topic gevonden. Het is geschreven door Yessica en het heet: Ik wil jullie mening ergens over. 

Hebben Yessica en Emceeelwee al contact met elkaar opgenomen? Yessica zoekt een tehuis voor een mannetje en Emceeelwee wil een goed tehuis bieden aan een mannetje. Ik heb deze beide mensen gisteren een PB gestuurd om hen attent op elkaar te maken. Of is het probleem inmiddels al (op een andere manier) opgelost?

emceeelwee

Heey mensen

Allereerst een reactie op Budgies vraag: ik heb gereageerd in het forum.

Ik kom net uit Ede terug, waar ik Pien heb opgezocht.
Het gaat om een popje van 5 a 6 jaar oud. Ze is fel groen met een geel kopje en een gele staart. Ze heeft een ruime kooi met 4 voer/drinkbakjes. Ze heeft namelijk bij een blauw mannetje gezeten. Toen de man dood ging hebben haar baasjes, die inmiddels twee kinderen hadden, besloten om geen "nieuw" parkietje erbij te nemen. Ze hadden er inmiddels al veel gehad en het gezin slokte alle aandacht op. En dat is nog steeds zo. Daarom willen ze Pien graag elders onder brengen.
Pien is niet meer handtam, maar erg nieuwsgierig. Ze houd van korstjes brood en een bad nemen (in tegenstelling tot Kiki). De kooi staat meestal open, en Pien is dan ook meestal "buiten". Behalve als er niemand thuis is. Dan kruipt ze terug in haar kooi.

We hebben besloten om, ondanks dat het om een popje gaat, het met Pien te proberen. Mocht het niet gaan, dan kunnen we haar altijd terug geven aan het gezin, die dan verder zoeken naar een huis voor Pien.

Dus, na onze vakantie, over zo'n 3,5 week nemen wij Pien in huis "op proef". Ik ben echt heel erg benieuwd hoe het zal gaan en hoe Pien en Kiki elkaar vinden.

Groetjes,

Maartje