HELP! ze vechten!!!

Gestart door TsjuunTze, juli 12, 2006, 19:02:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

TsjuunTze

Wie kan mij helpen. Ik heb gisteren twee parkietjes gekocht in een ruime kooi. (dus echt ruimte genoeg)

De meneer in de dierenwinkel wist me echt met zekerheid te zeggen dat het om een mannetje en een vrouwtje gaat. Maar toch nu vechten ze al 2 dagen met elkaar (met korte tussenposen)

Wat kan ik doen? En vooral: gaat het over??? en is het gevaarlijk voor ze???



Bedakt en groetjes!

Idske

Hoihoi,

Dat ze vechten is gevaarlijk ze kunnen elkaar behoorlijk verwonden, tot bloedens toe. En dan kunnen de gevolgen erg groot zijn! Dit zal niet zomaar overgaan, je zal ze toch uit elkaar moet halen!

Je brengt ze ieders onder in een aparte kooi, dit heeft dus niks met de ruimte te maken maar op deze manier kunnen ze mooi aan elkaar wennen. Je ziet vanzelf dan of ze elkaar mogen, en dan kun je ze uiteindelijk bij elkaar gaan zetten!

Ikzelf heb er verder geen ervaring mee dus als iemand anders nog goede tips heeft zou het mooi zijn!

Succes ermee!

Groet Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Anita1983

Hallo TsjuunTze,

Welkom op dit forum!

Het belangrijkste is op dit moment, zoals hiervoor gezegd werd, uit elkaar halen! Allebei in aparte kooien en de parkieten de ruimte geven om aan elkaar te wennen.
Dit kan een tijd duren, maar wanneer de parkieten vriendjes zijn en weer bij elkaar kunnen dan is het belangrijk dat je dubbele speeltjes e.d. aanschaft. Parkieten zijn dol op schommeltjes en spiegeltjes. Zorg dat er hier 2 van in de kooi zijn, zodat ze hier niet om hoeven vechten. Ook dubbele voerbakjes is belangrijk. Want tja.. parkieten hebben altijd tegelijkertijd honger  ;).

Succes!

Liefs,
Anita

muis

hoi,
ik heb ook twee parkieten in een kooi en in begin vechten zij ook met elkaar en dat was behoorlijk eng ...
ik heb ze toen uit elkaar gezet in aparte kooien  maar wel naast elkaar dat ze elkaar wel konden zien en dat heb ik twee weken zo gedaan en het ging steeds beter en toen heb ik ze na twee weken weer bij elkaar gezet en je zou ze nu moeten zien zoooooo lief !!!!! ze plukken elkaar geven voer aan elkaar........

dus ik hoop dat je er wat aanheb .......maar jij zegt dat je een vrouwtje en een mannetje heb en ik heb wel eens gehoord dat dat ook niet zo goed gaat om dat het vrouwtje erg dominant kan word naar het mannetje toe en laat nou net mijn schoonzus ook een mannetje en een vrouwtje hebben en dat is ook veel vechten vrouwtje moet alles als eerste voer, drinken, aandacht, niet echt leuk voor het mannetje  :(

ik heb zelf twee manntjes tuurlijk moeten ze wennen een maal gewent en het gaat heel erg goed met elkaar  :D

groetjes muis

Anita1983

Hallo,

Twee parkietenmeiden kan soms problemen opleveren, dit zijn vaak twee kattenkopjes haha! Maar steeds meer voorbeelden laten zien dat dit ook prima mogelijk is. Safrena heeft zelf 4 parkietenmeiden bij elkaar gehad.

Verder is heeft het (net als bij mensen) veel met het karakter van de parkieten te maken.
Mensen die meerdere parkieten hebben raden wij ook altijd aan om een dubbele inboedel aan te schaffen  ;). Dus 2 voerbakjes is erg belangrijk, 2 schommeltjes en 2 spiegeltjes wil ook uitkomst bieden. Op deze manier hebben de parkieten steeds minder redenen om ruzie te maken!

Misschien ook een tip voor je schoonzus, Muis!

Succes!

Liefs,
Anita

muis

  hoi,

ja dat is wat ik zelf eigenlijk ook wel heb twee voer bakjes ,schommels heb ik zelf drie van.
erg leuk trouwens als ik daar mijn sjacco bezig mee zie hoe hij dan probeert om op al de drie de schommels te gaan zitten  :D :D erg lachen en sjoco zit dat van zijn stok te bekijken (met andere woorden) die is niet goed wijs  ::).....maar goed ik zal het mijn schoon zus voor leggen kijken wat ze er van vind (dat ik daar zelf niet op gekomen ben )  bij mij werkte het dus wel ze vechten niet m eer gelukkig ....ach ja af en toe dan mopperen ze wat op elkaar maar dat is niet erg  :)


groetjes muis

Anita1983

Hallo Muis,

Het is inderdaad een goed idee om dit aan je schoonzus voor te leggen. Dit scheelt veel onnodig gekibbel tussen de parkieten!
En tja... parkieten zijn echte acrobaten  ::)

Liefs,
Anita

Safrena

Hey TsjuunTze en muis

Welkom op het forum

Je kan inderdaad de goede bovenstaande tips gebruiken
op onderstaande link vind je nog meer tips wat je kan doen bij het vechten

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=757.0

vele groetjes

baasje Twister

haay,


ik denk dat je ze beter apart kunt zetten dat is het beste.

;D ;)

greetzz..... baasje Twister