Maagkiezels

Gestart door Kleintjes, juli 10, 2006, 11:44:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,

Ik heb gemerkt dat Pino best vaak en veel maagkiezeltjes eet. Eergisteren heb ik hun bakje opnieuw gevuld omdat deze leeg was. Die had ik net 'n week of 3 geleden opgehangen en gevuld. Ik dacht dat hij eerst zo snel leeg was doordat Kruumel er graag in loopt (met die kleine voetjes hihi) en dan die kiezeltjes eruit gooide. Gisteren heb ik dus gezien dat Pino best veel van die kiezeltjes eet.

Aangezien kiezeltjes 'n aanvulling van de voeding zijn plaatste ik dit maar hier. Nu is mijn vraag: Is dit normaal dat hij zoveel kiezeltjes eet? Silly en Tweety hebben er nog eens 'n laagje uit gegeten, die isnog bijna net zo vol als toen ik hem ophing bij hun. Die van Pino en Kruumel heb ik dus onlangs gevuld omdat hij leeg was.
Kan 't zijn dat Pino ergens last van heeft? De poepjes en z'n gedrag zijn gewoon, maar hij eet wel nog veel. Volgens de DA waar ik toen ben geweest heeft Pino last van 'n bacterie en die is hoogstwaarschijnlijk te wijden aan de leeftijd van Pino en antibiotica hielp niet echt goed, al moet ik zeggen dat hij er wel weer wat rustiger uitzag met eten. Helaas doet hij dit wel nog veel en die kiezeltjes verdwijnen alsof 't snoepjes zijn. Ook is de oudere kerel afgevallen, hij is niet meer zo flink als voorheen (hij is best flink van zichzelf qua bouw).

Iemand tips, suggesties of advies voor mij? Alvast hartelijk bedankt namens ons hier!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Safrena

Hey Kleintjes

Normaal neemt en eet een parkietje zoveel maagkiezel als dat hij/zij er de behoefte aan heeft.

Hier zie ik ze ook veel aan het bakje met maagkiezel zitten scharrelen dat ik denk hebben ze het weer nodig, ze eten er toch best veel van. Echter eten ze het niet allemaal op ze gaan er soms gewoon met hun bekje zitten in scharrelen, zodat het soms net lijkt of ze er van eten.

Vele groetjes