de grote van de kooi

Gestart door janetsimone, juli 07, 2006, 09:44:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

janetsimone

goeiemorgen allemaal,

Ik heb een vraag omtrent de aanschaf van een nieuwe kooi. Wij hebben nu 1 parkiet Puck genaamd. Na de vakantie komt er een nieuwe vriend bij. Ik moet een grotere kooi kopen maar hoe groot moet een kooi zijn voor 2 parkieten. Het is wel de bedoeling dat als we een vrouwtje erbij krijgen dat we in huis een nestje jongen willen krijgen.

Groetjes Janet

Sonja

Hoi janetsimone,

Welkom op het forum.

Voor de kooi geldt uiteraard hoe groter, hoe beter, zeker als je er straks ook een broedblok aan wilt hangen.

Bij deze link kun je lezen wat de minimale maat moet zijn voor een kooi voor 2 parkietjes:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=4323.0

Bedenk dat een kooi wel te klein kan zijn, maar nooit te groot! ;)
Let ook op de afstand van de spijlen, die mag niet meer bedragen dan 1 cm., voor grasparkietjes. Anders kunnen ze hun kopje tussen de spijltjes doorsteken.... :(

Groetjes, Sonja.

*ParkietenloVer*

#2
hoi allemaal,

ik heb sins eergister een nieuwe (2e) parkiet sjakie genaamd.
Maandag heb ik dus ook een grotere kooi gekocht en meestal is er aan de kooi te zien voor hoeveel parkietjes die is. Je kunt namelijk zien aan de etens en drinkbakjes is er plaats voor 4 bakjes (2x eten en 2x drinken) dan is de kooi bestemd voor 2 parkietjes.

-xxxx- sas, sjakie en sjonny


Ivm de leesbaarheid de tekstkleur gewijzigd ;). Gr. Ingrid

Trippy

#3
hoi,,

zelf zit ik ook met dat van hoe groot wil je de kooi hebben.
als ik over een dag of 40 (dan ben ik jarig duurt nog lang maar de tijd gaat snel) een parkietje ga nemen dacht ik eraan een kooi te geven voor 2 of meer parkieten maar is het dan niet te ruim ik denk dat een ruime kooi leuk voor je parkietje is maar als je dat van die eetbakjes hoort kan je er ook wat anders  meedoen en zitten die eetbakjes er standdaard in ? antwoord pleace snel alvast bedankt

-xxx-  Ursula

Verzoek om geen MSN taal te gebruiken!