Bertus is weer beter, maar...

Gestart door Tanja, juli 05, 2006, 21:25:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tanja

Gelukkig, Bertus is weer beter.

Afgelopen vrijdag was ik met hem naar de DA geweest, omdat hij dunne ontlasting had en hij had een rand om zijn ogen. Bovendien was ie wat stilletjes...
Ik heb toen medicijnen gekregen die ik door zijn drinken moest doen.

Toen ik 's avonds thuis kwam van mijn werk was Bertus volledig afgezwakt. Hij kon nietmeer op zijn pootjes staan, maar weigerde om op de bodem van zijn kooi te gaan zitten. Hij hing dus half over de stok heen gedrapeerd, met zijn vleugels helemaal wijd-uit.
En als hij het echt niet meer hield, dan hing hij aan zijn snavel aan de tralies, half steunend op zijn pootjes.
Ik heb op dat moment in blinde paniek huilend de dierenarts aan de telefoon gehad, en die meldde mij dat hij verder op dat moment ook niet zo veel kon doen, en dat afwachten de enige optie was. :'(

Ik heb de hele avond met hem gekroeld, en mijn hele gezicht ingesmeerd met het water/medicijn-mengsel, wat hij er liefdevol aflikte. (tja, je moet toch een manier verzinnen om die medicijnen erin te krijgen) Ik lag met mijn hoofd op de eettafel, met mijn kop tussen de zaadjes. (hij bleef gelukkig wel eten...)

In ieder geval, na 2 dagen ging het beter. Hij is niet meer de hele dag aan het slapen, en begint ook al weer praatjes te krijgen. En nu vliegt ie ook alweer gewoon rond.

Maar dan dit... momenteel heeft Bertus errug last van OBSESSIEF gedrag. Hij is er voor de volle 100 procent op gefixeerd om zoveel mogelijk eten, dat niet op zaadjes lijkt, te vinden en tot zich te nemen. Hij likt zelfs mijn aanrechtblad af... (wat verder helemaal schoon is...) ALs ik zit te eten breekt Bertus bijna de kooi af, omdat ie dan bij mijn eten wil zijn.... (head-bangen, terwijl hij  met een pootje op zijn stokje staat, en met zijn andere pootje een tralie hoger vasthoudt... ziet er niet uit... :D)

Wie heeft er voor mij DE tip... Wat kan ik Bertus het beste te eten geven op dit moment? Zijn ontlasting is nog altijd aan de dunnen kant, en hij eet zijn zaadjes ook wel gewoon. (vitakraft zaad, en aanvullende vruchtjes-zaad voor de vitaminen...)
Is het verstandig nu alweer te beginnen met slablaadjes en fruit? OF kan ik hier beter even mee wachten?



Ik hoor het graag!

Groeten Tanja

Idske

Hoihoi,

Ik wil in ieder geval even mijn complimenten geven aan jou dat je je zo goed hebt ingezet voor Bertus!  ;D Ik hoop dat iemand de juiste tip voor je heeft!

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

judithdejong

Hai Tanja,

Baco heeft hetzelfde (gehad). Vorige week had ie ook dunne ontlasting en toen heb ik hem alleen zijn eigen voer gegeven Xtrivital (kan het niet meer met zekerheid nagaan hoe het heet pakje weggegooit). Daar zitten alle voedingsstoffen in die je kromsnaveltje nodig heeft. Dat heb ik hem dus gegeven sinds vorige week maandag geloof ik en hij heeft geen dunne ontlasting meer. Wat ik hem daarvoor ook gaf waren van die snoepstokken. Maar nu heb ik gelezen (ook hier op dit forum) dat daar erg veel suiker in zit en dat ze daar dus meer kunnen gaan drinken. Misschien is het het proberen waard. Bij mij heeft het in ieder geval geholpen.
Ben blij dat Bertus al weer wat beter is!! ;D Trouwens echt geweldig hoe je dat heb opgelost want je moet inderdaag wat. Je gezicht onder smeren....je moet er ook maar opkomen!! Echt top!
Baco wil ook altijd mee eten van mijn bord of die van mijn vriend. sperziebonen, yoghurt maakt allemaal niet uit, vooral chips wil die graag maar hij krijgt geen van alles. Ik heb wel is gelezen dat sperziebonen best wel kan, maar omdat ie op 'dieet' was kreeg ie alleen zijn voer.

Succes verder!

Liefs,
Judith