Rui?

Gestart door Danielle, juni 01, 2005, 21:00:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danielle

Gister schrok ik even, ik wilde Gijsje op mijn vinger laten zitten, zoals altijd. Dit is nooit een probleem, nu begon ze echter te kwekken en vliegt nu elke keer weg, terwijl ze toch al een paar maanden tam is. Ze is nu ongeveer 4 maanden oud. De strepen op haar kop beginnen nu ook met de dag te vervagen en ik zie af en toe een veertje in de kooi. IK vroeg me dus af of dit gedrag van de rui kan komen.
Is het normaal dat hun gedrag hierdoor kan veranderen en gaat dit weer over, of moet ik haar weer opnieuw handtam maken in de kooi. Ze komt wel naar me toe gevlogen en laat zich knuffelen, alleen van mijn vingers moet ze opeens niets meer weten  :(

Safrena

Hey Danielle

Parkietjes die in de rui zijn kunnen inderdaad wel wat meer bijterig en chagrijniger zijn.

Ook de puberteit komt rond deze periode dus ook dit zal er wat mee te maken hebben  :wink:

gewoon blijven verder doen zoals je altijd doet je hoeft niet opnieuw te beginnen hoor  :wink:

vele groetjes

Parkieten-Freak

Ja precies, jonge parkietjes worden groot en ze zullen het een en ander gaan uitproberen.
Soms zijn ze dan (tijdelijk) een beetje "opstandig".
Dat gaat allemaal weer voorbij overigens, belangrijk is dat je consequent handeld.


Jojo

Hallo,
Ik heb ook een vraagje over de rui- periode van mijn vriendjes.
Nino is pas in de rui geweest en nu begint Paco ( voor hem de 1e keer).
Nu is er in de dierenwinkel van Bogena Ruihulp te krijgen, dat is een poeder wat je extra door het eten doet.
Wanneer geef je dit?
Vanaf het begin of is het beter om eerst de natuur zijn gang te laten gaan?

Safrena

Hey jojo

Als je je parkietje xtra-vital krijgt zou ik momenteel aanraden om er niet veel andere extra's bij te geven aan je parkietje en de natuur zijn gang laten gaan. :wink:

Echter verse groentjes en fruit mag je er altijd bij geven dat is lekker gezond  :D

vele groetjes

Parkieten-Freak

Helemaal mee eens Safrena!