welke kleur komt er uit geel en blauw

Gestart door cynthia, juli 03, 2006, 20:53:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cynthia

hoi
ik had een vraag
welke kleur komt er uit geel en blauw
misscien kunnen jullie mij helpen
ik krijg namelijk een parkietjes maar zit nog in het ei moet over een aantal dagen uitkomen.
groetjes

smartie

Hihi, simpel gedacht: als je blauw mengt met geel krijg je groen. Maar zo werkt dat niet met parkietjes! Ligt aan de genen en welke factor de dominante is. Volgens mij is groen wel mogelijk, maar kan ook blauw zijn of geel. Vind het wel een interessante vraag. Want mijn nieuwe aanwinst is ook geel en waarschijnlijk een MAN. Pino, die ik al had, is een POP en wellicht in de toekomst: een nestje. We zullen zien. Dus: wie heeft er echt verstand van erfelijkheid? Je weet toch nooit zeker wat de ouders van je eigen parkietje waren. Al weet ik het als het goed is wel van Pino (opgehaald bij de kweker en ouders ook gezien)... Maar dan nog kun je alleen maar uitgaan op de kenmerken die uiterlijk zichtbaar zijn, niet de recessieve kenmerken die ie wel bij zich draagt maar niet tot uiting zijn gekomen...

Sara

#2
Bij mij was het popje heel wit met alleen wat appelblauwzeegroen op haar rug en een beetje op haar buikje,en het mannetje was witmasker en volledig donkerblauw.Het kleintje van hen lijkt volledig op de moeder,behalve heeft ie donkerdere streepjes lopen over haar kopje en rugje,en heeft ie op z'n rug het donkerblauw van de papa en wat meer blauw op de buik.Het is altijd spannend om te zien welke kleur het wordt!!Veel succes ermee. ;D

Groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes