gesplitst: parkiet weggevlogen

Gestart door Chankoo, juli 03, 2006, 15:52:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chankoo

Hoiiiiiiiiiii!
Mijn parkiet is afgelopen zaterdag ontsnapt!!! Ik ben er hemelaal ondersteboven van!  :-[

Ik maak me zo'n zorgen! Ik vraag me vooral af of hij wel tegen deze hitte kan?
Heeft er iemand nog tips en trucs?

Tot nu toe hebben we folders opgehangen en in de bus gedaan bij buurtbewoners, ook bij ierenwinkels, artsen en supermarkten, openbare ruimtes als parken en winkelcentra. We hebben de dierenambulance en de dierencentrale geinformeerd. We wonen boven een winkel en op het dakterras staat op een behoorlijke hoogte zijn kooitje open op hem te wachten. We hebben een box buiten met zijn geluidjes erop. Misschien dat hij dat kan horen, en een paar huizen verderop iseen voliere, we hopen dat hij daar misschien heen gaat. Tevens staat hij op veel websites, o.a. op ;
www.gevondenenvermistehuisdieren.nl
www.amivedi.nl
www.dierenvermistonline.nl
www.vermistedierenregister.nl
www.dierendisk.nl
www.daisy.nl
www.riemax.nl

Ik hoop zo dat hij het gaat redden, en dat iemand hem zal vinden! Het arme ding! Ik ben zo bang dat hij erg gestressed is en niet voor zichzelf kan zorgen...
Weet iemand dit misschien, of een tamme parkiet zich een beetje in het wild kan redden?
Hoe hoog kan een vogel eigenlijk vliegen?

Liefs,
Peter en Cynthia

missie_go

heej.. wat erg voor je :(
het is mij ook gebeurt.. ik heb hem niet terug gevonden..
maar natuurlijk is er voor jou nog wel hoop!!

ik hoop dat je hem terug vind!!!!1 ;) ;)

Chankoo

Dank je missie!
Wij ook!
We werden net gebeld door een mevrouw die had hem in (met gewonde pootjes) in de dakgoot zien zitten. Toen wij daar (slechts 5 min. later) aankwamen was hij al weg!!!!!

We hebben de hele buurt nog eens geflyerd... en zeker 3 uur in de buurt rondgelopen. Helaas niks  :(

We zijn best ten einde raad nu... Mijn vriend is een verrekijker halen, misschien zien we hem in een boom ofzo!

Ingrid

Hoi Cynthia,

Hij schijnt dus nog in de buurt te zijn, dat geeft hoop! Het weer is niet al te ongunstig, beter warmte dan kou. Hopelijk kunnen jullie hem vinden en is hij snel weer terug in zijn vertrouwde huisje.
Meer dan jullie al gedaan hebben, kan eigenlijk niet. Nu maar hopen dat wanneer iemand hem gevonden heeft dat meldt bij de instanties waar je parkietje als vermist staat vermeld.

Groetjes, Ingrid

baasje Twister

ahhh. wat zielig voor je chankootje.

ik hoop voor je dat hij niet dood gaat als hij buiten vliegt.



greetzz baasje Twister
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :o :o :o

Sean Paul

HIj red het 100% IK Ben ook bezig met het vangen van een tamme parkiet die zit er nu all heel lang die red zich wel en  als joun parkiet in de buurt is van een bos dan heeft ie geluk daar groeit wat gras  en dat eten ze :P heh

Silvie

Hoi!

Echt supererg dat je parkietje is weggevolgen. Misschien is het ook handig om een advertentie op marktplaats te plaatsen? Daar is ook een rubriek voor gevonden/vermiste dieren. Er staat daar ook een advertentie van een gevonden parkiet omg. A'dam (blauw-wit). Ik weet niet hoe ver parkietjes kunnen vliegen, maar misschien de moeite waard om even te kijken. Heel veel succes in ieder geval!

Groetjes,

Silvia, Joep en loge Pino

judithdejong

Hoi cynthia,

Wat erg om te horen dat je vriendje weg gevlogen is. Zo frustrerend als je na 5 minuten denkt dat je hem weer hebt en dan is ie weer weg... :(

Ik hoop voor jullie dat je je vriendje snel weer terug hebt. Wij zullen voor je duimen.

Groetjes, Judith en Baco

Lijntje

En, heb je je kleine vogeltje alweer gevonden? Ik hoop het echt voor jou en ook voor het vogeltje zelf!
groetjes Annelijn

sambal

Het is inderdaad heel zielig dat je je vogel niet kan vinden en dat hij is weggevlogen.
Als hij in de buurt is, is er nog hoop!
Blijf gewoon regelmatig zoeken ik denk dat hij als hij de weg terug kan vinden wel terug wilt.
Daar ligt natuurlijk wel het lekkerste eten ;)

Veel sterkte.