Moppie ziek

Gestart door Cutie_lover, juni 30, 2006, 10:38:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cutie_lover

Hoi

Ik heb Moppie nu 3 dagen, en ze heeft al buiten de kooi rondgevlogen, samen met Cutie ook. Maar er is 1 ding mis met Moppie: ze slaapt de hele dag door, op dag 1 dag 2 dag 3 dag 4 vandaag ook. Alleen met haar oogjes dicht, zit een beetje bol, maar net heb ik haar zien slapen met hoofd in verendek. Maar echt actief, nee dat kun je dus echt niet zeggen. Als ik haar laat zitten op mijn vinger ( ze springt er niet vanzelf op ) slaapt ze na twee seconde al, dat deed ze dag twee ook ( toen ik begon met tam maken ) beetje vroeg ik weet het , maar als Cutie in zijn kooi naar rechts sprong, en dan deed Moppie het ook, alleen is Moppies kooi niet zo groot, en dadt kon ik niet aanzien ;)

Groetjes

Sonja

Hoi cutie_lover,

Wat naar dat Moppie ziek lijkt te zijn. :(

Jonge parkietjes zijn meestal wat rustig in het begin, maar als Moppie echt bijna niets anders doet dan slapen, en als ze daarbij ook bol zit, kun je toch voor de zekerheid beter even een dierenarts raadplegen.

Hierbij nog een nuttige link:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=1803.0

Sterkte.

Groetjes, Sonja.

Cutie_lover

Hoi

Ja, Moppie slaapt echt de hele tijd. Maar haar kontje is wel een beetje groenig, haar oogjes zijn niet waterig, ze is niet echt fit, maar daarbij komt ook dat ze echt heel veel vliegt,  ( achter Cutie aan ) maar toch vind ik het wel erg veel, en ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar de dierenarts, want mijn ouders zijn nu niet thuis, dus kan nu niet eens naar made :(
Ik heb ook geen vervoerbox, wat nu?

Groetjes

Annika

eerst maar even niet laten vliegen denk ik.

Ten eerste : een jong diertje slaapt net als een baby erg veel. Als ie dan veel vliegt is dat een heuze uitputtingsslag lijkt me.
Daarbij komt dat mocht Moppie ziek zijn het makkelijker bij Cutie terecht komt als ze bij elkaar zijn.

Ten tweede : weet je zeker dat Moppie 6 weken oud was toen je d'r kreeg (weken afgeteld dus, waarschijnlijk wel) en dat ze zelfstandig eet?

Kontje en poepjes van Kippie waren ook groenig en dun toen ze hier kwam, waarschijnlijk de spanning.

Succes en neem het zekere voor het onzekere, succes!

groetjes Annika

Cutie_lover

Citaat van: Annika op juni 30, 2006, 11:57:39
eerst maar even niet laten vliegen denk ik.

Ten eerste : een jong diertje slaapt net als een baby erg veel. Als ie dan veel vliegt is dat een heuze uitputtingsslag lijkt me.
Daarbij komt dat mocht Moppie ziek zijn het makkelijker bij Cutie terecht komt als ze bij elkaar zijn.

Ten tweede : weet je zeker dat Moppie 6 weken oud was toen je d'r kreeg (weken afgeteld dus, waarschijnlijk wel) en dat ze zelfstandig eet?

Kontje en poepjes van Kippie waren ook groenig en dun toen ze hier kwam, waarschijnlijk de spanning.

Succes en neem het zekere voor het onzekere, succes!

groetjes Annika
Hoi Annika

Vandaag heeft ze (bijna) niet meer geslapen ( minder uit de kooi zowiezo ) ik laat Cutie er ook 1 keer per dag nu eventjes uit, want als die eruit is, wil zij natuurlijk ook.
Ja, ze was zes weken, en het eerste wat ze vond, was het voerbakje ;) Dus ja, ze eet al zelfstandig. Ik denk dat tip 1 het was ;)

Groetjes

Annika

hopelijk was het vele vliegen door oorzaak van haar daarnaast rustige gedrag. Kijk het goed aan, let op of ze op 1 pootje gaat slapen, niet bol zit, goed eet en de poepjes vaster worden.
succes!

Cutie_lover

Citaat van: Annika op juli 02, 2006, 12:08:50
hopelijk was het vele vliegen door oorzaak van haar daarnaast rustige gedrag. Kijk het goed aan, let op of ze op 1 pootje gaat slapen, niet bol zit, goed eet en de poepjes vaster worden.
succes!

Ok

Ze slaapt op 1 pootje, ze zit nu alleen nog maar bol tijdens het slapen op 1 pootje, ze eet nog meer als Cutie ( die moet nog even wennen aan xtravital, Moppie eet het zo ) En het is eigenlijk nog een beetje groenig haar kontje. Hoe komt dit ? Had ik met Cutie nooit! Maar kan het zijn dat ik dat grewoon niet zie bij Cutie ? ( Die is zelf groen :-X )

Groetjes

Annika

bol zitten ik wel gek, dat mag eigenlijk niet.
Op 1 pootje slapen is wel weer oke.
Het groene poepertje kan spanning zijn, dan is de ontlasting wat dunner, Kip had het de eerste week ook.