Wat zijn speciale trekjes die alleen jou parkiet heeft misschien gek/leuk/dom

Gestart door chanjongchu, juni 30, 2006, 09:51:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chanjongchu

Wat is speciaal aan jou parkiet waardoor je hem uit 1000 dezelfde zo uit kan kiezen !?
Daar gaat deze topic over  :D

Mijn popje heet Neji en een gek trekje is dat als ik haar uit haar kooi laat ze een rondje door mijn kamer vliegt en neerstrijkt op de kooi en KEI ( erg hard ) hard naar achteren *knip* over mijn tafel  ( waar de kooi op staat )   ::) ze doet het elke keer en ik kan er gewoon op wedden dat ze het doet. Het lijkt wel of ze het ophoud. Nog iets is dat ze graag uit mijn mond eet of drinkt ik voel me dan echt een vader parkiet.  :D              Neji  :-*  van  Ash ik hou van je en wil nooit meer een andere popje

Laat je parkietje nooit uit je mond eten.
In de menselijke mond zitten bacterien, waar parkietjes ziek van kunnen worden.
Groetjes, Sonja.

marjolein

Hoi,

Mijn parkietje Kwispel, kwispelt met haar staart. Bij het naar boven klauteren gaat haar staartje heen en weer. Ook na het verenpoetsen schudt zij even met zijn veertjes en dan kwispelt ze echt! Vandaar ook haar naam.

Mijn andere parkietje kan een gans immiteren, maar dat heeft ie geleerd van de parkiet van mijn schoonouders toen ie uit logeren was, dus dat komt vast vaker voor. Maar ik vind het wel een grappig geluid, dat gegak tussendoor.

groetjes Marjolein

Annika

Joey maakt een apart geluid dat ik nog nooit eerder gehoord heb (mijn andere parkieten doen het ook niet) en daarbij doet hij zijn borst naar voren, zijn kopje in zijn nek en dan het snaveltje open.
Ik kan niet goed uitleggen waar het geluid op moet lijken, heb laatst een filmpje weten te maken waar ie het 1 keer opdoet, maar dat kan ik hier waarschijnlijk niet plaatsen.

Groetjes Annika

Josephine

Als ik het bakje voer uit de kooi haal, dan schuif ik een schuifje voor het gat anders gaat hij eruit! Alleen op de schuifje zit ook het zitstokje voor het voerbakje. Zodra ik het schuifje dus omgoof schuif komt hij erop zitten! Hij wacht tot ik terugkom en blijft gewoon eigenwijs zitten zodat het bakje erniet in kan.

Groetjes Josephine

P.S. grappige topic!

Sara

Mijn parkietjes zingen allemaal mee op de melodie als ik piano speel,als ik een liedje voor de eerste keer speel luisteren ze aandachtig en de 2e keer dat ik het speel zingen ze mee :P

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Leon

Mijn parkiet kan headbange, en zit vaak in me prullenbak. (daarom moet ik ook bepaalde dingen niet in mijn eigen prullenbak gooie :D)
Hij zit ook vaak met een balletje over de grond te spelen. verder is de knetter gek

Moppers

Mijn vorige parkiet, Moppie, kon uitstekend het geluid van meeuwen immiteren.

marretje

Onze parkietje Spike is al een apart dier met zijn kleur maar die doet een cavia na. Wij hebben er geen een maar misschien waar ze vandaan kwam. Ze was overigens 6 weken toen we haar aanschafte. Sjakie pakt de ketting van haal speeltje. Houd die met 1 pootje vast, zet heel hard af en draait vele rondjes op deze manier. Ze is trouwens een kei in spelen en kunstjes doen. Wel een feest om naar te kijken.

Maur@

Allemaal hebben ze iets aparts waardoor ik ze uit duizenden zou kunne herkennen. Maar Skye heeft iets heel speciaals. Skye heeft zijn lange staart, maar onder zijn lange staart zit een soort indianentooi, die steekt ook echt aan alle kanten onder zijn staart vandaan. Ik dacht dat na de babyrui de staart wel gewoon zou worden, maar nee hoor. De indianentooi kwam gewoon weer terug.

budgie

Als ik een vreemd geluid maak dat Sjakie niet kent, komt hij meteen naar me toe en gaat zo dicht mogelijk bij mijn mond zitten. Hij zit dan volkomen geconcentreerd en haast geobsedeerd te luisteren. Hij moet eenvoudig weten wat het is!
Als ik iets zit te eten, vliegt Sjaak op mijn hoofd en laat zich dan als een alpinist voorzichtig maar vastbesloten langs mijn gezicht naar beneden zakken, waarbij hij o.a. mijn neus als afdaal steunpunt gebruikt en mijn lange haar als klimtouw. Daarna springt hij onuitgenodigd in het midden van mijn bord en begint van alles te proeven (mag hij niet; is niet goed voor hem). Natuurlijk verzoek ik Sjaak dan vriendelijk om ergens anders te gaan zitten. Maar dit is tevergeefs. Sjakie maakt het zelfs zó bont dat hij uiteindelijk plaats neemt op mijn vork. Het enige dat helpt, is hem tijdelijk in zijn kooi te zetten. Verder is het zo dat Sjaak een sterk eigen willetje heeft.
Als hij 's avonds wil gaan slapen, gaat hij zelf zijn kooi in. Sjaak is een schat van een pratende knuffelkont, werkelijk onvoorstelbaar. Maar als hij 'naar bed is gegaan' en je wáágt het dan om zelfs maar naar zijn kooi te wijzen, dan begínt hij me toch te schelden! Het is zelfs zo 'erg' dat, wanneer Sjaaks kooi is voorzien van een deken, ik niet eens meer iets tegen hem mag zeggen. Want dan begint hij vreselijk te mopperen. Dus als ik bijv. vraag : "Slaap je al Sjaak?" dan word ik totaal overrompeld door een parkieten scheldpartij. Hartstikke leuk, zo'n parkietje dat duidelijk maakt wat hij wél en niet wil. Dat heb ik altijd gerespecteerd omdat zo'n beestje daar recht op heeft. En de volgende dag is hij weer gewoon het lieve knuffelkontje dat op z'n kopje geaaid wil worden en dat de hele dag zit te praten en te jubelen!

judithdejong

Wat een leuke verhalen allemaal, en ook sommige zijn ook erg herkenbaar.

Baco kan als de beste voetballen, met zijn belletje, balletje of onderzetter, het maakt hem allemaal niet uit. Hij is ook behoorlijk sterk voor zo'n klein vogeltje. Het is geen groot mannetje maar wel sterk dus. Hij is ook erg dol op plantjes (zijn geen giftige) ik had het nog zo gezegd toen ie nog maar net bij ons was dat ie niet in de plantjes mocht maar ja tevergeefs. Hij weet het wel want als ik op sta van de bank vliegt ie al weg. Echt een sniekerd dus. O en hij is ook erg goed in verstoppertje, kon hem nergens vinden vorige week maar ik hoorde zijn belletje. Zat ie onder de salontafel....kwam ie heel eigenwijs onder vandaan lopen van 'hier ben ik'. Hij vind het ook niet leuk om 'naar bed te gaan'. Want als ik de kast al open doe om de doek te pakken begint nijdig te worden. En als ik hem dan om zijn kooi doe dan begint ie toch te schreeuwen, maar ja hij heb pech bedtijd is bedtijd.  :D
Kan nog wel uren doorgaan over mijn kromsnaveltje maar dat gaat wat ver nietwaar?!

Echt leuk topic!!

groetjes,
Judith

180sonic

mijn parkietje cor geeft altijd aan wanneer ze er uit komt. er hangt een tweety in de kooi, die krijgt dat eerst een opdonder tegen de tralies aan, dan hupt ze naar het belletje onder de spiegel, die laat ze flink rinkelen en dan komt ze op dr gemakkie uit de kooi geklauterd. ze is een beetje afwezig de laatste dagen dus ik mis het wel, die herrie! groetjes van mij

Ranni

Sooky is de grootste dondersteen. Haar naam klopt wel redelijk. Je moet haar altijd zoeken. Ben haar regelmatig kwijt...en dan zit ze dus onder de bank, tafel, tvkast, dressoir of achter de radiator op een klein plankje. En ze heeft een keer voor elkaar gekregen om achter de koelkast te kruipen! Als Sooky ergens verstopt zit, dan zoekt Jop mee. Heel schattig om te zien. Gaat hij rondvliegen fluiten, en zijn houding is heel lang en slank...

Ook is Sooky erg grappig met het spiegeltje. Ik hang het spiegeltje altijd met de spiegel de kooi in, maar als ik thuis kom in de middag dan 9 van de 10 x is het spiegeltje gedraaid. Eerst gaf ik Jop altijd de schuld. Maar toen was ik een dag thuis en ja hoor...Sooky draaid telkens het spiegeltje om. Ze wil waarschijnlijk haar evenbeeld niet zien.

Jop gaat altijd koppeltje duikelen door zijn ringen. En als Jop niet in de kooi zit, zit hij op 1 van de kussen op de bank..
Echt typisch en heel grappig!

groetjes

chanjongchu

Oooow jah nu herinner ik me nog iets op mijn kamer naast Neji's kooi heb ik mijn vissen kom en daar zwemt mijn goudvis in en als Neji uit haar kooi is gaat ze vaak naar de kom en volgd ze de vis en "praat" ze tegen hem. Nog iets is dat ze op de rand gaat zitten en de waterpanten uit de vissenkom opeet  :D  Ze is ook heel ondeugend want soms zit ze te eten en dan zeg ik "Neji niet doen !!" en dan kijkt ze me zooooooooooooooooooooooooooooooooooooo lief aan en als ik 5 sec later kijk eet ze weer  :-* ze is zo lief                Ash

Het is belangrijk voor de veiligheid van je parkiet dat je ervoor zorgt dat hij niet bij de vissenkom kan komen. Hij zou in het water kunnen vallen, en van de waterplanten laten eten raad ik sterk af. Je weet immers niet of ze giftig zijn of niet. Beter niet doen dus, hoe leuk het er misschien ook uit mag zien. De veiligheid van je lieve parkietenvriendje staat voorop tenslotte. ;)

Groetjes, Sonja.

Kiwi en Weepeetje

Weepee Heeft vreemd trekje,ze denk nl af en toe dat ze een stier is dan zit ze bijv op je hoofd en dan gaat ze met haar pootje door je haar zitten schrapen zoals een stier ziet er echt komisch uit. Kiwi doet ook altijd grappig als hij op de grond zit dan loopt hij zich voor w.p uit te sloven, dan is hij zo bezig dat hij met twee pootjes tegelijk de lucht in springt. Soms dan lopen ze met zijn tweeen over de grond half te rennen dan zijn het net van die beestjes die je op kan winden zo kan ik inderdaad nog wel even door gaan maar zan zit ik hier morgen ochtend nog!!

groetjes,
sabrina

kaboutertjes

Als we aan de telefoon zitten dat is Dippie erg jaloers, gaat aan de telefoon zitten knabbelen of gewoon in je wang om aandacht te krijgen en te zorgen dat je de telefoon wegdoet.
Daar Dippie niet kan vliegen loopt hij overal achter je aan en klimt aan je broek omhoog.

Nanoe is gek op schoenen, als er een paar op de grond staan dan gaat ze er echt helemaal inzitten.

oja en Dippie maakt een heel gek geluidje heeft dit zichzelf aangeleerd door in de hoek op de bodem van de kooi eerst te oefenen, dit maakt een appart geluid en nu kan ie het op zijn stok zonder in de hoek van zijn kooi.

En natuurlijk herkennen we Nanoe aan zijn Koppie krauw wat ze de hele dag door aan het zeggen is

Groetjes Sylvia, Nanoe en Dippie

missie_go

heejz.. wat leuk is dit allemaal
ik ben nog druk bezig met tam maken van mijn parkietje.. dus hij komt nog niet de kooi uit..
maar hij is wel behoorlijk gek.. onder het eten zit hij tegen zich zelf te kletsen..klinkt echt grappig!! en onder aan zijn spiegeltje zit een belletje daar gaat hij altijd aan trekken waardoor het spiegeltje wordt omgedraaid. daarna zit hij altijd beetje dom te kijken.. 'waar ben ik nou gebleven :P'

maja.. gr. aan iedereen !!

Ranni

Het vogeltje van mijn ouders, Lilo is ook grappig mannetje.
Hij is dol eop zijn konijn. Hij heeft een geel konijnenknuffeltje en daar is hij dol op!
Als Lilo in de kooi zit dan zit konijn ook in de kooi, als Lilo uit de kooi is, dan halen we konijn ook uit de kooi. En dan speelt Lilo er de hele tijd mee. Zodra hij weer de kooi in moet, pakken we konijn hangen hem weer in de kooi en Lilo komt er snel achteraan. Hele goede trick.

Groetjes ook van Lilo, Jop en Sooky

chanjongchu

Maar Sonja ik laat hem alleen los als ik in de kamer ben dus verdrinken kan hij dan niet  :D
En die plantjes zijn niet giftig want hij leeft nog steeds en heeft geen ziekte verschijselen zoals diaree of braken of iets anders !! Maar om even terug te komen op het feit dat mijn Neji poept als ik de kooi heb open gedaan en ze geland is op de kooi hoe zit dat !?  :-[       Neji ik hou van jou !!   :-*

Sonja

Wees toch alsjeblieft maar heel voorzichtig met je parkietje. Een ongeluk zit echt in een heel klein hoekje, en is zo gebeurd. :( Een klein momentje van onoplettendheid kan al teveel zijn soms.
Bovendien: geen enkele parkieten-eigenaar (ook ik niet) kan continu in de gaten houden wat zijn of haar kleine vriendje allemaal doet. Daarom is het juist zo van belang om de nodige voorzorgsmaatregelen vooraf te nemen.

En m.b.t. tot de waterplantjes: Verzeker je er ook hiermee van te voren heel goed van, of ze wel of niet giftig zijn. Sorry, maar het klinkt in mijn oren nogal hard, en ook onverschillig, als je zegt: "hij leeft nog steeds, dus ze zullen wel niet giftig zijn". Dat komt op mij over, alsof je hem er gewoon van laat eten, zonder te weten of ze giftig zijn of niet. Het had dus net zo goed hele andere gevolgen kunnen hebben. :(

Ik hoop dat je toch wat voorzichtiger met je parkietenvriendje zult omspringen, in de toekomst. Het zijn zulke lieve en leuke diertjes, je wilt er toch zolang mogelijk van genieten, of niet......?

Groetjes, Sonja.