brood

Gestart door karin v h, juni 29, 2006, 19:15:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Mijn 4 parkieten (Sara, Poekie, Meisie en Buffy) zijn gek op een korstje fijn volkorenbrood. :)
Nu zag ik van de week op tv een belgisch programma van een dierenarts dat een parkiet ziek was geworden. De oorzaak was natuurlijk niet te vinden tot dat het vrouwtje van het beestje vertelde dat ze hem gisteren een stukje brood had gegeven. Hij had dunne ontlasting en at en dronk niet. Hij kreeg notabene antibiotica recht in zijn bekje gedruppeld en in het drinkwater. Dit voor een stukje brood? ???
Ik dacht dat dat geen kwaad kon omdat daar ook mineralen etc. in zaten.
Klopt dit verhaal.
Voor de rest krijgen ze alle normale dingen zoals grit, kalkblok, appel, witlof, zaad, rosevicee etc.
Wie weet raad?

Ingrid

Hoi Karin,

Misschien is volkorenbrood te vezelrijk en kan daardoor diarree ontstaan? Ik weet wel dat af en toe een heel klein stukje witbrood (niet te vers) geen kwaad kan. Mijn vogeltjes krijg dat heel soms ook wel eens, en heb nooit iets aan ze gemerkt.

Groetjes, Ingrid

Safrena

Hey Karin

Hier eten mijn ene meisjes al drie jaar en mijn andere meisje al twee en half jaar bruin brood en zijn daar nog nooit ziek van geworden

Parkietjes mogen bijna alle soorten brood (geen suikerbrood) maar zoals Ingrid al zei niet te vers
Waarschijnlijk is het brood te vers geweest, dit blijft steken in de krop waardoor een parkietje dan wel ziek word
Met oudere brood of brood dat al een paar uur uit de zak is of geroosterd brood is dat normaal geen probleem

vele groetjes