een ei leggen of gewoon dik?

Gestart door Lisadepisa, juni 28, 2006, 09:02:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lisadepisa

Hoi,

Ik ben net twee weken op vakantie geweest, en in die twee weken hebben Vogel en Pino natuurlijk niet zoveel gevlogen als anders. Vogel is dus nu te dik geworden, Pino niet maar die is ook nog jonger. Ze vleiegn nu meer dus dat komt wel goed, maar ik weet niet zeker wat het nu is, want ze heeft ook een heel dik kontje, en ik las net dat dat kan zeggen dat ze een ei gaat leggen. Hoe weet je dit zeker? Heeft er iemand een foto van? Ze is 10 maanden, en ik kan me al helemaal niet voorstellen dat ze hebben gepaard, want het gaat wel beter maar zo lief vinden ze elkaar nou ook weer niet. Bovendien is Pino nog maar 4 maanden. De laatste twee dagen zit Vogel ook steeds heel hard te schreeuwen, zou dat er mee te maken kunnen hebben? Verder eet ze goed en vliegt ze wel gewoon rond.

groetjes,
Lisa

Safrena

Hey Lisadepisa

Als er geen broedblok hangt zal je popje ook geen eitjes leggen

Het lijkt me ook best omdat je popje nog te jong is en je mannetje kan de eitjes nog niet bevruchten omdat hij nog maar vier maand is
ik vermoed dan ook dat het meer over een dikke poep zal gaan dan dat ze eitjes gaat leggen

Mocht ze toch een eitje gaan leggen op de bodem van de kooi kun je dit het beste weg halen

vele groetjes