3 parkietjes?

Gestart door lotte, juni 27, 2006, 20:10:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lotte

hey,

vandaag zag ik in de dierenwinkel een hele leuke groene parkiet.
ik vroeg me dus af of je 3 parkietjes bij elkaar kunt houden want ik heb er al 2.
maar een parkiet kijkt alleen maar naar zich zelf(ook als ik alle spiegeltjes weg haal gaat hij in de ruit kijken) nu dacht ik dat die parkiet dan voor die andere een vriendje te zijn. het zijn een mannetje en vrouwtje dus dat moet dan een mannetje zijn, en hoe groot moet de kooi zijn als ze elke dag vrij vliegen?

groetjes talitha, croky en twister :D

Safrena

Hey lotte

Ja hoor je kan ook drie parkietjes samen houden

Echter persoonlijk heb ik liever dat er een even aantal parkietjes samen zitten
Omdat er anders naar mijn gevoel altijd wel een parkietje alleen blijft terwijl de andere knuffelen

vele groetjes

lotte

hej safrena,
dankje voor de snelle reactie ;)
maar hoe groot moet de kooi dan zijn voor 3 parkietjes die elke dag vrij vliegen in een kamer van 5 bij 4m?  :-\
ze zitten nu in een kooi van L 60 cm, diepte 35 cm en h 50 cm en vliegen van 11 uur tot 20 uur kan dit? :-\ :-[
groetjes talitha, croky :-*twister

emceeelwee

Ik denk dat de kooi, ookal laat je ze van 11 tot 20 rondvliegen, voor drie parkietjes te klein is. Want van 20 tot 11 moeten ze toch met z'n drieen in die kooi.

Heb je het parkietje inmiddes al aangeschaft?
Ik ben benieuwd.

Succes,

Maartje

lotte

heej maartje,

jah ik heb het parkietje al aangeschaft, maar heb 2 kooien aan elkaar gekoppeld zodat ze toch meer ruimte hebben  ;) vond het zelf namelijk ook wat klein :P
het gaat erg goed met hun en er word geen parkietje buitengesloten.
groetjes talitha, twister, croky en kiwi