Wat vragen...

Gestart door Xx GrAsPaRkIeT xX, juni 27, 2006, 11:25:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xx GrAsPaRkIeT xX

hooii!!,

Ik heb sinds vrijdag 2 hele lieve en mooi grasparkietjes. Ze heten Scotty (mannetje) en Layla (popje), maar ik weet nog niet helemaal zeker of Layla een popje is. De neusdop is onder wat rozig, maar boven wat blauwig met wit. Weten jullie of dit een mannetje of een popje is?? Dat is vraag 1.

Vraag 2: De ene keer zijn mijn parkietjes heel lief tegen elkaar, kusjes geven enzo, maar de andere keer gaat Scotty op de rug van Layla zitten, of over haar/hem heen walsen of pikt in de nek en dan gaat Layla krijsen, er zijn geen wondjes enzo, en Layla komt wel voor haarzelf op. Wat betekent dit??

Vraag 3: Als ze uit de kooi zijn, (want ze zijn al tam), dan gaat Scotty boven op de kast zitten en dan heel erg hard fluiten, wat wil hij hiermee zeggen? Layla tjilpt soms ook wel terug. Ook wil Scotty heel erg vaak uit de kooi en nooit uit zichzelf erin (als ik hem pak krijg ik hem wel erin).

Vraag 4: Scotty is ongeveer 6 weken en vliegt en eet goed, maar Layla is wat jonger (ik weet niet precies hoe oud). Toen ik ze kwam ophalen, was de gele al uit blok, denk ik, want ze zat op de grond. De eerste dagen kon ze ook nog niet zo goed vliegen, maar nu kan ze het wel  ;D Over het eten zit ik wel een beetje in, ik maak af en toe wat heet water klaar en meng wat ei-krachtvoer erdoor heen en laat het een beetje afkoelen. Hier neemt ze wel wat van. Ze drinkt goed en poept ook wel (groen), maar ik weet niet of ze wel genoeg eet. Wie kan me zeggen of ze genoeg eet of heeft tips? Ik wil haar niet terugbrengen (bovendien heb ik haar nu 4 dagen).

Layla ziet er gezond uit, maar slaapt wel best wel veel. Ze kwettert wel tegen Scotty en heeft ook wel een goede evenwicht. Is ze ziek of hoort dat bij het jong zijn??

Alvast heel erg bedankt en sorry voor de vele vragen en sorry voor als er al topics bestaan, dan mag er wel een klik op.

Groetjes van een grasparkietenliefhebber: -----> *Ilse*

Sonja

Hoi Ilse,

Waarschijnlijk is Layla een popje.
Hier kun je vergelijken:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=8110.0
Hier kun je tevens een hoop antwoorden vinden op je overige vragen. ;)

Als Scotty op de kast zit, en hard gaat fluiten, is dat om contact te maken met Layla, vandaar ook dat ze terugtjilpt.
Als Scotty terug in de kooi moet, pak hem dan NOOIT met de hand vast, zo wordt hij bang voor je handen op den duur. Beter kun je hem met wat lekkers lokken, of de kooi voor hem houden met het deurtje naar hem toe.
Nog beter is het echter om je parkietjes eerst heel goed handtam te maken voordat je ze in de kamer laat vliegen.
Meer hierover kun je hier lezen:
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Veel succes en plezier met je parkietjes. :)

Groetjes, Sonja.


Xx GrAsPaRkIeT xX

hoi

ik heb het een beetje verkeerd gezegd denk ik, maar ik bedoel dat als ik mijn vinger voor zijn borstje hou, dat hij er wel opgaat maar als ik vlak bij de kooi ben vliegt hij weer weg, als ik tegen hem blijf praten, dan blijft hij wel zitten, maar hij gaat nooit uit zichzelf in de kooi, wel eruit als ik het deurtje open doe. ;)

maar in ieder geval bedankt voor de link naar de veelgestelde vragen!! Daar heb ik wel wat aan.

groetjes Ilse en snavelkusjes van Scotty en Layla