gesplits: 3 lieve baby parkietjes

Gestart door Chicowen, mei 26, 2006, 21:49:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chicowen

Update van de kleintjes van Meltjuh
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=7400.msg28908#msg28908
gr safrena


Vandaag bij Melanie langs geweest en Pucky voor het eerst in het echt gezien!!! Ik ben helemaal verliefd!!!  :-*
Wat een schatje! Allemaal trouwens hoor!  ;)
Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Meltjuh

Vandaag is het middelste vogeltje naar zijn nieuwe huisje gegaan. Het beestje heet Billy omdat we dit toch het leukste bij hem vonden staan en het past zo leuk bij Sjaak.
Sjakie & Billie ;D

Ik hoop dat hij/zij snel gewend is en dat ze snel samen in een kooitje kunnen!


was wel natuurlijk jammer dat ik hem uit handen moest geven maar gelukkig komt hij goed terecht! ;D

Chicowen

Ow dat is inderdaad even wennen!
Gelukkig kun je nog ruim een week van de kleinste genieten  ;)
En natuurlijk mag je ook zo vaak als je wilt langskomen om de Pucky te zien opgroeien  ;D
Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

budgie

We hebben met Billie onderweg naar huis een uur in de file gestaan. En héét dat het was in de auto! Ik kreeg er zelf hoofdpijn van. Ik had de kooi met Billie erin op schoot en met een lakentje afgeschermd tegen de zon. Billie zat in de auto te hijgen van de hitte en waarschijnlijk ook van de stress. Toch begon hij op een gegeven moment een beetje te kwetteren. Hij zat regelmatig z'n vleugeltjes te strekken en op te tillen.
Bovendien begon hij op het laatst zelfs z'n veertjes te poetsen. Thuisgekomen, heb ik de kooi helemaal ingericht met speelgoed, allerlei eten en drinken en deze naast de kooi van Sjakie gezet.
Sjakie is, zeker vergeleken met Billie, een kolossale parkiet. Hij is écht bijna twee keer zo groot als Billie!
In eerste instantie was Sjakie bang voor de nieuwe kooi in de kamer en toonde teleurstellend weinig interesse in z'n nieuwe vriendje (of vriendinnetje, wat ik niet hoop, want wat moet zo'n tenger vrouwtje met zo'n grote kerel?!). Ik heb Sjakie toen maar even in zijn eigen kooi gezet en even later zaten de parkietjes heel dicht tegen elkaar aan met twee kooiwandjes ertussen. Sjaak kreeg kleine pupilletjes van de pret maar ging daarna toch weer aan 'z'n eigen werk' buiten de kooi. Billie heeft nog niets gegeten en gedronken. Maar ik wacht het wel af. Billie is, zoals verwacht, nog schuw als ik mijn hand in de kooi steek om er iets in te zetten voor zijn verzorging maar hij heeft tóch even op mijn vinger gezeten. Dit was per ongeluk omdat ik hem wilde verlossen uit een heel ongemakkelijke 'hanghouding'. Hij hing totaal in de knoop ondersteboven aan het plafond van zijn kooi. Wat een klimmertje en een acrobaatje! Sjaak doet dat nooit. Hij speelt liever met z'n spulletjes, vooral als ze luidruchtig kraken en knisperen. Ik hoop dat ze het straks goed samen kunnen vinden. In dezelfde kooi en los in de kamer. Billie zoekt overigens meer toenadering dan Sjaak. Sjaak is meer een mensenvriendje.

Parkieten-Freak

Ah wat ontzettend leuk nou Budgy! :D
Ik hoop dat Billy bij jullie een prachtig leventje krijgt, maar daar twijfel ik eerlijk gezegd geen moment aan! ;)
Voor Meltjuh moet het ook een hele fijne gedachte zijn dat haar parkietjes nu echte parkietenvrienden als verzorgers hebben!
Veel Succes Budgy, en Multjuh.......het zal we even wennen zijn zonder die schattige kleintjes  :(......sterkte!


Meltjuh

Het is zeker even wennen... Maarja we hebben pucky hier nog ruim een week dus daar kan ik nog even van genieten... Wat is het toch snel gegaan allemaal! had het voor geen goud willen missen ;D

budgie

De eerste nacht dat Billie hier sliep, vond Sjakie maar niks. Hij had moeite om in slaap te komen met dat drukke acrobaatje in de kooi naast hem. Ik begrijp niet hoe Billie het voor elkaar krijgt om zo merkwaardig aan zijn plafond te hangen. Soms ook aan slechts één voetje. Het lijkt alsof hij zijn heupjes uit de kom draait! Ze hebben samen 'onder één dekentje' geslapen. D.w.z. de beide kooien stonden naast elkaar onder dezelfde grote deken.
De eerste dag van Billie en Sjakie is rustig verlopen. Sjaak hield zich voornamelijk bezig met zijn eigen bezigheden 'buitenshuis' maar hij heeft ook enige tijd  doorgebracht op een zitstokje dat ik heb aangebracht aan de buitenkant van de kooi van Billie. Terwijl de beestjes zo naast elkaar zaten, Billie in en Sjakie buiten de kooi, begon Sjaak te 'handbangen' terwijl hij tegen Billie zei: "Kom dan Sjakie". Zo grappig!
Behalve het stukje trosgierst dat Billie uit mijn hand kwam eten, heb ik hem verder niets zien eten. Ik heb hem ook nog niet zien drinken. Als dat maar goed gaat.

Meltjuh

Ahhh die Sjaak! Het zal vast wel even wennen voor  hem zijn...
Hoop dat de kleine snel zal gaan eten maar dat komt vast wel goed. Wil hij niks uit je handen eten? want ik gaf ze een paar keer per dag eten uit mijn handen.
Die acrobaat kuurtjes had Tika ook toen ze hier kwam dus dat heeft hij niet van een vreemde ;D

budgie

Als ik met mijn hand in de kooi van Billie kom, is hij niet écht bang. Hij zit dan meestal met slechts één pootje op mijn hand terwijl hij zich met het ander pootje aan de tralies vasthoudt.
Hetgeen mij daarbij een beetje verontrust, is dat hij dan dwangmatig bezig is met het bijten aan het pootje dat de tralies vasthoudt. Dat pootje wordt dan helemaal rood en hij had al zulke rose voetjes! Tevens bijt hij, terwijl hij dus op mijn hand zit, op dezelfde dwangmatige, haast boze manier aan zijn mineralenblokje (met aardbeiensmaak, want dat was hij gewend bij Meltjuh).
Bij deze 'activiteiten' legt hij zich in een bijna onmogelijke 'knoop' en laat hij zich regelmatig vallen. Hij ligt dan op zijn rug op mijn hand. Hij heeft wel al een paar zaadjes XtraVital uit mijn hand gegeten. Drinken zie ik hem nog niet doen. Misschien doet hij dat als ik er niet bij ben.
Wat zijn zijn poepjes trouwens klein vergeleken met die van Sjakie! Als je die van Billie vergelijkt met kiezelsteentjes, dan zijn die van Sjaak enorme rotsblokken!

Meltjuh

Nu net is mijn kleine pucky (pukkeltje hihi :P) naar zijn nieuwe huisje gegaan
Marjolein (Chicowen) en haar vriend hebben hem net opgehaald na een familie weekend.

Pucky word natuurlijk eerst in een apparte kooi gezet en daarna word chico snel gehaald die het weekend heeft gelogeerd. Ben erg benieuwd hoe die 2 op elkaar reageren want het zijn allebei felle vogeltjes :D

Jammer dat me laatste babytje weg is maar hij zal een leuk leventje tegemoet gaan! Heel veel sterkte met pukkeltje Marjolein! :P ;D

Chicowen

Pucky in de kooi gezet en die zat er maar heel stil (logisch natuurlijk). Toen Chico even opgehaald bij mijn tante, waar ie aan het logeren was. Zodra Pucky Chico zag, begon ie opeens te bewegen en zijn veertjes te poetsen en trosgierst te eten. En ook Chico had Pucky gelijk door natuurlijk, dus die klom zo snel mogelijk uit zijn kooi en sprong op de kooi van Pucky. Eerst een beetje naar elkaar bijten (leek het) en op een gegeven moment zaten ze heel lief een beetje te proberen om te snavelen.
Ik heb zo het idee dat zodra Pucky handtam is en ze samen uit de kooi zijn, dat het dan vrij snel goed gaat (dat hoop ik natuurlijk  :P)
Terwijl ik dit zit te tikken is Pucky heel hard aan het proberen om zo dicht mogelijk bij Chico te komen (die even in zijn kooi zat).
Ik heb ook filmpjes gemaakt, maar die moet ik nog even bekijken, dus die houden jullie nog tegoed!
Ik hou jullie (en natuurlijk Melanie in het bijzonder) natuurlijk op de hoogte van de vorderingen.
Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Chicowen

Inmiddels heb ik de filmpjes bekeken, alle stuk voor stuk heel erg leuk. De leukste 2 heb ik even online gezet.
Op alle filmpjes hebben ze elkaar net leren kennen.
Hier de eerste:
Hier probeert Chico de baas uit te hangen, maar Pucky geeft niet toe!
http://www.phys.uu.nl/~0304204/chico/P6190013.MOV

Hier de tweede:
Chico is constant door het dolle heen dat Pucky er is, zo erg, dat ie gewoon per ongeluk naast de kooi springt!
http://www.phys.uu.nl/~0304204/chico/P6190023.MOV

Verder is Pucky hier echt de acrobaat aan het uithangen, ik ben blij dat ik de hele dag thuis ben, want ik zie em nog wel een keer in zijn etensbakje klimmen of op een andere mogelijke manier naar buiten proberen te komen.
Zodra Chico uit de kooi mag, zit ie op Pucky's kooi en niet meer in zijn speeltuin of andere plekken waar ie graag zat!
Er staat ook al een foto van Pucky en Chico samen in het album.

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Meltjuh

ahh zit nou op school dus kan het filmpje niet bekijken :P
Maar de foto is heel erg lief! Ben benieuwd of pucky snel weer zo bijdehand is als hij was hihi ;D

Cutie_lover

Leuke filmpjes!

Groetjes

p.s. Hoe komt het dat Pucky ( zover ik het zag met deze natte ogen van iets anders hier :( ) niet echt op zijn/haar ouders lijkt?

Chicowen

Voor degene die willen zwijmelen: (het is wel een lang filmpje, iets van een minuut ofzo, dus het duurt waarschijnlijk een hele tijd voordat ie geladen is)

http://www.phys.uu.nl/~0304204/chico/P6200046.MOV

Dit filmpje is gisteren opgenomen (de eerste hele dag dat Pucky hier was).
Tussen Chico en Pucky gaat het wel goedkomen, nu moet Pucky alleen nog handtam worden (hij moet echt niks van mijn hand hebben, dus dat gaat nog wel even duren)
???
Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

marretje

Schattige filmpjes heb je gemaakt en het zijn prachtige parkietjes samen. Veel plezier met je vriendjes. ;D

budgie

Ik heb Billie vanavond voor het eerst uit zijn kooi gelaten. Ik vond het zó zielig dat dat beestje de hele dag maar in dat kooitje zit. Maar ja, hij moest op zijn minst eerst aan de kamer wennen. Hij kwam al vrij snel naar buiten en heeft zo ontzettend lang achter elkaar gevlogen, dat hij totaal buiten adem was. Toen hij wat gewend was, ging hij Sjakie steeds achterna vliegen. Ze kwamen ook allebei op mijn schouder of arm zitten. Billie probeert regelmatig om Sjakie te voeren. Hij biedt dan ook een wangetje aan Sjaak aan omdat hij gekroeld wil worden. Soms doet Sjaak dat dan ook (heel even maar) maar het liefst is hij met 'zijn' mensen bezig. Hij vindt Billie wel leuk om erbij te hebben maar zijn eigen 'werk' gaat tóch nog steeds voor. Billie vindt het schitterend om eindelijk te kunnen vliegen en hij zit nu op het stokje aan de buitenkant van de kooi. Misschien gaat hij zelf wel weer naar binnen. Zo niet, dan zal ik hem voorzichtig 'de weg wijzen' als het wat donkerder wordt in de kamer.

budgie

Ja hoor, Billie is gewoon uit zichzelf zijn kooi weer ingegaan. Gewoon, omdat hij wilde gaan slapen. Dus morgen mag hij er weer uit. Zo zie je maar dat je een nog niet geheel tam parkietje  rustig vrij kan laten indien er al een andere tamme parkiet in huis is die 'de leiding neemt'!

Meltjuh

ahhh wat leuk! en dat hij gewoon op je arm heeft geland hihi! betekend toch dat hij niet helemaal bang is.

@Chicowen: Dat komt helemaal goed hoor. Hij is nog maar pas bij jullie en hier was hij echt NIET bang voor je hand. En gister ging het ook al prima toch? ;D

Chicowen

Ja daarom, ik geef de moed ook echt niet op hoor en ik heb al het geduld dat er nodig is.
Inmiddels komt Pucky wel op mijn hand zitten om te eten, maar dan alleen als ie naar mijn idee echt honger heeft. Van trosgierst wil ie niks weten! ook niet als Chico aan de andere kant zit te eten aan hetzelfde stukje. En als Pucky niet van mijn hand wil eten, dan haal ik snel Chico uit de kooi en laat hem van mijn hand eten, voor de neus van Pucky en als Chico dan uitgegeten is en ik mijn hand weer bij Pucky in de kooi doe, gaat Pucky opeens wel zitten eten! Hihi.
Ik lach me helemaal dood met Pucky hier, die is soms keihard over de bodem aan het heen en weer rennen en dan zie ik alleen zijn koppie erbovenuit en hij klimt de kooi als een bezetene door om maar een kleine uitgang te vinden. Hij probeert ook echt door de kleinste openingen te klimmen en is inmiddels erg goed in het koppeltje duikelen in de etensbakjes. Ik houd elke keer mijn hart vast, maar hij schijnt er elke keer weer prima zelf uit te komen!
Verder heb ik nu natuurlijk tijd om hem eens goed te bekijken en vooral zijn staart vind ik errug leuk, wat fellerblauw aan de bovenkant en de staartpennen met een zwarte streep in het midden!

@Meltjuh: het gaat zeker goed komen hoor. Heb je inmiddels de filmpjes al wel kunnen bekijken?
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.