rare veren

Gestart door Kleintjes, juni 23, 2006, 14:51:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Dus plaats ik dit maar hier.

Ik zit met 'n vraagje wat betrekking heeft op de veren van mijn oudje Pino.

Hij vreet nog steeds de veren aan de binnenkant van de vleugels kapot, zelfs zo ver dat er alleen nog maar stompjes van de pennen zitten. Zal proberen er 'n foto van te maken, dan plaats ik die er nog bij.

Ook heeft hij veren die 'n andere vorm hebben dan normaal. Sommige zijn helemaal krom (helaas geen meer van te vinden, per ongeluk in de stofzuiger verdwenen :( ), en veren die er maar half uitzien. Net alsof ze niet helemaal ontwikkeld zijn. 1 van die rare veren heb ik nog kunnen vinden en geprobeerd er 'n foto van te maken.

Heeft iemand misschien enig idee waar dit aan kan liggen? Aan 't voer ligt 't niet, ze krijgen XtraVital, lekker groenvoer (of oranje als ze wortel hebben hihi) en af en toe fruit. Kan 't soms door de ouderdom komen dat hij dit vreemde gedrag heeft en dat sommige veren zo vreemd zijn?

Ik hoop dat iemand iets weet hierover en mij verder kan helpen. Pino is overigens epileptisch en waarschijnlijk door 'n val bij zo'n aanval heeft hij 'n vleugel bezeerd gehad en kan sindsdien niet meer vliegen. Ook is de kerel al 8 jaartjes oud maar Kruumel houdt hem wel fit  :P.

Groetjes en liefs van ons aan jullie

titel aangepast ;)
gr safrena


[verwijderd door de beheerder]
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Safrena

Hey Kleintjes

Aan de voeding en vitamine tekort kan het inderdaad niet liggen, vaak is dit wel de oorzaak, maar bij jou krijgen ze voldoende vitamintjes.

Misschien toch niet zo een goede doorbloeding van de veer en pen waardoor ze niet volgroeid en deze vorm krijgt
Is het aan de vleugel waar hij hem ooit heeft pijn gedaan?
Want dan denk ik toch dat dit de reden zal zijn. De bloedtoevoer is niet zo goed naar die vleugelpennen waardoor er een voedings en  vitamine tekort onstaat in sommige veer pennen, waardoor deze dus niet goed of maar half gegroeid zijn

vele groetjes

Kleintjes

Hoihoi,

@safrena: ik denk dat de doorbloeding toch wel in orde is, hij gebruikt de vleugels nog veel, al is 't om te klimmen en met stuntelen. Hij heeft die vreemde veren aan beide vleugels, dus ook de 'gezonde'vleugel.

Hierbij zal ik de foto's van de vleugel-binnenkant plaatsen, omdat deze er ook bij horen. Dan kunnen jullie (hopelijk) zien welke veren er afgevreten zijn. 't Verschil tussen beide vleugels is best goed te zien. De minder geknaagde vleugel is bovenlangs donkerder en de beknaagde is dus lichter omdat daar de pennetjes zo goed als helemaal weg zijn.

Ik hoop dat iemand nog 'n ideetje voor me heeft, want ik ben eigenlijkradeloos en vind 't doodzonde dat hij de veren afknaagd.

Groetjes en liefs van ons aan jullie

[verwijderd door de beheerder]
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses