?zieke? Tika

Gestart door Meltjuh, juni 23, 2006, 13:00:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meltjuh

Hallo allemaal,

Mijn popje zat rond een uurtje of 11 niet helemaal lekker in der verenpakje. Ben haar toen even gaan observeren en 5 minuten later spuugde ze een paar zaadjes uit. Ben gelijk de zaadjes gaan controleren maar het waren gewoon hele zaadjes met wat vocht en het stonk niet. Wel begon ze daarna wat bol te zitten en had ze een vies kontje.
Heb gelijk de dierenarts opgebeld maar omdat ze het heel druk hadden kon ik geen gewone afspraak maken maar ik kon haar wel brengen rond een uurtje of 1 en der savonds weer op te halen. Tika is erg stress gevoelig maarja als dat haar beter maakt heb ik dat er wel voor over.

Ben gelijk naar de dierenwinkel gegaan voor een transport mandje. Ik had wel een kooitje staan voor noodgevallen maar dit leek me weer zon gedoe met vangen bij de DA. Toen ik weer thuis kwam zat me moeder met haar handen boven tika voor wat warmte en zei: "er is niks met haar aan de hand hoor". En ja hoor ze begon gewoon weer te eten en drinken rond te springen en fluiten ::). Tika heeft dit 1 keer eerder gehad en dat was na een uurtje weer over.

Nou ben ik bang als ik haar de heledag naar de dierenarts breng dat ze erg in de stress zou raken. Als ik gewoon op spreek uur kon komen was ik gelijk gegaan maar haar de hele dag daarlaten :( ???.

Heb de dierenarts meteen opgebeld die begreep en het en zei dat ik langs kon komen als het weer gebeurde.

Heb ik hier goed aan gedaan of had ik haar gewoon moeten brengen :-[?


Sonja

Hoi Meltjuh,

Het is zo moeilijk te bepalen (zonder Tika gezien te hebben) waar je goed aan doet.
Parkietjes kunnen heel lang verbergen dat ze iets mankeren.

Als ik jou was, zou ik haar nu gewoon extra goed in de gaten houden, en bij de minste twijfel met haar naar de dierenarts gaan.
(hopelijk is dat niet nodig)

Sterkte, en groetjes,
Sonja.

Safrena

Hey Meltjuh

Ik sluit me aan bij Sonja

Wat je eventueel ook kan doen is Tika even onder een warmpte lamp zetten
Warmte doet vaak wonderen

Hou haar goed in het oog en bij de minste verandering of twijfel toch even contact nemen met de dierenarts

Veel beterschap voor Tika
vele groetjes