ei uit broedblok en kapotgemaakt gepikt 'wraak!'

Gestart door karin v h, juni 21, 2006, 16:01:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

als Vledder hier zit te broeden merk ik dat ze er zelf uitkomt om te eten, vooral het laatste nest, maar dat was er ook maar 1. Toen heb ik gemakzuchtige Kleintje eigenlijk geen een keer zien voeren (terwijl ik toch bijna hele dagen thuiszit  ???)

karin v h

Hallo Annika,
Bij mij komt Sara ook uit de kooi, als ze uit de kooi kunnen komen om te vrijen zou je zeggen dat ze ook wel even wat kunnen eten, maar dat zal wel te nuchter bekeken zijn.
Bij Sara die 8 eieren heeft gelegd, waar er trouwens nog niet 1 ei van uit is, hangt het eten (gekweekt zaad en eikrachtvoer) op 10 cm buiten het broedblok, waarvan ze zelf zo nu en dan ook eet.
Ik kan mij voorstellen dat in een voliere het anders is omdat daar de afstanden groter zijn!
Maar... Sara vindt het ook fijn om gevoerd te worden door Poekie.
Poekie voert wel Sara maar voert niet Meisie, die heeft hij alleen maar grof gezegd voor de sex!

karin v h

Helaas tot 2 x toe betrapte ik het mannetje in het broedblok, volgens mij is hij ermee aan het voetballen. :P
Had mij voorgenomen om in de kamer te blijven als ze allemaal eruit zouden zijn, moest opdat moment naar de open keuken en ja hoor.... je raadt het al hij zat in het broedblok. :P
De volgende keer zat de kooi dicht van het vrouwtje, ik dacht dat kan geen kwaad, aan beide zeiden 2 wasknijpers over 2 spijlen heen gezet met het idee daar komt hij niet doorheen (hij is best stevig!). Gekrijs in de kamer ga ik kijken zit hij weer in het broedblok alle eieren overhoop gehaald. Hij was er dus duidelijk mee aan het sjouwen. :P
Het andere vrouwtje heeft vanmorgen haar eerst up-hummeltje gekregen. Mijn oma zou zeggen hoe kun je zeggen wat een mooi beestje (dat zeggen ze ook van pasgeboren baby's die over het algemeen ook niet zo mooi zijn!!!). 8). Hopelijk komen er nu nog een paar uit!

karin v h

Bij Meisie is vanmorgen een ei uitgekomen. Wat is het toch een prachtige wereld. ;D
Ze is dus volgens mij BOMMOEDER, heeft 4 eieren, geen man  :-X, tenminste die heeft een ander vrouwtje!
Ik ben wel blij voor haar omdat ze zo jaloers was.
Zo zie je maar..... nu nog even groot brengen en alles komt goed.
Volgens mij is er nog 1 ei bevrucht! ;D
Groetjes karin van sara, meisie, buffy en poekie en 2 ET-hummeltjes

Idske

Hee gaaf!  ;D

Gefeliciteerd! Ben benieuwd, dus als je foto's hebt... ;)

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

karin v h

#25
Leuk, bedankt voor je reactie, ik heb alsmaar geprobeerd foto's te mailen maar krijg steeds dat het bestand te groot is. ???
Ik snap het niet wat een gewone digitale foto is toch een digitale foto.
Dus.... ik weet niet wat ik fout doe :'(

Een fotobestand mag max.128 kb groot zijn, waarschijnlijk ligt het daaraan.
Groetjes, Sonja.

karin v h

Soms weet je niet wat wijsheid is! :-\
Buffy de 'wraak' parkiet heeft denk ik berouw, hij ging gisteren bij Meisie in de kooi zitten en keek even in het broedblok toen Meisie eruit was en ging bij haar wat eten en daarna op een schommeltje zitten.
Ik ben bang dat hij gaat vereenzamen. Hij zit alleen in een kleinere kooi en alleen is ook maar alleen.
Als hij bij haar in de kooi kruipt blijf ik erbij zitten maar hij doet geen vlieg kwaad.
Nu ga ik 1 weekje op vakantie en gaat de hele bubs naar een vriendin toe in die tijd zit dus Buffy alleen in een kooi. :(
Hij zit echt zielig in de kooi maar ik durf het ook niet aan om ze bij elkaar te zetten. Als ik thuis ben is het geen probleem maar als erbij iemand anders iets gebeurd neem ik het mijzelf altijd kwalijk!
Als ze er met zijn vieren rond vliegen gaat het goed, alleen Sara zit hem de hele tijd te stangen (als hij ergens rustig zit, mag dat niet van Sara en jaagt ze hem weg en dat gaat de hele tijd zo door, of dit een spelletje is weet ik eigenlijk niet). Sara vliegt hem ook aan als hij boven op de kooi landt, zij is haar kleintje aan het verdedigen.
Meisie heeft wel zoiets van het eten in deze kooi is van mij.
Ik ben er nog niet uit hoe ik het moet doen als ik van vakantie terugkom :-\ want ze zullen toch ook langzamerhand weer naar 1 kooi toe moeten want 3 kooien is niets.
Groetjes Karin, sara, buffy, meisie, poekie en kleine Sammy (de kleinste heeft nog geen naam dus.....xxx).