eieren leggen vanaf??? leeftijd??

Gestart door Cheryl87, juni 19, 2006, 19:02:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cheryl87

Hallootjes,

Ik heb het topic? broeden helemaal afgezocht en wel een aantal dingen gevonden over de leeftijd van het popje, wanneer ze mag starten met broeden (1 jaar) maar mijn popje is nu 4/5 maanden en ik heb een mannetje van 2,5 jaar.. Maar kunnen ze dan gaan paren? Ik denk van wel, maar heb daar weinig verstand van..
Maar als ze gepaard hebben kan mijn popje (sneezy) dan nu wel eitjes leggen of kan ze dat nog niet omdat ze te jong is? Ik wil namelijk ook helemaal nog geen eitjes, wel als Sneezy wat ouder is misschien, maar nu niet..  Ik heb ook geen broedhok hangen maar ik lees wel dat sommige popjes hun eieren op de grond leggen..

Maar goed, mijn vraag is dus: Kunnen popjes, ook al zijn ze nog niet geslachtsrijp, eitjes leggen?
Ik denk persoonlijk van niet, maar wil het toch even zeker weten..
Hoop niet dat het een al te domme vraag is..

Groetjes Cheryl, Dopey en Sneezy

Ben Van den Berge

Ze kunnen het al na 3 maanden , maar de het popje is dan nog niet op volle krachten om zoiets afzwakkend te doen . Als ze ooit eitjes left WEGHALEN !

Safrena

Hey Cheryl87

Popjes kunnen pas vanaf een maand of acht eitjes beginnen leggen
Maar zoals je zelf ook al zei dat is veel te jong

Onbevruchte eitjes, legnood  enz.. zijn problemen die vaak voorkomen omdat popjes te jong zijn.

Inderdaad het beste gewoon geen broedblokje hangen en dan is ook de kans klein dat ze eitjes leggen.

vele groetjes

Cheryl87

#3
Oke! Bedankt voor de snelle reactie ;D Dan weet ik genoeg en mag er een slotje op  :)

Groetjesss Cheryl, Dopey en Sneezy

Oke bij deze een slotje ;)
Gr safrena