vaak een badje, is dat schadelijk?

Gestart door maartje, juni 18, 2006, 16:02:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

maartje

he hallo,
tijdje niks van me laten horen. Afstuderen bijna voorbij en dan zal ik ook weer vaker hier komen (wel eerst een even mijn winter vachtje aandacht geven)
Iso is nu ontzettend in de rui en heb het idee dat het moeizaam gaat (samen met de allom geprezen puberteit) Nu heb ik gelezen dat een badje kan helpen (fruit en groente ook, maar daar wil iso echt niet aan)
Mag je een badje meer dan 1 keer in de week geven? kan me voorstellen dat de veren dan uitdrogen of iets dergelijks om dat het vet laagje vaak vervangen moet worden.

Sonja

#1
Hoi Maartje,

Je kunt Iso gerust vaker in bad laten gaan hoor.
Vet halen ze uit hun stuitklier (onder de staart), en 'smeren' daar hun veren mee in, als ze zich aan het poetsen zijn. Het is een beschermend laagje.
Zo blijft hun verenpak mooi waterdicht.

Laat Iso maar lekker badderen. ;)

Groetjes, Sonja.

maartje


chico en jacky

#3
hey,
even een tip:
je kan je parkietje ook gewoon (niet te vaak) als het een beetje warm is in de regen zetten. maar dan niet te lang!
of je kan hem onder de kraan laten badderen.  :)

doeii

een parkietje zet je NOOIT in de regen
dat is heel slecht voor een parkietje
gr Safrena

smartie

In de regen?! Gelukkig heeft Safrena hier al op gereageerd! Ik moet er niet aan denken! Zou jij het leuk vinden om in een kooitje waar je dus niet uitkan verplicht in de regen (en soms wind) gezet te worden? Dat lijkt me niet. Zo kunnen ze snel kou vatten en ziek worden en dat willen we niet!

Onder de kraan laten badderen vinden sommige parkietjes inderdaad wel erg leuk. Maar hij moet eerst snappen wat de bedoeling is en het niet eng vinden. Voor de plantenspuit op nevelstand geldt dat je parkietje ook weg moet kunnen lopen/vliegen als ie het niet leuk vindt. Je moet ze gewoon niks opdringen. Maar met aanbieden is natuurlijk niks mis.