Alweer rui...

Gestart door pbos, juni 17, 2006, 19:19:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pbos

Hey Allemaal,

mijn parkietje is bijna 6 maanden oud en heeft al een tijdje zijn eerste rui achter de rug. Hij krijgt nog steeds veel nieuwe veertjes. Nu sinds deze week laat hij alweer veel veren vallen, ook al twee wat grotere veren. Is het normaal dat parkieten vrij snel na hun eerste rui alweer gaan ruien? Kan me namelijk niet herinneren dat hij op de tocht heeft gestaan ofzo! Staat altijd op dezelfde plek met de kooi in het midden van de woonkamer, ver van ramen en deuren! Hoop dat iemand een antwoord heeft voor me!

Groetjes Peter

Safrena

Hey pbos

Hoop dat je parkietje niet letterlijk in het midden van je woonkamer staat maar lekker tegen een muur of zo ;)

Parkietjes ruien een viertal keer per jaar.

waarom je pakietje meer in de rui is kan verschillende mogelijkheden hebben.

Te dicht bij een raam en/of verwarming
Ook te regelmatige temperatuur verschillen kunnen een oorzaak zijn.
Stress kan ook een oorzaak zijn.

Geef je parkietje tijdens de rui een beetje meer rust en extra vitaminen
Ook een beetje extra eivoer is goed tijdens de rui
Net als verse groentjes en fruit en af en toe wat roosvicee vruchtenmix (gele dop) in het water

vele groetjes



pbos

Hey Safrena,

dank voor je snelle antwoord. mijn parkietje staat niet letterlijk in het midden van de woonkamer maar inderdaad lekker tegen een muur. Stress kan het niet zijn, niks mee gebeurt ofzo. Temp verschillen, kan het zijn dat het van afgelopen week was, dat het maandag, dinsdag zo warm was en toen donderdag zo koud!? Extra vitamientjes krijgt ie wel. Groente en fruit wil hij jammer genoeg nog niet hebben, maar eivoer en roos-vicee krijgt hij wel. En rust wil hij niet echt hebben, wil persee uit de kooi en vliegt dan ook graag rond, helemaal 's avonds als het wat afkoelt in huis. Hij is nu ook weer lekker gek aan doen... Bedankt voor je antwoord en we zullen de stofzuiger er wat vaker door het huis trekken...

Groetjes Peter