louise eet geen extra's!?

Gestart door louise, juni 17, 2006, 16:14:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

louise

hallo!

Een paar weken geleden kwam er bij ons thuis een grasparkietje binnengefladderd en omdat het beestje anders waarschijnlijk weinig overlevingskansen had hadden we besloten haar bij ons een thuis te geven. Na behoorlijk wat opzoekwerk van wat en hoe en wat ze lekker vinden normaal, probeerde ik haar te verwennen, maar ons louise laat trosgierst links liggen, groenten, fruit en brood laat ze onaangeroerd en van die vitakraft 'kräckers' moet ze ook al niks van weten... gelukkig eet ze haar gewone zaadjes! Maar het wordt dus moeilijk om haar te lokken of te belonen en zo, tenzij jullie een tip hebben? Zou ze dan ongelukkig zijn of heeft ze gewoon nog altijd schrik?

groetjes,
Joke

Josephine

Waarschijnlijk moet ze er nog erg aan wennen! Ze zal erg moe en uitgeput zijn. Misschien moet je even rustig aan doen. Je kan haar ook misschien gewoon proberen te lokken met wat van haar eigen zaad!

Groetjes Josephine

Safrena

Hey louise

Welkom op het forum

Wat goed van je dat je het parkietje opgevangen hebt. ;)

Waarschijnlijk heeft dit parkietje dit allemaal niet gekregen bij zijn vroegere eigenaar en is dit alles dus onbekend.
Zo de trosgierst toch even in de kooi laten hangen zodat hij/zij eraan kan wennen

Alsook de groente en fruit zou ik iedere dag blijven aanbieden. Eventueel kun je bij de kooi gaan zitten en zelf ook een stukje eten met lekker smak geluiden en zo
Parkietjes zijn vrij nieuwsgierig en willen dat uiteindelijk toch ook een keer proeven

En een keer ze de smaak te pakken hebben ;D

vele groetjes

louise

vandaag heb ik haar wat zien knabbelen aan wat trosgierst! heb  wat vogelgeluiden laten afspelen en plots was ze gelijk veel meer op haar gemak en werd ze veel actiever, deed kunstjes zelfs (rond haar stok ronddraaien)!

maar salade moet ze dus ook niet van weten....
een zoektocht van lange adem wellicht...?!

bedankt voor de reacties alvast

louise


als bewijs een fotootje! hèhè

[verwijderd door de beheerder]