wel bevrucht??

Gestart door Simba01, juni 14, 2006, 19:22:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simba01

Hallo allemaal,

Ik heb op de site wel gelezen hoe een bevrucht eitje eruit ziet maar toch ben ik niet helemaal zeker van de eitjes die mijn pop heeft gelegd. Ze heeft er nu 3 en daar van zijn er 2 echt wit kan er niet door heen kijken en 1 roze die valt meteen op ernaast.
Ik weet niet meer precies wanneer ze de eitjes gelegd heeft maar ongeveer 2 weken geleden begon ze met broeden. Ze zorgt er dit keer ook echt goed voor en hij zorgt ook goed voor haar haar eten geven enz. Eerder hebben ze wel eens de eitjes kapot gemaakt.
Ik kan er trouwens geen rode lijn door het ei zien wat ook in andere berichten staat

groetjes 8)

Safrena

Hey Simba01

Uit ervaring weet ik dat je het op de manier waarop het beschreven staat inderdaad vaak kunt zien ;)

Echter is het niet altijd duidelijk en al helemaal niet voor mensen die deze evaring nog niet hebben
Het is dus soms moeilijk om het te kunnen zien ;)

zou ze gewoon lekker laten verder broeden ;)

Als er na het laatste eitje 21 tot 28 dagen is en nog geen kleintjes zijn dan mag je vrijwel zeker zijn dat ze niet bevrucht zijn

Rustig afwachten en geduld is hier de boodschap ;)

Vele groetjes

Simba01

Hoi

me vogel heeft een kleintje vanacht gekregen. Ik hoorde gisteravond al gepiep uit het eitje.
Wat een schatje is het zeg.
Het kleintje schreeuwd behoorlijk. Me pop heeft haar vanmorgen al wel gevoerd zag ik.
Ik hoop wel goed omdat hetnog zo klein mondje heeft.
Omdat me pop onder in de kooi de eitjes heeft gelegd ligt er ook zaagsel is dat erg voor de kleine stikt die dan niet? Moet ik me pop nou ook extra eten geven of wat anders erbij. Nu krijgt ze gewone zaadjes met eivoer en vitamine en grit.

groetjes

Safrena

Hey Simba01

Geef je parkiejte maar wat extra eivoer dat kunnen ze goed gebruiken voor en tijdens het broeden

Groentjes en fruit (geen avocado)en regelmatig roosvicee vruchtenmix (gele dop) zijn ook heel goed

Als je popje haar kleintje eten geeft zou ik me niet teveel zorgen maken ;)
Een popje weet namelijk heel goed hoe ze dat moet doen ;)

Vele groetjes

Maur@

Gefeliciteerd met de nieuwgeborene. Moeders weten vaak heel goed hoe de jongen te voeren. Ik hoop dat het net zo een banjer gaat worden als die twee van ons.

Simba01

Ja ze voert gelukkig wel de kleine komt soort wit achtige sap uit haar mond volgens mij. Ze zit er ook steeds op is dat ook normaal plet ze hem dan niet? Hij kan trouwens al lekker schreeuwen de kleine

Sonja

Hoi Simba01,

Het witachtige sap wat je ziet, zal de kropmelk zijn, daar worden de kleintjes in het prille begin mee gevoerd. ;)

Het popje zal het jong niet pletten hoor, soms gebeurt het weleens dat ze er te 'vast' op zit, maar in verreweg de meeste gevallen gaat het helemaal prima.
Ze zit er steeds op om het kleintje lekker warm te houden. ;)

Groetjes, Sonja.

Simba01

Ik heb nog wat vraagjes hoor als het goed is?
Als ze het jong voert legt ze hem op de rug en duwt ze het mondje open. Is dat normaal?  Ze voert hem ook best vaak ben net een uur thuis maar ze heeft hem al weer 2 keer gevoerd.
gebeurt dat ook vaak op een dag.

groetjes

Safrena

Hey Simba01

Het lijkt erop dat je het een beetje heel veel in het oog houd ;D  ;)

doe toch maar voorzichtig zodat je het popje niet teveel stoort

Het kleintje moet in het begin veel gevoed worden, je popje doet dat dus heel goed
Laat haar maar lekker verder doen ze is een goede moeder ;D

Vele groetjes

Simba01

Haha ben nogal bezorgt. maar komt ook omdat ze niet in het broedhok zit maar gewoon in de kooi op de grond dus zie alles wat er gebeurt.

Bedankt voor de antwoorden

groetjes

Ben Van den Berge

Dat van " ze duwt het kleintje op de rug " is strikt normaal denk ik , maaj je maar geen zorgen :p Veel geluk met je pasgeborene , zo wil ik er ook wel :p

Simba01

Dankje wel allemaal hoop dat het een gezond vogeltje word

Maur@

Je hebt wel ongewild een geweldige ervaring die menig kweker niet heeft. Jij ziet alles omdat het kuiken op de grond ligt. Geniet er maar van en je ziet ze met de dag groeien.

Simba01

Ik zal wat foto's maken van de kleine als zei hem voert.
Ik had niet om jonkies gevraagd maar ben nu er wel enorm blij mee
krijg echt een geweldig gevoel van binnen als ik me pop het kleintje zie voeren

[verwijderd door de beheerder]

Maur@

Ach wat een hummeltjes zijn het toch als ze zo klein zijn. Ook als ze groter zijn, maar met dit soort foto's smelt je toch gewoon.

Ben Van den Berge

Spijtig dat het zo dokner er is maar smelten doe ik wel :p
Veel geluk,
Ben

Simba01

 Als me pop de kleine voert komt me mannetje eraan en voert de kleine nu ook en me pop.
Is dat niet te vroeg. Dacht dat die pas na een week bij ging voeden
Is dit geen probleem of?


groetjes

Maur@

Nee hoor is geen enkel probleem dat het mannetje ook voert. Als het vrouwtje ook maar blijft voeren de eerste dagen i.v.m. de kropmelk. Gewoon een zeer zorgzame paps voor beiden.

Simba01

hallo,

Nou de kleine is al weer behoorlijk gegroeid gaat echt snel. De papa voert nu ook steeds vaker erbij.Mijn vraag is hoelang blijft de pop eigelijk op het jong zitten omdat het nu zo groot wordt past het straks er toch niet meer onder?


Groetjes

Safrena

Hey Simba01

Je hoeft je er echt geen zorgen om te maken ;)
Je popje weet wat ze doet en ze zal dit net zolang doen als nodig

Als het niet meer nodig is zal ze ook minder vaak op het nest gaan zitten ;)

Laat ze maar lekker doen het gaat prima en geniet gewoon van deze mooie ervaring

vele groetjes