Gevonden parkiet

Gestart door Jeff, mei 30, 2005, 21:02:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeff

Hallo, ik heb gisteren een parkietje gevonden, erg tam. Mee naar huis genomen, maar had het idee dat zij niet helemaal lekker is.
Symptonen:
Stil, niet actief en blijft op 1 plek zitten, lijkt alsof ze veel slaapt ene keer op 1 pootje de andere keer op 2,
beetje opgezette veren, trillen met dr staart.

Voor de rest eet ze goed, drinkt, en dr ontlasting wit met bruin/zwart.
Ben naar een dierenarts geweest, maar die vertelde dat alles ok was, en alleen wat stress is. Maar heb mijn twijfels.
Niet geringd, en in Schiedam gevonden.
Iemand n idee  :?

Edit;//
Ik heb het berichtje even verplaatst naar de rubriek weggevlogen/gevonden gasparkieten.
Gr. PF

Ingrid

Ik mag ervan uit gaan dat een dierenarts kundig is? Stress kan het best zijn hoor, je weet niet wat het parkietje allemaal heeft moeten doorstaan. Het zal zeker veel slapen, misschien is het beestje wel van ver komen vliegen.
Heb je al pogingen ondernomen om de eigenaar op te sporen?? Ik denk dat er wel iemand zal zijn die zijn/haar gevleugelde vriendje mist. Kijk eens bij www.amivedi.nl bijvoorbeeld of er een vermist parkietje uit jouw omgeving staat vermeld.

Gr. Ingrid

Jeff

Amivedi gebeld, en vanmiddag op internet gekeken. Wil hem eigenlijk wel houden, want t is n grappig beestje.
vogeltje is niet geringd, zeg dat iets ?

gr Geoffry

Ingrid

Dat het vogeltje niet geringd is zegt niets. Het kan uit een dierenzaak gekocht zijn, of bij een hobbykweker, of de eigenaars hebben het ringetje laten verwijderen. Vogels worden door kwekers geringd om inteelt te voorkomen.

Gr. Ingrid

Jorijn

Je kan ook even een briefje bij de supermart ophangen :)

Goed dat je het parkietje opvangt! ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com