yes het gaat nu eindelijk gebeuren.

Gestart door Mi, juni 14, 2006, 12:47:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mi

 ;Dhet gaat nu eindelijk gebeuren dan felle en green hebben hun eerste eitje gelegd.
en ze zit gelijk de hele dag te broeden nu moet ik nog even checken of het een bevrucht eitje is maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan.
ik hou jullie op de hoogte.
Mi

marjolein

spannend!!! gefeliciteerd  ;D ik vind het zo leuk om mee te lezen met de broedende paartjes. ik zou graag in de toekomst ook een nestje willen van mijn 2 parkietjes, maar daar zijn ze nu te jong voor.

hoe oud zijn jouw parkietjes?

groetjes marjolein

Mi

dit koppeltje zijn al volwassen de ene is van 2004 en de andere van begin 2005
ik heb verschillende leeftijden zitten.
maar ik heb nu de broedrijpe bij elkaar in een voliere gezet als koppeltjes dan he.
en de jonge zitten bij elkaar in een andere voliere ook als koppels dus gelijke aantallen.
Mi

Mi

yes vanavond heeft ze haar 2e eitje gelegd.
MI

Mi

#4
nou mensen het is gebeurd hoor het eerste eitje is uitgekomen vandaag.
en ben ik heel benieuwd wanneer de rest volgd het was precies de 18e dag vandaag.
en nu is het ook zo dat Blue een ander popje ook precies vandaag haar eerste eitje heeft gelegt.
ook heel appart.
Ik hou jullie op de hoogte.


Foto aangepast ;)
Gr safrena


[verwijderd door de beheerder]

Sara

Wat 'n mooi frummeltje ;DGeniet er maar van ze groeien ontzettend snel dat heb ik hier ook gezien :DMijn kleintje is nu alweer bijna 5weken maar hij is ook ontzettend snel gegroeit.Veel plezier van de kleintjes! :D
Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

karin v h

Hallo Mi,
Wat heb jij op de bodem van het broedblok liggen.
Ik had van dat speciale nestmateriaal er onder liggen maar dat is bij beide blokken eruit gegooid misschien omdat het te warm is?
Moet je zo wie zo wat op de bodem leggen?
Groetjes karin

Cutie_lover

Hoi karin

Ik heb hier vaak gehoord dat ze het liefst geen bodembedekker hebben. Misschien moet je de zoekmiachine eens gebruiken.

Groetjes

karin v h

Ik had gehoopt dat iemand hier een antwoord op kon geven, waarom moet ik naar een zoekmachine gaan!
Bij mij hebben ze het eruit gehaald maar op foto's van broedblokken met eieren liggen veelal snippers of i.d. dus vandaar mijn vraag!
Groetjes karin

Ingrid

Hoi Karin,

Citaat van: karin v h op juli 02, 2006, 11:29:07
Ik had gehoopt dat iemand hier een antwoord op kon geven, waarom moet ik naar een zoekmachine gaan!

De zoekfunctie is er om op vragen een antwoord te kunnen vinden ;). Het voorstel van Cutie is dus niet zo heel erg raar. Deze vraag die jij hebt is namelijk al meerdere malen gesteld en net zo vaak beantwoord. Cutie bedoelt overigens de zoekfunctie van het forum en niet bijvoorbeeld google ;).

Je hoeft in principe geen bodembedekker/nestmateriaal in het broedblok te doen.

Groetjes, Ingrid

karin v h

#10
Sorry, ik had het verkeerd begrepen, dacht aan zoekmachine Google of id.

Geeft niets, het staat er inderdaad zo dat je al snel aan Google denkt. Kleine miscommunicatie dus, maar nu opgelost ;). Gr. Ingrid

Mi

ik heb gewoon zaagsel er in gelegd een klein beetje en dan doen het parkieten het zelf inrichten zeg maar er vliegt dus ook wat uit wat ze teveel vinden maar ze laten er ook nog wel wat in zo als je ziet en het gaat er prima mee hoor.

Maar het beste is wat aarde mengen met houdsnippertjes en dat moet je dan mengen heel goed fijn en dan doen ze het ook inrichten.

Mi

Meltjuh

Als je zaagsel gebruikt kan je deze eerst het best natmaken heb ik gehoord omdat er nogal veel stof in zit

Mi

Derde eitje is uit  ;D :-*
en in de andere derde eitje gelegt. ;D
Ze gaan helemaal gelijk op  :P

Mi

#14

Lilo en Dusty hebben ook een eitje en dat is dus nest nummer drie.

Ik heb bij een popje 6 eitjes liggen.

En bij een ander popje nog 4 eitjes en 4 jonkies. ;D

Ik ben helemaal in me sas dat het zo goed gaat hier
Mi

Hele leuk foto  ;D
Echter foto's mogen enkel geplaatst
ter verduidelijking van een vraag
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=326.0
Wil je je pakrietje showen heel leuk
maar dat doe je in het fotoalbum ;)
http://album.parkietenweb.nl/index.php
Gr Safrena