kiwi is een schatje!

Gestart door ethan, juni 14, 2006, 09:33:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ethan

hi

Ik heb gisteren mijn eerste eigen parkietje op gehaald. Hij heet kiwi.
Hij is wel al wat ouder ongeveer een jaar oud schatten we.
Maar hij is zo'n schatje!!
Gisteren moest hij nog een beetje wennnen, maar nadat hij 2 uur in zijn nieuwe kooitje zat begon hij terug te fluiten als wij fluiten.
Hij heeft zijn hele repertoire afgespeeld, jeetje wat kunnen ze veel geluidjes maken!! En ook nog eens een heleboel tegelijk. ???
Net ging ik even met mijn hand in de kooi en daar schrok hij helemaal niet van.
Ik hield mijn vinger tegen zijn borst en hij stapte even op mijn vinger, daarvoor werd hij natuurlijk geprezen. (dit had ik niet verwacht!) Ik dacht dat hij de eerste dagen nog flink zou fladderen als mijn hand de kooi in kwam, maar hij deed helemaal niets! Nu kan het zijn dat hij gewoon nog onder de indruk is van alles, want hij heeft zijn eten ook nog niet gevonden.
Ik had wat voer op mijn hand gelegd en dat luste hij wel, daar at hij het ook meteen vanaf. ;D
Nou ja dit moest ik even kwijt.

groetjes karin

Rowan

leuk dat je een nieuw parkietje hebt zeg :D je had beter even kunnen wachten met je hand in de kooi te doen. en je moet de eerste dagen ook wat voer op de bodem gooien. en hij moet zijn eten en drinken ook nog vinden. je kan nu eerst beginnen met eten te geven en dan komt die vanzelf op je hand om te eten. als die dat allemaal makkelijk doet kan je hem er uit halen. maar dat duurt nog wel paar dagen/weken.
je kan ook nog kijken op de site bij tam maken.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
gr Rowan

Josephine

Hier bij de link
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

groetjes Josephine

Citaat van: Rowan op juni 14, 2006, 12:15:49
leuk dat je een nieuw parkietje hebt zeg :D je had beter even kunnen wachten met je hand in de kooi te doen. en je moet de eerste dagen ook wat voer op de bodem gooien. en hij moet zijn eten en drinken ook nog vinden. je kan nu eerst beginnen met eten te geven en dan komt die vanzelf op je hand om te eten. als die dat allemaal makkelijk doet kan je hem er uit halen. maar dat duurt nog wel paar dagen/weken.
je kan ook nog kijken op de site bij tam maken.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
gr Rowan

ethan

hi rowan

Ik was niet van plan hem voorlopig nog uit zijn kooi te halen.
Dat doe ik pas als hij echt goed op mijn hand durft te stappen.

Ik kan wel voer op de grond strooien, maar hij zit niet op de grond, hij is nog geen een keer op de grond geweest.
Hij heeft de bovenste drie stokjes en het touw ondekt maar voor de rest, zijn voer en water nog niet.
Het enige wat hij doet is eigenlijk stil zitten. (ik ben bang dat hij verhongerd of uitdroogd omdat hij niets wil ontdekken, zo lijkt het?)Komt dat dan omdat ik met mijn hand in de kooi ben geweest?

Hoezo had ik moeten wachten met mijn hand in de kooi? ???
Hij vindt mijn hand niet eng! Hij eet zelfs zaadjes uit mijn hand?

ps. ik ben wel vaker op dit forum geweest, had ook wel aardig wat gelezen al over tam maken, verzorging etc etc, heb van te voren heel het forum door gespit en de site gelezen.

Sonja

Hoi Ethan,

Bij deze link kun je het antwoord op je vraag vinden:

http://www.parkietenfreak.nl/a-parkietenfaq.php

(even naar beneden scrollen, naar "jonge grasparkieten") ;)

Je hoeft niet te wachten met je hand in de kooi, ga gewoon zo door met oefenen, en heb vooral veel geduld.

Groetjes, Sonja.