Mijn vogel is heeeel vaak in de rui

Gestart door zephir, juni 13, 2006, 19:59:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

zephir

Hallo ik heb nu een parkiet die echt 1 x in de maand in de rui is, dan laten bijna al zen veren los en krijgt hij weer nieuwe. ik heb vaker parkieten gehad, 1 parkiet 15,5 jaar en geen van die parkieten was zo vaak in de rui. weet iemand wat er aan de hand kan zijn? ik kan zien dat de parkiet er last van heeft want hij wordt dan altijd heel stil en wil niet graag aangeraakt worden. terwijl de parkiet echt HEEEL tam is. hij doet echt alles

Safrena

Hey zephir

Welkom op het forum

Een vraagje voor jou
Waar staat je parkietje

Als je parkiet te dicht aan een raam en/of verwarming staat kan dit wel de reden zijn waarom je parkietje zo vaak in de rui is
Het is dan ook normaal dat je parkietje zo reageert en heel stil is.

vele groetjes

zephir

hij staat in de buurt van tuindeuren. duie staan alleen open bij warm weer. in die tuindeuren zitten inderdaag wel ruiten.

maar waarom zou die juist daarom gaan ruien dan?

Sonja

Hoi Zephir,

Bij de ramen of tuindeuren is er vaak sprake van tocht, en dat is heel slecht voor parkietjes. Ze kunnen er ziek van worden en/of doorlopend in de rui gaan.
Bovendien is het vlakbij een deur of raam vaak te koud in de winter en/of te warm in de zomer.
Het beste kun je een plekje zoeken voor je parkietjes tegen een muur, maar wel zo dat er genoeg daglicht naar binnen komt.
Een bijkomend voordeel van een plekje tegen de muur, is dat je parkietjes zich veilig en beschut voelen, omdat het "gevaar" maar van 1 kant kan komen.

Groetjes, Sonja.

zephir

ik zal eens kijken of ik een ander plekkie voor em kan vinden. het is een oud huis dus tocht kan inderdaad. de vorige parkiet die we 15,5 jaar hebben gehad die had er geen last van. bij de dierenwinkel zeiden ze dat de parkiet vitaminengebrek had en gaven me druppels voor in het water. dit hielp helemaal niks en hij bleef ruien.

de parkiet is niet van de dierenwinkel die heb ik bij iemand uit een voliere gehaald toen hij net een paar weekjes oud was. en nog maar net kon vliegen.

deze parkiet is wel een beetje gek. hij houd niet van gezonde dingen zoals sla en appel en allerlij andere dingen voor parkieten. maar hij is helemaal verzot op stukjes koek en chips. als iemand in de kamer chips eet dan wurmt hij zich uit zen kooi om die chips te eten, zelfs al moet hij daarvoor in je mond kruipen:P

Daisy1988

 :o en hij heet die chips en koek echt op? of halen jullie het dan weg?

Safrena

Hey zephir

Chips en koekjes enz.. is helemaal niet gezond voor je parkietje

Kijk maar even op onderstaande link wat je parkietje we en niet mag eten

http://www.parkietenfreak.nl/a-voeding.php

Vele groetjes


zephir

#7
als die die biskwietjes te pakken krijgt eet hij het meestal wel op, maar we proberen het wel af te pakken

wat hij zoal te eten krijgt:

gewoon parkietenzaad
ei-krachtvoer.
snoepstok voor parkieten
gana-grit
vers water

hij heeft kalksteen in de kooi hangen
dus echt tekort komt hij niet.

hij wil geen fruit enzo eten geen sla dat vind hij niet lekker
heel af en toe zoon droog stukje theebisqui

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid