Ze gaat bijna niet in broedblok

Gestart door Sara, juni 13, 2006, 15:45:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sara

Hallo allemaal,

Zoals jullie al wel gelezen hebben hebben Noah en Paco een kleintje.Ik ben al helemaal verliefd op het kleintje,en zou het zo erg vinden als het frummeltje iets overkomt.
Het kleintje is nog maar 2weken oud vandaag,maar sinds een paar dagen gaan Noah en Paco bijna niet meer in het broedblok.Vaandaag zelfs,is Noah nog maar één keer in het broedblok geweest,heel even.Ik houd het goed in het oog want ik ben de hele dag thuis.
Wat moet ik nu doen hiermee?Ik begin me wel erg zorgen te maken.

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Maur@

Ook hier waren beide ouders veel uit het broedblok toen Uno en Due veren hadden en zichzelf warm konden houden. Maar zo gauw er maar één begon te piepen vloog één van beide ouders wel naar binnen om te voeren. Let gewoon goed op of de krop vol is en het kleintje groeit. Komt het kleintje soms al met zijn koppie bij het invlieggat en krijgt hij daar voer?

Sara

Het kleintje is nog heel hulpeloos,is nog maar 2 weken oud en heeft ook geen veren alleen een beetje dunnen,witte dons,groeit ie dan niet goed genoeg?Ik zag Noah juist wel weer even in het blok gaan,maar 2 tot 3 keer per dag het kleintje voeren en voor de rest niks is toch wel weinig voor een beestje dat nog geen veertjes heeft ofzo lijkt mij.
Noah(moeder) is ook ontzettend vermagert,ze is altijd wel mager geweest maar nu is ze wel overdreven mager.
Ik vraag mij af of Paco(het mannetje) haar wel genoeg voert.Kan ik hier iets aan doen?

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Safrena

Hey baasje van Arno

Broeden vergt veel energie van een popje en het is dan ook belangrijk dat je popje extra ei- krachtvoer iedere dag krijgt
Ook groente en fruit en regelmaat wat roosvicee in het drinkwater

Vind het inderdaad een beetje te vroeg dat je popje zo weinig nog in het broedhok gaat.
Je kan altijd een schaaltje met wat eten en eivoer in het broedblok zetten

En ik raad je aan om het toch even goed in het oog te houden of het kleintje wel voldoende gevoed word.

Vele groetjes

Sara

Alles is in orde gekomen met de kleine hoor,dinsdag is ie alweer vier weekjes oud en Noah is ook weer wat dikker aan't worden omdat ze niet meer veel in het broedblok zit.De kleur van de kleine is al duidelijk zichtbaar en ik vind het wel erg speciaal :-*.Hij is wit met op z'n rug donkerblauw,op z'n buik lichtblauw en ook zachte blauwe aftekeningen op z'n vleugeltjes,en lichtzwarte aftekeningen op z'n kopje.Ik heb natuurlijk al erg veel foto's gemaakt ::)
Ik neem hem al wel eens een redelijk tijdje binnen,maar ik merk dat ie al 'n tijdje een erg vuil kontje heeft.
Is dat normaal omdat ie nog in het broedblok woont en moet ik dat afwassen?
En dan nog een vraagje,Omdat ik trosgierst eigenlijk alleen gebruik als middel om tam te maken,en af en toe in de volière hang,zou ik dat dan als ie uitvliegt beter wel erin hangen omdat dat makkelijker te pellen is?

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes