Kleursverandering in de Rui

Gestart door NoNNePoN, juni 12, 2006, 17:27:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NoNNePoN

mijn chucky is in de rui
maar et rare is,hij had een grijs koppie,grijze veertjes
en nu word hij opeens heel mooi geel met groen..
is dit raar dat dit gebeurt? haha of hebben jullie da ook?
(ik heb nog niet zo veel verstand van vogels)

*Titlefix


marretje

Bij ons zijn er ook 3 in de rui, en Babbel krijgt ineens een kerriegeel kopje en dit was voorheen heel licht geel maar vervaagde weer. Nu komt het veel donkerder terug.

Annemarie

Mijn parkietje van een half jaar was helemaal wit met blauw toen ik hem kocht. Daarom heb ik haar ook Wolkje genoemd. Maar nu krijgt ze steeds meer geel erbij. De kopje is geel geworden en bij de vleugels en de staart zit een gele gloed. Kom dus vaker voor.
Die van mij is er alleen niet mooier op geworden   ;)   Maar ja, als het karakter maar lief is he?! Daar gaat het om!  ;D

Josephine

Volgends mij is het zo dat parkieten in het begin grijze of zwarte strepjes op hun kopie hebben, en vaak wordt dat naarmate ze ouder worden volgends mij ook geel... Ik hoop dat er iemand is die dit kan bevestigen!

Safrena

#4
Hey Josephine

Dat er bij het witte iets meer geel komt is zeker niet door de leeftijd

dit hoort gewoon bij de kleur genetica van het parkietje

Vele groetjes

edit://
Kleuren kunnen wel sterker worden
na een rui

Ranni

Bij mijn Jopje...de oudste, is kleur ook veranderd en sterker geworden na de eerste rui.
zijn koppie is geler geworden, ook heel mooi. En zijn lichaampje was fel blauw, maar nu wat groener, omdat er gele veertjes tussen zitten, lijkt het net een groene gloed over zijn blauwe buik. Wel heel mooi die kleurslagen zo.
Bij Sooky weet ik het niet. Ze is wit, en op dr ruggetje blauw en dr buikje paar blauwe vlekken. Maar ze is nu net pas in de eerste rui, dus we zullen zien. (ik denk trouwens dat het een vrouwtje is, weet het niet zeker, maar noem haar daarom ze)

groetjes

NoNNePoN

ja klopt, chcuky's kopje was eerst helemaal grijs/zwart
en nu knal geel
tis echt een prachtig mooi vogel

Annika

dat het donkere op het kopje na de eerste rui weggaat is normaal, er komt dan een geel of wit kopje voor terug.
Aan die donkere streepjes op het kopje kun je dus goed zien of je een jong diertje koopt!

Verder kan met de rui de kleur inderdaad veranderen.  Een van de jongen uit het 2e nest van Vledder en Kleintje was donker turqoise maar schijnt 'helaas' nu steeds blauwer te worden.
Joey verkleurt ook tijdens de rui, van donkergrijs/blauw naar wat feller blauw ertussendoor.

pascalparkiet

mijn croky was blauw toen ik hem kocht en nu is hij zeegroen(opaline)

groetjes