toch maar weer terug.

Gestart door Brigit, juni 09, 2006, 17:29:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brigit

halloooooo,

Een weekje terug zijn we naar een kweker gegaan om 3 van onze parkietjes te ruilen tegen 3 van hem.
Toen we daar kwamen stond me niet echt aan, maar we kunnen niet alle parkietjes zelf houden :(
zo gezegd zo gedaan, wij naar huis met de nieuwe parkietjes ik kreeg al gelijk buikpijn ervan.

Daar [bij die man] zaten ze ook in een voillere alleen binnen in een schuur met een klein raampje, en gemaakt van kippen gaas >:(.
s' nachts heb ik slecht geslapen, en de dag erna de man gebeld en onze parkietje terug gehaald :D

en nu hebben we de 7 parkietjes [eerste nest] tarzan en jane  en de 3 nieuwe en weer 8 eieren waarvan vandaag de tweede is uitgekomen  :-* in de voillere.

en aangezien ik het moeilijk vind om ze weg te doen zeker als ik denk dat ze het niet goed hebben weet ik niet wat ik moet doen.......

of een voillere bij maken alleen hebben we niet zoveel plaats of nooit meer een broedhok erin doen, kunnen broertjes en zusjes dan wel bij elkaar blijven zonder broedhok???

zo dat moest ik even kwijt ;)



Annika

zolang er niet meer gebroed wordt kan alles bij elkaar blijven. Alleen wil je toch nog kweken dan wordt het moeilijk, want dan is de kans op inteelt errug groot.

Maar wie weet vind je wel fijne mensen voor je schatjes, mocht je ze toch niet allemaal willen houden. Ikzelf vind ze schitterend (maar ja, het was te ver weg) en ik denk haast dat er nog meer mensen zijn die er zo over denken!

Groetjes Annika

Daisy1988

ik ga dat probleem van broeden straks ook krijgen in de buiten voliere als ze bij elkaar zitten ..

want er zijn hier nog 6 jongen van een koppeltje.

dus dat word gewoon heel goed opletten en we hangen waarschijnlijk ook een camera op die opneemt dus kunnen we het terug kijken  :P


Brigit

als we ze allemaal zelf houden komt er zeker geen broed hok meer, dit jaar zowiezo niet meer.

mijn zus wil er eentje hebben maar dan zit die ook binnen in een kooi en ze zijn de voillere gewent, ik denk dat zij beter kan wachten tot eentje van het tweede nest zelfstandig is, dan is die ook veel makkelijker tam te maken.

waarschijnlijk kunnen we er ook ruilen met een tante van mijn schoonzus, maar dan houden we er nog altijd over wat ik niet erg vind,
ik vind het zo leuk dat gekwekker van de parkietjes ik hoor ze nu binnen ook, en sjonnie onze papegaai reageerd er ook weleens op :D