actiefoto

Gestart door wend.y, juni 05, 2006, 23:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wend.y

heey allemaal
ik zie bij sommige van jullie actiefoto's van parkieten
zo mooi dat ze zeg maar naar de camera toevliegen enzo
nou heb ik het geprobeert maar dat lukt mij dus echt niet he..
elke keer fotografeer ik alleen ze staart of helemaal niks
hoe doen jullie dat dan?? gewoon geluk? of een techniek
want ik wil een mooie foto groot uitgeprint in me kamer ophangen en een actiefoto is wel erg mooi

groetjes wendy

Carla

Je moet inderdaad wat geluk hebben. Ik heb op mijn camera wel een instelling dat er meerdere foto's direct na elkaar worden getrokken dan heb je wel meer kans dat er een goeie tussen zit.

janneke

Het lukt mij ook niet. Zeker niet van vliegende parkieten, die zijn veel sneller dan mijn camera! Met een beetje geluk staat nog net hun staart op de foto!
Van dichtbij lukt ook niet, ze zitten dan met de lens te spelen.  :-*
Ik kan alleen foto's maken van redelijke afstand, als ze stilzitten!
Als de parkieten uit de kooi zijn kan ik vaak zien wanneer ze gaan vliegen (gedrag). Dan heb ik vaak mijn toestel klaar, maar ik moet zeggen dat ik een erg langzaam en oud toestel heb. Misschien lukt dit met jouw toestel wel. Succes in ieder geval!
Groeten!

Nina

Oh, jongens, wat ben ik hier lang mee bezig geweest. Ik ben al een paar jaar heel erg geïnteresseerd in fotografie, en er dus al een flinke tijd mee bezig. Wil ook nog een opleiding gaan doen met fotografie. Heb een prijzige camera, ik oefen véél, had laatst zelfs mijn eerste "echte opdracht". Maar vliegende vogels; gewoon een kwestie van geluk.

Mi

#4
Wat foto's maken betreft is heel leuk maar het is het moeilijkste van vogels geloof mijn maar.
Kijk een zittende vogel is nog wel te doen maar om hem mooi en sfeer vol op een plaatje te krijgen is al een klus nu willen jullie een actie foto nou dat is dus echt een kwestie van heel veel geduld en geluk.
Ik heb helaas geen lange vlucht in me voliere en me parkieten die binnen zitten kunnen niet vliegen( een is kortgewiekt gekocht 2 wk geleden en de ander heeft een lamme vleugel altijd al gehad dat is de liefste.)
Dus ik kan geen foto's er van maken hier als voor beeld.
Maar misschien dat ik eens een uit de voliere binnen haal om het te proberen.
Ik zal een sfeer foto plaatsen van mijn Liefste.

*knip*

Ik vindt ze mooi maar misschien jullie helemaal niet.

www.lanostravita.nl

Foto's mogen enkel op het forum geplaatst
ter verduidelijking van een vraag ;)
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=326.0
Wil je foto's van je parkietje tonen leuk :)
Maar daarvoor hebben we onze fotoalbum ;)
http://album.parkietenweb.nl/index.php
Gr safrena

kispel

Het is me inderdaad een paar keer gelukt om een (gras)parkiet op de foto te zetten.
Bij Spike, mijn valkparkiet is het wat makkelijker omdat hij iets groter is.
Dit is de link naar de foto:
***
Oh ik zag net bij het bericht hierboven dat het niet mocht :D

Maar bij grasparkieten is het mij ook wel eens gelukt (met de burst knop, voor meerdere foto's achter elkaar), die heb ik alleen niet op de computer staan.