Brammetje 'praat'

Gestart door bluebird23, juni 05, 2006, 18:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bluebird23

Hallo,
Ik wil heel graag meedelen dat onze parkiet, nu kan' praten'
Hij is nu zo'n 16 a 17 maanden denk ik, en hij kan nu zijn naam zeggen.Q\We hebben hem in januari gekregen.
Hij rolt met de RR alsof het een lieve lust is, we liggen in een deuk af en toe.

Verder doet hij fluitjes van mijn man na, zo goed dat ik het verschil niet hoor.
Ik weet dat parkieten als ze nog erg jong zijn beter kunnen leren, maar ik weigerde dat te geloven, Ik hoop dat er, meer woorden bij komen, het is niet zo dat ik de hele dag er mee bezig ben. Gewoon af en toe zijn naam zeggen en andere woorden.

Ik zou zeggen tegen de anderen, gewoon blijven proberen.

Het leuke is dat als ik hem bij goed weer even buiten zet, hij de vogels buiten antwoord ,met vanalles en ook hoor ik regelmatig zijn naam er tussendoor en de fluitjes  van mijn man. schitterend, diet wil de ik even kwijt.

Bluebird23

Idske

Hee!

dat is inderdaad heel erg leuk en gezellig! ;D je zult zien dat hij heel snel van alles gaat bijleren!
Mijn Coco praat ook de hele dag door en dat is erg lollig!

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

bluebird23

Dank voor je berichtje.
Leuk hè? dat gepraat..
Inderdaad, weet je als je een parkiet aanschaft, melden ze altijd dat het moeilijk is. Praten leren, voor parkieten, en dat de kans nihiel is als ze al een jaar zijn,

groetjes
Bleubird23

Sonja

Hoi Bluebird,

Hoe jonger een parkietje is, hoe makkelijker hij of zij dingen aanleert, dus ook praten. Voor alles geldt "jong geleerd is oud gedaan". Wat uiteraard niet wil zeggen dat je een oudere parkiet niets meer kunt leren. Ook die kun je nog van alles aanleren, ook praten. Het zal alleen meer geduld en oefening vragen. Tot slot hangt het ook van het karakter van het parkietje zelf af of hij al dan niet zal leren praten.

Veel plezier nog met je gezellige kletskousje! ;)

Groetjes, Sonja.